vytisknout velikost písma Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF

Aston Martin dostal nový osemstupňový automat ZF
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogaléria: Aston Martin

Koncepcia s motorom vpredu a automatickou prevodovkou vzadu nie je práve ojedinelá. Spomeňme si na Maserati Quattroporte, ktoré kvôli automatu s hydrodynamickým meničom (ktorý bol nepochybne príjemnejší ako cukavá robotizovaná prevodovka) zahodilo práve vrodené vyváženie koncepcie transaxlu a presťahovalo automat dopredu.

aston (1).jpgaston (8).jpgaston (6).jpg
Hlavné novinky pre modelový rok 2015 sú nový osemrýchlostný automat ZF a upravený manažment motora

Nie ako Aston Martin, ktorý zavádza novú automatickú osemstupňovú prevodovku ZF a naďalej si zachováva koncepciu transaxlu, čo pomáha práve predovšetkým vyváženie vozidla. Ten atmosférický dvanásťvalec vpredu predsa len niečo váži, aj keď podľa Astonu je nový motor ľahší, efektívnejší, úspornejší, silnejší a kultivovanejší.

Nový osemstupňový automat od ZF, ktorému Aston Martin hovorí Touchtronic III, predovšetkým pomáha s kultivovanosťou a rýchlosťou radenia. V najostrejšom zo svojich štyroch jazdných režimov vie radiť za 0,13 sekundy. Prevodovka má vraj tiež menšie energetické straty, takže sa pri náraste výkonu a rýchlosti podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie. Mimo mesto obidve vozidlá spotrebujú 9,1 l / 100 km.

Automat sa dostane do modelov Vanquish a Rapide S, ktoré vďaka nemu zvládnu stovku za 3,8, respektíve 4,4 sekundy. Obidve vozidlá tiež vďaka zmene prevodovkých pomerov dosiahnu maximálnu rýchlosť vyše 322 km/h.

Zaujímavosťou je funkcia automatického podradenia o viac rýchlostí, bez toho aby ste museli zakaždým zaťahovať za pádlo. Proste chvíľu podržíte ľavé pádlo a prevodovka sama podradí na najnižšiu možnú rýchlosť. Softvér prevodovky sa vraj tiež veľmi rýchlo učí a prispôsobuje sa vášmu štýlu jazdy.

Aston Martin Vanquish a otvorený Vanquish Volante vďaka novému manažmentu motora Bosch odovzdávajú na zadné kolesá výkon 424 kW (576 koní), štvordverový štvormiestny Rapide S si vystačí s výkonom 412 kW (560 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY