vytisknout velikost písma Ariel mieri do terénu. V januári predstaví model Nomad

Ariel mieri do terénu. V januári predstaví model Nomad

Spoločnosť Ariel poznáme predovšetkým vďaka motokárám určeným pre cestnú prevádzku, prípadne vďaka motocyklom. Po novom sa táto značka pustila do vývoja stroja mieriaceho do terénu. Ten vychádza z modelu Atom a predstaví sa deviateho januára na britskej Autosport Show. Ariel už tiež vyslal do éteru prvé obrázky chystaného vozidla.

Nomad používa rám prevzatý z modelu Atom. Ten bol však zosilnený a doplnený o klietku, ktorá ochráni posádku pri prípadnom prevrátení. Oproti cestnej motokáre je terénna novinka zhruba o 150 kg ťažšia, stále sa ale vojde s hmotnosťou hlboko pod jednu tonu. Vážiť bude zhruba 700 kg.

Podvozok je kompletne prepracovaný, svetlá výška výrazne väčšia a voz dostal terénne pneumatiky. Čo sa nezmenilo, to je systém pohonu. Nomad má stále zadný náhon. Motor pochádza od Hondy, pričom objem činí 2,4 litra. Výkon prekročí hranicu 200 koní a štandardom bude manuálna šesťstupňová prevodovka opäť z dielne automobilky Honda.

Ariel zatiaľ nezverejnil žiadne bližšie detaily. Podľa predbežných správ by sa cena terénneho Atomu mala pohybovať okolo tridsiatich tisíc libier. Prvý záujemcovia sa dočkajú približne v polovici roka 2015.

ariel_1.jpgariel_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY