vytisknout velikost písma Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Čoskoro by sa mal predstaviť nástupca Astonu Martin DB9, ktorý dostane motory od Mercedesu. Niekoľko prototypov nového modelu Aston Martin DB11 sa preháňalo po Nürburgringu a samozrejme u toho nemohla chýbať kamera niekoho z fanúšikov.

Treba povedať, že nové dvoma turbami preplňované motory (osemvalec 4,0 l a dvanásťvalec 6,0 l) neznejú vôbec zle. Celkový výkon osemvalca by sa mal dostať cez 500 koní a predovšetkým sa proti atmosférickému dvanásťvalcu z DB9 zdvihne krútiaci moment a posunie sa do nižších otáčok.

Veľkou novinkou zrejme bude automatická dvojspojková prevodovka, lebo pri rozjazde prototypu je počuť charakteristické rýchle "odfrknutie" bez oneskorenia v dodávke výkonu. To však vie aj nový osemstupňový automat od ZF, tak uvidíme.

Aston Martin DB11 vznikne na úplne novej celohliníkovej platforme a pri konštrukcii vozidla budú z veľkej časti použité aj kompozity. Veľké GT od Astonu by malo schudnúť približne 200 až 300 kg, čo spolu s novými motormi pomôže znížiť tabuľkové emisie o minimálne 20%.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY