vytisknout velikost písma Ariel Atom na dvoch kolesách sa volá Ace. Ročne vznikne iba 150 kusov

Britskú značku Ariel poznáte možno v súvislosti s extrémnym otvoreným športiakom, ktorý je rýchlejší ako Bugatti Veyron. Lenže ona skôr robila hlavne motorky.
Ariel Atom na dvoch kolesách sa volá Ace. Ročne vznikne iba 150 kusov

Britská značka Ariel uvádza na trh po dlhej dobe nový motocykel. Volá sa Ace a má ísť nie len o prémiový (a drahý) produkt, ale aj o veľmi rýchly stroj. Techniku ​​opäť dodala spoločnosť Honda. Prvýkrát model Ace uvidíme tento týždeň na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Značka Ariel bola založená v roku 1902 a vyrábala na svoju dobu veľmi pokrokové a rýchle motocykle. No po druhej svetovej vojne to s ňou išlo z kopca, v roku 1951 ju odkúpila spoločnosť BSA a v roku 1970 prestala formálne existovať. Teraz sa ale jej meno vracia.

ACE_007.jpgACE_008.jpgACE_009.jpg
Na detailoch si dal Ariel naozaj záležať. Aby nie, keď toto je zakázková ručná práca.

Nová spoločnosť Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ju určite poznáte ako výrobcu extrémistického nekapotovaného športiaku Atom, ktorému prepožičal tvár Jeremy Clarkson a ktorý dokáže v zrýchlení potrápiť aj Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stáť okolo 27 tisíc eur a zákazník si nakonfiguruje, či chce zameraním športový alebo skôr cestný stroj. Odlíšiť možno napríklad usporiadanie podvozku, veľkosť a dizajn nádrže, tvar sedla a podobne. Technický základ však zostane rovnaký.

Motocykel poháňa vidlicový štvorvalec Honda s objemom 1,2 l, ktorý nájdete napríklad v modeli VFR12000. V Honde má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastný manažment motora a dynamické parametre tak zrejme budú odlišné. Cieľom je vraj maximálna rýchlosť 265 km/h a zrýchlenie na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročne vyrábať len asi 100 až 150 motocyklov. Každý stroj bude ručná práca jedného jediného technika, ktorý ho potom podpíše. Jedná sa teda o veľmi exkluzívnu a vlastne zákazkovú záležitosť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY