vytisknout velikost písma Ani na Dakare 2016 nebude chýbať osemvalcová Dacia Duster

Ani na Dakare 2016 nebude chýbať osemvalcová Dacia Duster

Renault Argentína opäť nasadí do dakarskej rallye špeciál odkazujúci na Daciu (respektíve Renault) Duster. Nadchádzajúci ročník 2016 bude znamenať pre Renault Duster Dakar Team už štvrtú účasť v rade. Na štart sa postaví dve posádky s vylepšeným špeciálom.

Nový závodný Duster je oproti predchádzajúcim variantom ľahší a používa osemvalcový motor aliancie Renault Nissan. Jeho výkon dosahuje na 270 kW (387 koní). Za volant sa znova posadí Emiliano Spataro, ktorého odprevadí ako navigátor Benjamin Lozada. Druhý automobil bude riadiť Christian Lavieille, na pozíciu navigátora sa predstaví Jean Michel Polat.

Duster sa prvýkrát v dakarskej rallye objavil v roku 2013, kedy došiel v celkovom poradí na 29. mieste. O rok neskôr potom doviezol Emiliano Spataro svoj Duster do cieľa na štrnástom mieste, v roku 2015 bolo výsledkom celkové 21. miesto.

Okrem Dustera sa v súťaži ukáže aj hviezdami preplnený tím Peugeot alebo Martin Prokop za volantom úspešného špeciálu Toyota Hilux.

dakarster_02.jpgdakarster_03.jpgdakarster_04.jpgdakarster_05.jpgdakarster_06.jpgdakarster_07.jpgdakarster_08.jpgdakarster_09.jpgdakarster_10.jpgdakarster_11.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY