vytisknout velikost písma Ariel mieri do terénu. V januári predstaví model Nomad

Ariel mieri do terénu. V januári predstaví model Nomad

Spoločnosť Ariel poznáme predovšetkým vďaka motokárám určeným pre cestnú prevádzku, prípadne vďaka motocyklom. Po novom sa táto značka pustila do vývoja stroja mieriaceho do terénu. Ten vychádza z modelu Atom a predstaví sa deviateho januára na britskej Autosport Show. Ariel už tiež vyslal do éteru prvé obrázky chystaného vozidla.

Nomad používa rám prevzatý z modelu Atom. Ten bol však zosilnený a doplnený o klietku, ktorá ochráni posádku pri prípadnom prevrátení. Oproti cestnej motokáre je terénna novinka zhruba o 150 kg ťažšia, stále sa ale vojde s hmotnosťou hlboko pod jednu tonu. Vážiť bude zhruba 700 kg.

Podvozok je kompletne prepracovaný, svetlá výška výrazne väčšia a voz dostal terénne pneumatiky. Čo sa nezmenilo, to je systém pohonu. Nomad má stále zadný náhon. Motor pochádza od Hondy, pričom objem činí 2,4 litra. Výkon prekročí hranicu 200 koní a štandardom bude manuálna šesťstupňová prevodovka opäť z dielne automobilky Honda.

Ariel zatiaľ nezverejnil žiadne bližšie detaily. Podľa predbežných správ by sa cena terénneho Atomu mala pohybovať okolo tridsiatich tisíc libier. Prvý záujemcovia sa dočkajú približne v polovici roka 2015.

ariel_1.jpgariel_2.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY