vytisknout velikost písma Ariel Atom 3.5R: beštia ešte beštiálnejšia, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Britská spoločnosť Ariel predstavuje nové, na špičkové jazdné výkony zamerané prevedenie svojho Atomu s označením 3.5R.
Ariel Atom 3.5R: beštia ešte beštiálnejšia, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Novinka vychádza z modelu Ariel Atom 3.5 predstaveného v októbri roku 2012 a prináša najmä zlepšené jazdné vlastnosti, väčšiu ovládateľnosť a samozrejme ešte pôsobivejšie jazdné výkony. Na prevedenie Ariel Atom V8 s výkonom cez 500 koní síce zatiaľ nemá, no zrýchlenie z 0 na 96 km/h za 2,6 s a z 0 na 160 km/h za 6,0 s zrejme môže sklamať len máloktorého milovníka rýchlej jazdy. Ešte pripomeňme, že na základe série Ariel Atom vznikol kalifornský superšport Rezvani Beast, ktorý sme vám predstavili len pred niekoľkými dňami.

Ariel Atom 3.5R 1.jpgAriel Atom 3.5R 3.jpgAriel Atom 3.5R 4.jpg
Ariel Atom je v novej verzii 3.5R náčiním pre skutočne nevšedné zážitky...

Rovnako ako u Atomu 3.5, aj 3.5R je poháňaný ďalej modifikovaným zážihovým štvorvalcom 2,0 i-VTEC z výbehového prevedenia radu Honda Civic Type R. Dosahuje výkon 355 koní (261 kW), čo je zhruba o 40 koní viac ako u Atomu 3.5 . Chladič stlačovaného vzduchu bol premiestnený z priestoru nad hlavami cestujúcich do rozmerného boxu mimo karosérie vedľa kokpitu, na podobnom mieste sa nachádza aj chladič motorového oleja.

Krútiaci moment 330 Nm sa v novome Atome 3.5R prenáša na zadné kolesá cez novú šesťstupňovú prevodovku Sadev so sekvenčným, bezspojkovým radením páčkami pod volantom. Výrobca vyzdvihuje najmä rýchlosť zmien prevodov, skriňa je napríklad údajne schopná podradiť aj päťkrát počas jedinej sekundy. Za príplatok bude k dispozícii aj diferenciál s nastaviteľnou svornosťou.

Ariel Atom 3.5R 5.jpgAriel Atom 3.5R 6.jpgAriel Atom 3.5R 7.jpg
Chladiče stláčaného vzduchu a motorového oleja boli premiestnené do zvláštnych boxov po stranách kokpitu

Modifikáciami prešiel aj podvozok. Štandardom sú sady tlmičov a pružín Ohlins, no výrobca ponúka aj celý rad ďalších kompletov, vďaka ktorým môžu vozidlo upraviť presne podľa preferencií konkrétneho zákazníka. Tým ale možnosti individuálnych úprav zďaleka nekončia, k dispozícii sú rôzne druhy kolies, bŕzd a aerodynamických doplnkov. Prvé vozidlá k svojim zákazníkom poputujú na sklonku tohto roka, ceny modelu Atom 3.5R majú začínať na 54 000 librách (bez dane).

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY