vytisknout velikost písma Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF

Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogaléria: Aston Martin

Koncepcia s motorom vpredu a automatickou prevodovkou vzadu nie je práve ojedinelá. Spomeňme si na Maserati Quattroporte, ktoré kvôli automatu s hydrodynamickým meničom (ktorý bol nepochybne príjemnejší ako cukavá robotizovaná prevodovka) zahodilo práve vrodené vyváženie koncepcie transaxlu a presťahovalo automat dopredu.

aston (1).jpgaston (8).jpgaston (6).jpg
Hlavné novinky pre modelový rok 2015 sú nový osemrýchlostný automat ZF a upravený manažment motora

Nie ako Aston Martin, ktorý zavádza novú automatickú osemstupňovú prevodovku ZF a naďalej si zachováva koncepciu transaxlu, čo pomáha práve predovšetkým vyváženie vozidla. Ten atmosférický dvanásťvalec vpredu predsa len niečo váži, aj keď podľa Astonu je nový motor ľahší, efektívnejší, úspornejší, silnejší a kultivovanejší.

Nový osemstupňový automat od ZF, ktorému Aston Martin hovorí Touchtronic III, predovšetkým pomáha s kultivovanosťou a rýchlosťou radenia. V najostrejšom zo svojich štyroch jazdných režimov vie radiť za 0,13 sekundy. Prevodovka má vraj tiež menšie energetické straty, takže sa pri náraste výkonu a rýchlosti podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie. Mimo mesto obidve vozidlá spotrebujú 9,1 l / 100 km.

Automat sa dostane do modelov Vanquish a Rapide S, ktoré vďaka nemu zvládnu stovku za 3,8, respektíve 4,4 sekundy. Obidve vozidlá tiež vďaka zmene prevodovkých pomerov dosiahnu maximálnu rýchlosť vyše 322 km/h.

Zaujímavosťou je funkcia automatického podradenia o viac rýchlostí, bez toho aby ste museli zakaždým zaťahovať za pádlo. Proste chvíľu podržíte ľavé pádlo a prevodovka sama podradí na najnižšiu možnú rýchlosť. Softvér prevodovky sa vraj tiež veľmi rýchlo učí a prispôsobuje sa vášmu štýlu jazdy.

Aston Martin Vanquish a otvorený Vanquish Volante vďaka novému manažmentu motora Bosch odovzdávajú na zadné kolesá výkon 424 kW (576 koní), štvordverový štvormiestny Rapide S si vystačí s výkonom 412 kW (560 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY