vytisknout velikost písma Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF

Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogaléria: Aston Martin

Koncepcia s motorom vpredu a automatickou prevodovkou vzadu nie je práve ojedinelá. Spomeňme si na Maserati Quattroporte, ktoré kvôli automatu s hydrodynamickým meničom (ktorý bol nepochybne príjemnejší ako cukavá robotizovaná prevodovka) zahodilo práve vrodené vyváženie koncepcie transaxlu a presťahovalo automat dopredu.

aston (1).jpgaston (8).jpgaston (6).jpg
Hlavné novinky pre modelový rok 2015 sú nový osemrýchlostný automat ZF a upravený manažment motora

Nie ako Aston Martin, ktorý zavádza novú automatickú osemstupňovú prevodovku ZF a naďalej si zachováva koncepciu transaxlu, čo pomáha práve predovšetkým vyváženie vozidla. Ten atmosférický dvanásťvalec vpredu predsa len niečo váži, aj keď podľa Astonu je nový motor ľahší, efektívnejší, úspornejší, silnejší a kultivovanejší.

Nový osemstupňový automat od ZF, ktorému Aston Martin hovorí Touchtronic III, predovšetkým pomáha s kultivovanosťou a rýchlosťou radenia. V najostrejšom zo svojich štyroch jazdných režimov vie radiť za 0,13 sekundy. Prevodovka má vraj tiež menšie energetické straty, takže sa pri náraste výkonu a rýchlosti podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie. Mimo mesto obidve vozidlá spotrebujú 9,1 l / 100 km.

Automat sa dostane do modelov Vanquish a Rapide S, ktoré vďaka nemu zvládnu stovku za 3,8, respektíve 4,4 sekundy. Obidve vozidlá tiež vďaka zmene prevodovkých pomerov dosiahnu maximálnu rýchlosť vyše 322 km/h.

Zaujímavosťou je funkcia automatického podradenia o viac rýchlostí, bez toho aby ste museli zakaždým zaťahovať za pádlo. Proste chvíľu podržíte ľavé pádlo a prevodovka sama podradí na najnižšiu možnú rýchlosť. Softvér prevodovky sa vraj tiež veľmi rýchlo učí a prispôsobuje sa vášmu štýlu jazdy.

Aston Martin Vanquish a otvorený Vanquish Volante vďaka novému manažmentu motora Bosch odovzdávajú na zadné kolesá výkon 424 kW (576 koní), štvordverový štvormiestny Rapide S si vystačí s výkonom 412 kW (560 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY