vytisknout velikost písma Ariel Atom na dvoch kolesách sa volá Ace. Ročne vznikne iba 150 kusov

Britskú značku Ariel poznáte možno v súvislosti s extrémnym otvoreným športiakom, ktorý je rýchlejší ako Bugatti Veyron. Lenže ona skôr robila hlavne motorky.
Ariel Atom na dvoch kolesách sa volá Ace. Ročne vznikne iba 150 kusov

Britská značka Ariel uvádza na trh po dlhej dobe nový motocykel. Volá sa Ace a má ísť nie len o prémiový (a drahý) produkt, ale aj o veľmi rýchly stroj. Techniku ​​opäť dodala spoločnosť Honda. Prvýkrát model Ace uvidíme tento týždeň na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Značka Ariel bola založená v roku 1902 a vyrábala na svoju dobu veľmi pokrokové a rýchle motocykle. No po druhej svetovej vojne to s ňou išlo z kopca, v roku 1951 ju odkúpila spoločnosť BSA a v roku 1970 prestala formálne existovať. Teraz sa ale jej meno vracia.

ACE_007.jpgACE_008.jpgACE_009.jpg
Na detailoch si dal Ariel naozaj záležať. Aby nie, keď toto je zakázková ručná práca.

Nová spoločnosť Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ju určite poznáte ako výrobcu extrémistického nekapotovaného športiaku Atom, ktorému prepožičal tvár Jeremy Clarkson a ktorý dokáže v zrýchlení potrápiť aj Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stáť okolo 27 tisíc eur a zákazník si nakonfiguruje, či chce zameraním športový alebo skôr cestný stroj. Odlíšiť možno napríklad usporiadanie podvozku, veľkosť a dizajn nádrže, tvar sedla a podobne. Technický základ však zostane rovnaký.

Motocykel poháňa vidlicový štvorvalec Honda s objemom 1,2 l, ktorý nájdete napríklad v modeli VFR12000. V Honde má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastný manažment motora a dynamické parametre tak zrejme budú odlišné. Cieľom je vraj maximálna rýchlosť 265 km/h a zrýchlenie na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročne vyrábať len asi 100 až 150 motocyklov. Každý stroj bude ručná práca jedného jediného technika, ktorý ho potom podpíše. Jedná sa teda o veľmi exkluzívnu a vlastne zákazkovú záležitosť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY