vytisknout velikost písma Ariel Atom na dvoch kolesách sa volá Ace. Ročne vznikne iba 150 kusov

Britskú značku Ariel poznáte možno v súvislosti s extrémnym otvoreným športiakom, ktorý je rýchlejší ako Bugatti Veyron. Lenže ona skôr robila hlavne motorky.
Ariel Atom na dvoch kolesách sa volá Ace. Ročne vznikne iba 150 kusov

Britská značka Ariel uvádza na trh po dlhej dobe nový motocykel. Volá sa Ace a má ísť nie len o prémiový (a drahý) produkt, ale aj o veľmi rýchly stroj. Techniku ​​opäť dodala spoločnosť Honda. Prvýkrát model Ace uvidíme tento týždeň na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Značka Ariel bola založená v roku 1902 a vyrábala na svoju dobu veľmi pokrokové a rýchle motocykle. No po druhej svetovej vojne to s ňou išlo z kopca, v roku 1951 ju odkúpila spoločnosť BSA a v roku 1970 prestala formálne existovať. Teraz sa ale jej meno vracia.

ACE_007.jpgACE_008.jpgACE_009.jpg
Na detailoch si dal Ariel naozaj záležať. Aby nie, keď toto je zakázková ručná práca.

Nová spoločnosť Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ju určite poznáte ako výrobcu extrémistického nekapotovaného športiaku Atom, ktorému prepožičal tvár Jeremy Clarkson a ktorý dokáže v zrýchlení potrápiť aj Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stáť okolo 27 tisíc eur a zákazník si nakonfiguruje, či chce zameraním športový alebo skôr cestný stroj. Odlíšiť možno napríklad usporiadanie podvozku, veľkosť a dizajn nádrže, tvar sedla a podobne. Technický základ však zostane rovnaký.

Motocykel poháňa vidlicový štvorvalec Honda s objemom 1,2 l, ktorý nájdete napríklad v modeli VFR12000. V Honde má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastný manažment motora a dynamické parametre tak zrejme budú odlišné. Cieľom je vraj maximálna rýchlosť 265 km/h a zrýchlenie na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročne vyrábať len asi 100 až 150 motocyklov. Každý stroj bude ručná práca jedného jediného technika, ktorý ho potom podpíše. Jedná sa teda o veľmi exkluzívnu a vlastne zákazkovú záležitosť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY