vytisknout velikost písma Ani na Dakare 2016 nebude chýbať osemvalcová Dacia Duster

Ani na Dakare 2016 nebude chýbať osemvalcová Dacia Duster

Renault Argentína opäť nasadí do dakarskej rallye špeciál odkazujúci na Daciu (respektíve Renault) Duster. Nadchádzajúci ročník 2016 bude znamenať pre Renault Duster Dakar Team už štvrtú účasť v rade. Na štart sa postaví dve posádky s vylepšeným špeciálom.

Nový závodný Duster je oproti predchádzajúcim variantom ľahší a používa osemvalcový motor aliancie Renault Nissan. Jeho výkon dosahuje na 270 kW (387 koní). Za volant sa znova posadí Emiliano Spataro, ktorého odprevadí ako navigátor Benjamin Lozada. Druhý automobil bude riadiť Christian Lavieille, na pozíciu navigátora sa predstaví Jean Michel Polat.

Duster sa prvýkrát v dakarskej rallye objavil v roku 2013, kedy došiel v celkovom poradí na 29. mieste. O rok neskôr potom doviezol Emiliano Spataro svoj Duster do cieľa na štrnástom mieste, v roku 2015 bolo výsledkom celkové 21. miesto.

Okrem Dustera sa v súťaži ukáže aj hviezdami preplnený tím Peugeot alebo Martin Prokop za volantom úspešného špeciálu Toyota Hilux.

dakarster_02.jpgdakarster_03.jpgdakarster_04.jpgdakarster_05.jpgdakarster_06.jpgdakarster_07.jpgdakarster_08.jpgdakarster_09.jpgdakarster_10.jpgdakarster_11.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY