vytisknout velikost písma Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF

Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogaléria: Aston Martin

Koncepcia s motorom vpredu a automatickou prevodovkou vzadu nie je práve ojedinelá. Spomeňme si na Maserati Quattroporte, ktoré kvôli automatu s hydrodynamickým meničom (ktorý bol nepochybne príjemnejší ako cukavá robotizovaná prevodovka) zahodilo práve vrodené vyváženie koncepcie transaxlu a presťahovalo automat dopredu.

aston (1).jpgaston (8).jpgaston (6).jpg
Hlavné novinky pre modelový rok 2015 sú nový osemrýchlostný automat ZF a upravený manažment motora

Nie ako Aston Martin, ktorý zavádza novú automatickú osemstupňovú prevodovku ZF a naďalej si zachováva koncepciu transaxlu, čo pomáha práve predovšetkým vyváženie vozidla. Ten atmosférický dvanásťvalec vpredu predsa len niečo váži, aj keď podľa Astonu je nový motor ľahší, efektívnejší, úspornejší, silnejší a kultivovanejší.

Nový osemstupňový automat od ZF, ktorému Aston Martin hovorí Touchtronic III, predovšetkým pomáha s kultivovanosťou a rýchlosťou radenia. V najostrejšom zo svojich štyroch jazdných režimov vie radiť za 0,13 sekundy. Prevodovka má vraj tiež menšie energetické straty, takže sa pri náraste výkonu a rýchlosti podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie. Mimo mesto obidve vozidlá spotrebujú 9,1 l / 100 km.

Automat sa dostane do modelov Vanquish a Rapide S, ktoré vďaka nemu zvládnu stovku za 3,8, respektíve 4,4 sekundy. Obidve vozidlá tiež vďaka zmene prevodovkých pomerov dosiahnu maximálnu rýchlosť vyše 322 km/h.

Zaujímavosťou je funkcia automatického podradenia o viac rýchlostí, bez toho aby ste museli zakaždým zaťahovať za pádlo. Proste chvíľu podržíte ľavé pádlo a prevodovka sama podradí na najnižšiu možnú rýchlosť. Softvér prevodovky sa vraj tiež veľmi rýchlo učí a prispôsobuje sa vášmu štýlu jazdy.

Aston Martin Vanquish a otvorený Vanquish Volante vďaka novému manažmentu motora Bosch odovzdávajú na zadné kolesá výkon 424 kW (576 koní), štvordverový štvormiestny Rapide S si vystačí s výkonom 412 kW (560 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY