vytisknout velikost písma Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Čoskoro by sa mal predstaviť nástupca Astonu Martin DB9, ktorý dostane motory od Mercedesu. Niekoľko prototypov nového modelu Aston Martin DB11 sa preháňalo po Nürburgringu a samozrejme u toho nemohla chýbať kamera niekoho z fanúšikov.

Treba povedať, že nové dvoma turbami preplňované motory (osemvalec 4,0 l a dvanásťvalec 6,0 l) neznejú vôbec zle. Celkový výkon osemvalca by sa mal dostať cez 500 koní a predovšetkým sa proti atmosférickému dvanásťvalcu z DB9 zdvihne krútiaci moment a posunie sa do nižších otáčok.

Veľkou novinkou zrejme bude automatická dvojspojková prevodovka, lebo pri rozjazde prototypu je počuť charakteristické rýchle "odfrknutie" bez oneskorenia v dodávke výkonu. To však vie aj nový osemstupňový automat od ZF, tak uvidíme.

Aston Martin DB11 vznikne na úplne novej celohliníkovej platforme a pri konštrukcii vozidla budú z veľkej časti použité aj kompozity. Veľké GT od Astonu by malo schudnúť približne 200 až 300 kg, čo spolu s novými motormi pomôže znížiť tabuľkové emisie o minimálne 20%.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY