vytisknout velikost písma Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Čoskoro by sa mal predstaviť nástupca Astonu Martin DB9, ktorý dostane motory od Mercedesu. Niekoľko prototypov nového modelu Aston Martin DB11 sa preháňalo po Nürburgringu a samozrejme u toho nemohla chýbať kamera niekoho z fanúšikov.

Treba povedať, že nové dvoma turbami preplňované motory (osemvalec 4,0 l a dvanásťvalec 6,0 l) neznejú vôbec zle. Celkový výkon osemvalca by sa mal dostať cez 500 koní a predovšetkým sa proti atmosférickému dvanásťvalcu z DB9 zdvihne krútiaci moment a posunie sa do nižších otáčok.

Veľkou novinkou zrejme bude automatická dvojspojková prevodovka, lebo pri rozjazde prototypu je počuť charakteristické rýchle "odfrknutie" bez oneskorenia v dodávke výkonu. To však vie aj nový osemstupňový automat od ZF, tak uvidíme.

Aston Martin DB11 vznikne na úplne novej celohliníkovej platforme a pri konštrukcii vozidla budú z veľkej časti použité aj kompozity. Veľké GT od Astonu by malo schudnúť približne 200 až 300 kg, čo spolu s novými motormi pomôže znížiť tabuľkové emisie o minimálne 20%.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY