vytisknout velikost písma Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF

Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogaléria: Aston Martin

Koncepcia s motorom vpredu a automatickou prevodovkou vzadu nie je práve ojedinelá. Spomeňme si na Maserati Quattroporte, ktoré kvôli automatu s hydrodynamickým meničom (ktorý bol nepochybne príjemnejší ako cukavá robotizovaná prevodovka) zahodilo práve vrodené vyváženie koncepcie transaxlu a presťahovalo automat dopredu.

aston (1).jpgaston (8).jpgaston (6).jpg
Hlavné novinky pre modelový rok 2015 sú nový osemrýchlostný automat ZF a upravený manažment motora

Nie ako Aston Martin, ktorý zavádza novú automatickú osemstupňovú prevodovku ZF a naďalej si zachováva koncepciu transaxlu, čo pomáha práve predovšetkým vyváženie vozidla. Ten atmosférický dvanásťvalec vpredu predsa len niečo váži, aj keď podľa Astonu je nový motor ľahší, efektívnejší, úspornejší, silnejší a kultivovanejší.

Nový osemstupňový automat od ZF, ktorému Aston Martin hovorí Touchtronic III, predovšetkým pomáha s kultivovanosťou a rýchlosťou radenia. V najostrejšom zo svojich štyroch jazdných režimov vie radiť za 0,13 sekundy. Prevodovka má vraj tiež menšie energetické straty, takže sa pri náraste výkonu a rýchlosti podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie. Mimo mesto obidve vozidlá spotrebujú 9,1 l / 100 km.

Automat sa dostane do modelov Vanquish a Rapide S, ktoré vďaka nemu zvládnu stovku za 3,8, respektíve 4,4 sekundy. Obidve vozidlá tiež vďaka zmene prevodovkých pomerov dosiahnu maximálnu rýchlosť vyše 322 km/h.

Zaujímavosťou je funkcia automatického podradenia o viac rýchlostí, bez toho aby ste museli zakaždým zaťahovať za pádlo. Proste chvíľu podržíte ľavé pádlo a prevodovka sama podradí na najnižšiu možnú rýchlosť. Softvér prevodovky sa vraj tiež veľmi rýchlo učí a prispôsobuje sa vášmu štýlu jazdy.

Aston Martin Vanquish a otvorený Vanquish Volante vďaka novému manažmentu motora Bosch odovzdávajú na zadné kolesá výkon 424 kW (576 koní), štvordverový štvormiestny Rapide S si vystačí s výkonom 412 kW (560 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY