vytisknout velikost písma Aria FXE je ďalší nový hyperšport s hybridným pohonom

Aria FXE je hyperšportová novinka niepríliš známej americkej spoločnosti. Základom hybridného pohonu je osemvalec s objemom 6,2 litra. Systém celkom vyprodukuje 858 kW a 1785 Nm. Vozidlo by mal byť k dispozícii v roku 2019.
Aria FXE je ďalší nový hyperšport s hybridným pohonom

Spoločnosť Aria Group nie je príliš známa, pretože sa zameriava na koncepty. Postavila napríklad Kiu GT4 Stinger, Kiu Koup, koncept Tesly Model S a mnoho ďalšieho. Teraz však prichádza s automobilom, ktorý má ambície zamieriť do sériovej výroby, hoci opäť vyzerá ako nejaká štúdia. Volá sa Aria FXE a podľa doteraz zverejnených informácií to má byť pekelne rýchly stroj.

Aria FXE sa chce zaradiť do segmentu hyperšportov. Tomu zodpovedá ako vzhľad, doplnený kvôli aerodynamike o rad spojlerov a obrí difúzor vzadu, tak predovšetkým základné technické parametre. Pravda, jedná sa o hybrid, ale toto nie je žiadna Toyota Prius. Tento hybrid sa musí páčiť každému, pretože jeho parametre sú dychberúce.

Základom je kompresorom preplňovaný osemvalec 6,2 l, doplnený o dvojicu elektromotorov na prednej náprave a batérie s kapacitou 10 kWh. Celkový výkon systému je 858 kW (1167 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1785 Nm. Z nuly na 100 km/h vozidlo došprintuje za niečo málo cez tri sekundy a najvyššia rýchlosť je 354 km/h. Pre vybrané európske krajiny je dôležité, že auto vie jazdiť aj v čisto elektrickom režime, aj keď dojazd nebude nijako obrovský. Napriek tomu by mala byť tabuľková produkcia emisií priaznivá.

Uvidíme, ako to s novým hyperšportom u nás málo známej spoločnosti nakoniec dopadne. Sériová výroba odštartuje podľa dostupných informácií v roku 2019, pričom Aria Group si svoju novinku cení v prepočte približne na 780-tisíc eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY