vytisknout velikost písma Ariel mieri do terénu. V januári predstaví model Nomad

Ariel mieri do terénu. V januári predstaví model Nomad

Spoločnosť Ariel poznáme predovšetkým vďaka motokárám určeným pre cestnú prevádzku, prípadne vďaka motocyklom. Po novom sa táto značka pustila do vývoja stroja mieriaceho do terénu. Ten vychádza z modelu Atom a predstaví sa deviateho januára na britskej Autosport Show. Ariel už tiež vyslal do éteru prvé obrázky chystaného vozidla.

Nomad používa rám prevzatý z modelu Atom. Ten bol však zosilnený a doplnený o klietku, ktorá ochráni posádku pri prípadnom prevrátení. Oproti cestnej motokáre je terénna novinka zhruba o 150 kg ťažšia, stále sa ale vojde s hmotnosťou hlboko pod jednu tonu. Vážiť bude zhruba 700 kg.

Podvozok je kompletne prepracovaný, svetlá výška výrazne väčšia a voz dostal terénne pneumatiky. Čo sa nezmenilo, to je systém pohonu. Nomad má stále zadný náhon. Motor pochádza od Hondy, pričom objem činí 2,4 litra. Výkon prekročí hranicu 200 koní a štandardom bude manuálna šesťstupňová prevodovka opäť z dielne automobilky Honda.

Ariel zatiaľ nezverejnil žiadne bližšie detaily. Podľa predbežných správ by sa cena terénneho Atomu mala pohybovať okolo tridsiatich tisíc libier. Prvý záujemcovia sa dočkajú približne v polovici roka 2015.

ariel_1.jpgariel_2.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY