vytisknout velikost písma Aston Martin chystá obmedzenú sériu legendárneho modelu DB4 G.T.

Aston Martin bude pokračovať vo výrobe modelu DB4 G.T.. Vznikne 25 pretekárskych vozov podľa pôvodnej špecifikácie. Proti DB4 G.T. z roku 1959 bude mať novinka silnejší motor. Voz dostane aj lepšie brzdy, podvozok a ochrannú klietku podľa pravidiel FIA. Máte záujem? Pripravte si viac než milión eur.
Aston Martin chystá obmedzenú sériu legendárneho modelu DB4 G.T.

Že Aston Martin DB4 G.T. z roku 1959 nie je žiadna novinka? Ako sa to vezme. Britská automobilka oživí legendárny model v limitovanej sérii 25 kusov. Pôjde o špeciál určený predovšetkým na okruhy a nie o vozidlo schválené pre cestnú premávku. Na priloženom videu môžeme vidieť prototyp, ktorý výrobca testuje na skúšobnom okruhu v Millbrooku.

Limitovaná série bude vychádzať z modelu Lightweight, ktorý vznikol len v ôsmich exemplároch v rokoch 1959 až 1963. Celkovo bolo vyrobených 75 Aston Martin DB4 G.T. Dizajn bude prevzatý prakticky bez ďalších zmien, ale Aston Martin upraví motor, brzdy, podvozok a bezpečnostné prvky. Na želanie vozidlo dostane aj ochrannú klietku podľa homologácie FIA ​​a nebudú chýbať pretekárske škrupiny a viacbodové pásy.

Aston Martin totiž počíta s tým, že majitelia tieto "nové" vozidlá s hmotnosťou 1227 kg nasadia rovnako pri pretekoch historikov. Svoje uplatnenie určite nájdu aj počas pretekov Goodwood Revival alebo počas pravidelných stretnutí Members Meeting, ktorá sa takisto konajú ná slávnom okruhu v Goodwoode.

Radový šesťvalec 3,8 litra vychádza z pôvodného návrhu a má dve zapaľovacie sviečky na valec. Nechýbajú ani tri dvojité karburátory Weber, ako predtým. Výkon motora sa pohybuje okolo 340 koní, čoho v minulosti model DB4 nedosahoval. Sériový exemplár mal okolo 240 koní, závodná verzia zhruba 300. Vstrekovanie, katalyzátory a riadiaca jednotka? Zabudnite! Na zadné kolesá posiela silu motora štvorstupňová prevodovka.

Pýtate sa na cenu? Posledný Aston Martin DB4 G.T. vydražili v aukciách za ceny okolo štyroch miliónov dolárov. Tento nový bude stáť necelú polovicu, presnejšie 1,9 milióna dolárov. 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY