vytisknout velikost písma Ariel Atom 3.5R: beštia ešte beštiálnejšia, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Britská spoločnosť Ariel predstavuje nové, na špičkové jazdné výkony zamerané prevedenie svojho Atomu s označením 3.5R.
Ariel Atom 3.5R: beštia ešte beštiálnejšia, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Novinka vychádza z modelu Ariel Atom 3.5 predstaveného v októbri roku 2012 a prináša najmä zlepšené jazdné vlastnosti, väčšiu ovládateľnosť a samozrejme ešte pôsobivejšie jazdné výkony. Na prevedenie Ariel Atom V8 s výkonom cez 500 koní síce zatiaľ nemá, no zrýchlenie z 0 na 96 km/h za 2,6 s a z 0 na 160 km/h za 6,0 s zrejme môže sklamať len máloktorého milovníka rýchlej jazdy. Ešte pripomeňme, že na základe série Ariel Atom vznikol kalifornský superšport Rezvani Beast, ktorý sme vám predstavili len pred niekoľkými dňami.

Ariel Atom 3.5R 1.jpgAriel Atom 3.5R 3.jpgAriel Atom 3.5R 4.jpg
Ariel Atom je v novej verzii 3.5R náčiním pre skutočne nevšedné zážitky...

Rovnako ako u Atomu 3.5, aj 3.5R je poháňaný ďalej modifikovaným zážihovým štvorvalcom 2,0 i-VTEC z výbehového prevedenia radu Honda Civic Type R. Dosahuje výkon 355 koní (261 kW), čo je zhruba o 40 koní viac ako u Atomu 3.5 . Chladič stlačovaného vzduchu bol premiestnený z priestoru nad hlavami cestujúcich do rozmerného boxu mimo karosérie vedľa kokpitu, na podobnom mieste sa nachádza aj chladič motorového oleja.

Krútiaci moment 330 Nm sa v novome Atome 3.5R prenáša na zadné kolesá cez novú šesťstupňovú prevodovku Sadev so sekvenčným, bezspojkovým radením páčkami pod volantom. Výrobca vyzdvihuje najmä rýchlosť zmien prevodov, skriňa je napríklad údajne schopná podradiť aj päťkrát počas jedinej sekundy. Za príplatok bude k dispozícii aj diferenciál s nastaviteľnou svornosťou.

Ariel Atom 3.5R 5.jpgAriel Atom 3.5R 6.jpgAriel Atom 3.5R 7.jpg
Chladiče stláčaného vzduchu a motorového oleja boli premiestnené do zvláštnych boxov po stranách kokpitu

Modifikáciami prešiel aj podvozok. Štandardom sú sady tlmičov a pružín Ohlins, no výrobca ponúka aj celý rad ďalších kompletov, vďaka ktorým môžu vozidlo upraviť presne podľa preferencií konkrétneho zákazníka. Tým ale možnosti individuálnych úprav zďaleka nekončia, k dispozícii sú rôzne druhy kolies, bŕzd a aerodynamických doplnkov. Prvé vozidlá k svojim zákazníkom poputujú na sklonku tohto roka, ceny modelu Atom 3.5R majú začínať na 54 000 librách (bez dane).

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY