vytisknout velikost písma Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Aston Martin DB11 s motormi od Mercedesu neznie vôbec zle

Čoskoro by sa mal predstaviť nástupca Astonu Martin DB9, ktorý dostane motory od Mercedesu. Niekoľko prototypov nového modelu Aston Martin DB11 sa preháňalo po Nürburgringu a samozrejme u toho nemohla chýbať kamera niekoho z fanúšikov.

Treba povedať, že nové dvoma turbami preplňované motory (osemvalec 4,0 l a dvanásťvalec 6,0 l) neznejú vôbec zle. Celkový výkon osemvalca by sa mal dostať cez 500 koní a predovšetkým sa proti atmosférickému dvanásťvalcu z DB9 zdvihne krútiaci moment a posunie sa do nižších otáčok.

Veľkou novinkou zrejme bude automatická dvojspojková prevodovka, lebo pri rozjazde prototypu je počuť charakteristické rýchle "odfrknutie" bez oneskorenia v dodávke výkonu. To však vie aj nový osemstupňový automat od ZF, tak uvidíme.

Aston Martin DB11 vznikne na úplne novej celohliníkovej platforme a pri konštrukcii vozidla budú z veľkej časti použité aj kompozity. Veľké GT od Astonu by malo schudnúť približne 200 až 300 kg, čo spolu s novými motormi pomôže znížiť tabuľkové emisie o minimálne 20%.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY