vytisknout velikost písma Android Auto v Porsche nebude. Bol moc zvedavý, chcel napríklad vedieť rýchlosť

Android Auto, respektíve materský Google údajne požadoval príliš veľa dát. A to sa inžinierom Porsche nepáčilo.
Android Auto v Porsche nebude. Bol moc zvedavý, chcel napríklad vedieť rýchlosť

Modernizované Porsche 911 ponúka popri preplňovaných motorov aj vylepšený Porsche Comunnication Management vrátane podpory protokolu Apple Car Play. Ten umožňuje obsluhovať niektoré funkcie smartfónu prostredníctvom dotykovej obrazovky a hlasového ovládania, bez nutnosti držať prístroj v ruke. Majitelia telefónov s operačným systémom Android majú však smolu, funkciu Android Auto (obdoba Apple Car Play) nové Porsche 911 nepodporuje.

Ponúka sa domnienka, že ide o výsledok zákulisných dohôd medzi automobilkou z Zuffenhausenu a technologickým gigantom z Cupertina. Americký magazín Motor Trend ale predkladá iné vysvetlenie: Android Auto, respektíve jeho materský Google požadoval príliš veľa dát.

Podľa Motor Trendu Google chcel, aby systém zhromažďoval a odosielal v podstate kompletný výstup z OBD2. Do Googlu tak mali prúdiť okrem iného údaje o rýchlosti jazdy, polohe plynového pedálu, teplote kvapalín a otáčkach motora. A to sa inžinierom Porsche údajne nepáčilo.
Apple sa podľa rovnakého zdroja uspokojí so zistením, či sa auto pri využívaní Car Play pohybuje.

V tejto chvíli nie je celkom jasné, či Android Auto zhromažďuje a odosiela podobná dáta vo všetkých autách, ktoré ho podporujú, alebo išlo o špecifické požiadavky smerom k Porsche. Pokúsime sa to zistiť, ak nás nepredbehnú zahraničné médiá.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY