vytisknout velikost písma Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrala Octavia

Škoda Octavia sa stala absolútnym víťazom súťaže AutoDesign Awards. Získala aj titul Najlepší dizajn roka v kategórii sériových vozidiel. Spomedzi konceptov dostal od poroty najviac hlasov projekt Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012.
Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrala Octavia

"V minulých ročníkoch vyhrávali prevažne vozy, ktoré ponúkali z hľadiska dizajnu nejaké koncepčne nové riešenie, ale tento rok je tomu inak. Škoda Octavia porotu oslovila hlavne novým moderným tvaroslovím, "ohodnotil výsledky Radek Laube, jeden z usporiadateľov ankety a zároveň šéfredaktor časopisu AutoDesign & Styling.

"Disco Volante zase vzdáva hold slávnym aerodynamickým modelom Alfy Romeo z päťdesiatych rokov, avšak prevedenie a celkové poňatie konceptu vyznieva natoľko moderne, že sa môže stať zdrojom inšpirácie pre mnohých budúce sériové automobily," dodal.

AutoDesign Awards 2013

Sériové autá
1. Škoda Octavia
2. Ferrari F12berlinetta
3. Tesla Model S

Koncepty
1. Touring Superleggera Disco Volante 2012
2. Pininfarina Cambiano 
3. BMW 4-Series Coupe

Malé autá a miniautá
1. Renault Clio

Nižšia stredná trieda
1. Mercedes-Benz A-Class

Stredná trieda
1. Škoda Octavia 

Luxusné auta & Vyššia stredná trieda
1. Tesla Model S 

SUV & Crossover
1. Land Rover Range Rover

MPV
1. Fiat 500L

Športové autá a kabriolety
1. Ferrari F12 Berlinetta 

disco volante.jpg
Touring Superleggera Disco Volante 2012.

Porota AutoDesign Awards 2013

MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
MgA. Ivan Dlabač, šéfdizajn Divan Design
Ing. Jindřich Dušek, vydavateľ AutoDesign&Styling
František Dvořák, novinár iDNES/MF DNES
MgA. Michal Froněk, dizajnér Olgoj Chrochoj
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdizajnér, Blata s.r.o.
MgA. Pavel Hrubý, dizajnér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik dizajnu, vedúci oddelenia priemyselného dizajnu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue, člen mezinárodnej jury „Car of the Year“
MgA. Martin Imrich, šéfdizajnér, Koncern Design Studio
MgA. Marek Piano Kedzierski, dizajnér BT design
Ing. Jiří Král, miestopredseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling, člen mezinárodnej jury „The Best Designed Car“
MgA. Petr Novague, šéfdizajnér, Studio Novague
Doc. Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Dušan Poliaček Dipl.-Ing, šéfdizajné 1to1design
Liběna Rochová, módna návrhárka
Ing. Petr Siebert, dizajnér
MgA. Ladislav Škoda, hlavní dizajnér, Tescoma
Ing. arch. Petr Štěpánek, Ph.D., Fakulta umění a architektury Technická univerzita v Liberci

Víťazi minulých ročníkov AutoDesign Awards

Sériové vozy
Ferrari FF (2012)
Range Rover Evoque (2011)
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

Koncepty
Volkswagen XL1 (2012)
Pininfarina 2uettottanta (2011)
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)
 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY