vytisknout velikost písma Ariel Atom 3.5R: beštia ešte beštiálnejšia, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Britská spoločnosť Ariel predstavuje nové, na špičkové jazdné výkony zamerané prevedenie svojho Atomu s označením 3.5R.
Ariel Atom 3.5R: beštia ešte beštiálnejšia, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Novinka vychádza z modelu Ariel Atom 3.5 predstaveného v októbri roku 2012 a prináša najmä zlepšené jazdné vlastnosti, väčšiu ovládateľnosť a samozrejme ešte pôsobivejšie jazdné výkony. Na prevedenie Ariel Atom V8 s výkonom cez 500 koní síce zatiaľ nemá, no zrýchlenie z 0 na 96 km/h za 2,6 s a z 0 na 160 km/h za 6,0 s zrejme môže sklamať len máloktorého milovníka rýchlej jazdy. Ešte pripomeňme, že na základe série Ariel Atom vznikol kalifornský superšport Rezvani Beast, ktorý sme vám predstavili len pred niekoľkými dňami.

Ariel Atom 3.5R 1.jpgAriel Atom 3.5R 3.jpgAriel Atom 3.5R 4.jpg
Ariel Atom je v novej verzii 3.5R náčiním pre skutočne nevšedné zážitky...

Rovnako ako u Atomu 3.5, aj 3.5R je poháňaný ďalej modifikovaným zážihovým štvorvalcom 2,0 i-VTEC z výbehového prevedenia radu Honda Civic Type R. Dosahuje výkon 355 koní (261 kW), čo je zhruba o 40 koní viac ako u Atomu 3.5 . Chladič stlačovaného vzduchu bol premiestnený z priestoru nad hlavami cestujúcich do rozmerného boxu mimo karosérie vedľa kokpitu, na podobnom mieste sa nachádza aj chladič motorového oleja.

Krútiaci moment 330 Nm sa v novome Atome 3.5R prenáša na zadné kolesá cez novú šesťstupňovú prevodovku Sadev so sekvenčným, bezspojkovým radením páčkami pod volantom. Výrobca vyzdvihuje najmä rýchlosť zmien prevodov, skriňa je napríklad údajne schopná podradiť aj päťkrát počas jedinej sekundy. Za príplatok bude k dispozícii aj diferenciál s nastaviteľnou svornosťou.

Ariel Atom 3.5R 5.jpgAriel Atom 3.5R 6.jpgAriel Atom 3.5R 7.jpg
Chladiče stláčaného vzduchu a motorového oleja boli premiestnené do zvláštnych boxov po stranách kokpitu

Modifikáciami prešiel aj podvozok. Štandardom sú sady tlmičov a pružín Ohlins, no výrobca ponúka aj celý rad ďalších kompletov, vďaka ktorým môžu vozidlo upraviť presne podľa preferencií konkrétneho zákazníka. Tým ale možnosti individuálnych úprav zďaleka nekončia, k dispozícii sú rôzne druhy kolies, bŕzd a aerodynamických doplnkov. Prvé vozidlá k svojim zákazníkom poputujú na sklonku tohto roka, ceny modelu Atom 3.5R majú začínať na 54 000 librách (bez dane).

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY