vytisknout velikost písma Aston Martin chystá obmedzenú sériu legendárneho modelu DB4 G.T.

Aston Martin bude pokračovať vo výrobe modelu DB4 G.T.. Vznikne 25 pretekárskych vozov podľa pôvodnej špecifikácie. Proti DB4 G.T. z roku 1959 bude mať novinka silnejší motor. Voz dostane aj lepšie brzdy, podvozok a ochrannú klietku podľa pravidiel FIA. Máte záujem? Pripravte si viac než milión eur.
Aston Martin chystá obmedzenú sériu legendárneho modelu DB4 G.T.

Že Aston Martin DB4 G.T. z roku 1959 nie je žiadna novinka? Ako sa to vezme. Britská automobilka oživí legendárny model v limitovanej sérii 25 kusov. Pôjde o špeciál určený predovšetkým na okruhy a nie o vozidlo schválené pre cestnú premávku. Na priloženom videu môžeme vidieť prototyp, ktorý výrobca testuje na skúšobnom okruhu v Millbrooku.

Limitovaná série bude vychádzať z modelu Lightweight, ktorý vznikol len v ôsmich exemplároch v rokoch 1959 až 1963. Celkovo bolo vyrobených 75 Aston Martin DB4 G.T. Dizajn bude prevzatý prakticky bez ďalších zmien, ale Aston Martin upraví motor, brzdy, podvozok a bezpečnostné prvky. Na želanie vozidlo dostane aj ochrannú klietku podľa homologácie FIA ​​a nebudú chýbať pretekárske škrupiny a viacbodové pásy.

Aston Martin totiž počíta s tým, že majitelia tieto "nové" vozidlá s hmotnosťou 1227 kg nasadia rovnako pri pretekoch historikov. Svoje uplatnenie určite nájdu aj počas pretekov Goodwood Revival alebo počas pravidelných stretnutí Members Meeting, ktorá sa takisto konajú ná slávnom okruhu v Goodwoode.

Radový šesťvalec 3,8 litra vychádza z pôvodného návrhu a má dve zapaľovacie sviečky na valec. Nechýbajú ani tri dvojité karburátory Weber, ako predtým. Výkon motora sa pohybuje okolo 340 koní, čoho v minulosti model DB4 nedosahoval. Sériový exemplár mal okolo 240 koní, závodná verzia zhruba 300. Vstrekovanie, katalyzátory a riadiaca jednotka? Zabudnite! Na zadné kolesá posiela silu motora štvorstupňová prevodovka.

Pýtate sa na cenu? Posledný Aston Martin DB4 G.T. vydražili v aukciách za ceny okolo štyroch miliónov dolárov. Tento nový bude stáť necelú polovicu, presnejšie 1,9 milióna dolárov. 

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY