vytisknout velikost písma Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrala Octavia

Škoda Octavia sa stala absolútnym víťazom súťaže AutoDesign Awards. Získala aj titul Najlepší dizajn roka v kategórii sériových vozidiel. Spomedzi konceptov dostal od poroty najviac hlasov projekt Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012.
Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrala Octavia

"V minulých ročníkoch vyhrávali prevažne vozy, ktoré ponúkali z hľadiska dizajnu nejaké koncepčne nové riešenie, ale tento rok je tomu inak. Škoda Octavia porotu oslovila hlavne novým moderným tvaroslovím, "ohodnotil výsledky Radek Laube, jeden z usporiadateľov ankety a zároveň šéfredaktor časopisu AutoDesign & Styling.

"Disco Volante zase vzdáva hold slávnym aerodynamickým modelom Alfy Romeo z päťdesiatych rokov, avšak prevedenie a celkové poňatie konceptu vyznieva natoľko moderne, že sa môže stať zdrojom inšpirácie pre mnohých budúce sériové automobily," dodal.

AutoDesign Awards 2013

Sériové autá
1. Škoda Octavia
2. Ferrari F12berlinetta
3. Tesla Model S

Koncepty
1. Touring Superleggera Disco Volante 2012
2. Pininfarina Cambiano 
3. BMW 4-Series Coupe

Malé autá a miniautá
1. Renault Clio

Nižšia stredná trieda
1. Mercedes-Benz A-Class

Stredná trieda
1. Škoda Octavia 

Luxusné auta & Vyššia stredná trieda
1. Tesla Model S 

SUV & Crossover
1. Land Rover Range Rover

MPV
1. Fiat 500L

Športové autá a kabriolety
1. Ferrari F12 Berlinetta 

disco volante.jpg
Touring Superleggera Disco Volante 2012.

Porota AutoDesign Awards 2013

MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
MgA. Ivan Dlabač, šéfdizajn Divan Design
Ing. Jindřich Dušek, vydavateľ AutoDesign&Styling
František Dvořák, novinár iDNES/MF DNES
MgA. Michal Froněk, dizajnér Olgoj Chrochoj
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdizajnér, Blata s.r.o.
MgA. Pavel Hrubý, dizajnér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik dizajnu, vedúci oddelenia priemyselného dizajnu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue, člen mezinárodnej jury „Car of the Year“
MgA. Martin Imrich, šéfdizajnér, Koncern Design Studio
MgA. Marek Piano Kedzierski, dizajnér BT design
Ing. Jiří Král, miestopredseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling, člen mezinárodnej jury „The Best Designed Car“
MgA. Petr Novague, šéfdizajnér, Studio Novague
Doc. Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Dušan Poliaček Dipl.-Ing, šéfdizajné 1to1design
Liběna Rochová, módna návrhárka
Ing. Petr Siebert, dizajnér
MgA. Ladislav Škoda, hlavní dizajnér, Tescoma
Ing. arch. Petr Štěpánek, Ph.D., Fakulta umění a architektury Technická univerzita v Liberci

Víťazi minulých ročníkov AutoDesign Awards

Sériové vozy
Ferrari FF (2012)
Range Rover Evoque (2011)
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

Koncepty
Volkswagen XL1 (2012)
Pininfarina 2uettottanta (2011)
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)
 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY