vytisknout velikost písma Android Auto v Porsche nebude. Bol moc zvedavý, chcel napríklad vedieť rýchlosť

Android Auto, respektíve materský Google údajne požadoval príliš veľa dát. A to sa inžinierom Porsche nepáčilo.
Android Auto v Porsche nebude. Bol moc zvedavý, chcel napríklad vedieť rýchlosť

Modernizované Porsche 911 ponúka popri preplňovaných motorov aj vylepšený Porsche Comunnication Management vrátane podpory protokolu Apple Car Play. Ten umožňuje obsluhovať niektoré funkcie smartfónu prostredníctvom dotykovej obrazovky a hlasového ovládania, bez nutnosti držať prístroj v ruke. Majitelia telefónov s operačným systémom Android majú však smolu, funkciu Android Auto (obdoba Apple Car Play) nové Porsche 911 nepodporuje.

Ponúka sa domnienka, že ide o výsledok zákulisných dohôd medzi automobilkou z Zuffenhausenu a technologickým gigantom z Cupertina. Americký magazín Motor Trend ale predkladá iné vysvetlenie: Android Auto, respektíve jeho materský Google požadoval príliš veľa dát.

Podľa Motor Trendu Google chcel, aby systém zhromažďoval a odosielal v podstate kompletný výstup z OBD2. Do Googlu tak mali prúdiť okrem iného údaje o rýchlosti jazdy, polohe plynového pedálu, teplote kvapalín a otáčkach motora. A to sa inžinierom Porsche údajne nepáčilo.
Apple sa podľa rovnakého zdroja uspokojí so zistením, či sa auto pri využívaní Car Play pohybuje.

V tejto chvíli nie je celkom jasné, či Android Auto zhromažďuje a odosiela podobná dáta vo všetkých autách, ktoré ho podporujú, alebo išlo o špecifické požiadavky smerom k Porsche. Pokúsime sa to zistiť, ak nás nepredbehnú zahraničné médiá.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY