vytisknout velikost písma Arden si myslí, že má RR Sport SVR nízky výkon. A tak mu nadelil 603 koní

Arden si myslí, že má RR Sport SVR nízky výkon. A tak mu nadelil 603 koní

Pri niektorých automobiloch si človek hovorí, že viac výkonu už nepotrebujú. Napríklad taký Range Rover Sport SVR, čo je v podstate obrovský a ťažký off-road tváriaci sa ako športové SUV. Lenže nakoniec sa vždy nájde niekto, kto sa domnieva, že koní nie je nikdy dosť, a tak sa výkon zvyšuje. Práve v prípade SVR sa práce chopila spoločnosť Arden.

Tá nasadila obvyklé veci, takže vozidlo dostalo vylepšený vzhľad. Aj keď v porovnaní napríklad s Mercedesom GLE Coupé od spoločnosti Lumma sú to len zanedbateľné novinky. Ľudia od Ardenu pridali iné mriežky v nárazníku, nasadili na voz bočné nášľapy a iné kolesá. To je všetko.

Dôležité veci však hľadajme pod kapotou. Štandardný výkon Range Roveru Sport SVR síce dosahuje na príjemných 404 kW (550 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 680 Nm, lenže to evidentne nestačí. Po tejto úprave dostane vaše britské raketové SUV 443 kW (603 k) a 722 Nm.

Ak tiež zastávate názor, že Range Rover Sport SVR trpí nedostatkom výkonu, budete k náprave tejto subjektívnej "nevýhody" potrebovať necelých šesť tisíc eur.

arden_1.jpgarden_2.jpgarden_4.jpgarden_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY