vytisknout velikost písma Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrala Octavia

Škoda Octavia sa stala absolútnym víťazom súťaže AutoDesign Awards. Získala aj titul Najlepší dizajn roka v kategórii sériových vozidiel. Spomedzi konceptov dostal od poroty najviac hlasov projekt Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012.
Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrala Octavia

"V minulých ročníkoch vyhrávali prevažne vozy, ktoré ponúkali z hľadiska dizajnu nejaké koncepčne nové riešenie, ale tento rok je tomu inak. Škoda Octavia porotu oslovila hlavne novým moderným tvaroslovím, "ohodnotil výsledky Radek Laube, jeden z usporiadateľov ankety a zároveň šéfredaktor časopisu AutoDesign & Styling.

"Disco Volante zase vzdáva hold slávnym aerodynamickým modelom Alfy Romeo z päťdesiatych rokov, avšak prevedenie a celkové poňatie konceptu vyznieva natoľko moderne, že sa môže stať zdrojom inšpirácie pre mnohých budúce sériové automobily," dodal.

AutoDesign Awards 2013

Sériové autá
1. Škoda Octavia
2. Ferrari F12berlinetta
3. Tesla Model S

Koncepty
1. Touring Superleggera Disco Volante 2012
2. Pininfarina Cambiano 
3. BMW 4-Series Coupe

Malé autá a miniautá
1. Renault Clio

Nižšia stredná trieda
1. Mercedes-Benz A-Class

Stredná trieda
1. Škoda Octavia 

Luxusné auta & Vyššia stredná trieda
1. Tesla Model S 

SUV & Crossover
1. Land Rover Range Rover

MPV
1. Fiat 500L

Športové autá a kabriolety
1. Ferrari F12 Berlinetta 

disco volante.jpg
Touring Superleggera Disco Volante 2012.

Porota AutoDesign Awards 2013

MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
MgA. Ivan Dlabač, šéfdizajn Divan Design
Ing. Jindřich Dušek, vydavateľ AutoDesign&Styling
František Dvořák, novinár iDNES/MF DNES
MgA. Michal Froněk, dizajnér Olgoj Chrochoj
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdizajnér, Blata s.r.o.
MgA. Pavel Hrubý, dizajnér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik dizajnu, vedúci oddelenia priemyselného dizajnu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue, člen mezinárodnej jury „Car of the Year“
MgA. Martin Imrich, šéfdizajnér, Koncern Design Studio
MgA. Marek Piano Kedzierski, dizajnér BT design
Ing. Jiří Král, miestopredseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling, člen mezinárodnej jury „The Best Designed Car“
MgA. Petr Novague, šéfdizajnér, Studio Novague
Doc. Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Dušan Poliaček Dipl.-Ing, šéfdizajné 1to1design
Liběna Rochová, módna návrhárka
Ing. Petr Siebert, dizajnér
MgA. Ladislav Škoda, hlavní dizajnér, Tescoma
Ing. arch. Petr Štěpánek, Ph.D., Fakulta umění a architektury Technická univerzita v Liberci

Víťazi minulých ročníkov AutoDesign Awards

Sériové vozy
Ferrari FF (2012)
Range Rover Evoque (2011)
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

Koncepty
Volkswagen XL1 (2012)
Pininfarina 2uettottanta (2011)
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)
 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY