vytisknout velikost písma Aria FXE je ďalší nový hyperšport s hybridným pohonom

Aria FXE je hyperšportová novinka niepríliš známej americkej spoločnosti. Základom hybridného pohonu je osemvalec s objemom 6,2 litra. Systém celkom vyprodukuje 858 kW a 1785 Nm. Vozidlo by mal byť k dispozícii v roku 2019.
Aria FXE je ďalší nový hyperšport s hybridným pohonom

Spoločnosť Aria Group nie je príliš známa, pretože sa zameriava na koncepty. Postavila napríklad Kiu GT4 Stinger, Kiu Koup, koncept Tesly Model S a mnoho ďalšieho. Teraz však prichádza s automobilom, ktorý má ambície zamieriť do sériovej výroby, hoci opäť vyzerá ako nejaká štúdia. Volá sa Aria FXE a podľa doteraz zverejnených informácií to má byť pekelne rýchly stroj.

Aria FXE sa chce zaradiť do segmentu hyperšportov. Tomu zodpovedá ako vzhľad, doplnený kvôli aerodynamike o rad spojlerov a obrí difúzor vzadu, tak predovšetkým základné technické parametre. Pravda, jedná sa o hybrid, ale toto nie je žiadna Toyota Prius. Tento hybrid sa musí páčiť každému, pretože jeho parametre sú dychberúce.

Základom je kompresorom preplňovaný osemvalec 6,2 l, doplnený o dvojicu elektromotorov na prednej náprave a batérie s kapacitou 10 kWh. Celkový výkon systému je 858 kW (1167 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1785 Nm. Z nuly na 100 km/h vozidlo došprintuje za niečo málo cez tri sekundy a najvyššia rýchlosť je 354 km/h. Pre vybrané európske krajiny je dôležité, že auto vie jazdiť aj v čisto elektrickom režime, aj keď dojazd nebude nijako obrovský. Napriek tomu by mala byť tabuľková produkcia emisií priaznivá.

Uvidíme, ako to s novým hyperšportom u nás málo známej spoločnosti nakoniec dopadne. Sériová výroba odštartuje podľa dostupných informácií v roku 2019, pričom Aria Group si svoju novinku cení v prepočte približne na 780-tisíc eur.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY