vytisknout velikost písma Android Auto v Porsche nebude. Bol moc zvedavý, chcel napríklad vedieť rýchlosť

Android Auto, respektíve materský Google údajne požadoval príliš veľa dát. A to sa inžinierom Porsche nepáčilo.
Android Auto v Porsche nebude. Bol moc zvedavý, chcel napríklad vedieť rýchlosť

Modernizované Porsche 911 ponúka popri preplňovaných motorov aj vylepšený Porsche Comunnication Management vrátane podpory protokolu Apple Car Play. Ten umožňuje obsluhovať niektoré funkcie smartfónu prostredníctvom dotykovej obrazovky a hlasového ovládania, bez nutnosti držať prístroj v ruke. Majitelia telefónov s operačným systémom Android majú však smolu, funkciu Android Auto (obdoba Apple Car Play) nové Porsche 911 nepodporuje.

Ponúka sa domnienka, že ide o výsledok zákulisných dohôd medzi automobilkou z Zuffenhausenu a technologickým gigantom z Cupertina. Americký magazín Motor Trend ale predkladá iné vysvetlenie: Android Auto, respektíve jeho materský Google požadoval príliš veľa dát.

Podľa Motor Trendu Google chcel, aby systém zhromažďoval a odosielal v podstate kompletný výstup z OBD2. Do Googlu tak mali prúdiť okrem iného údaje o rýchlosti jazdy, polohe plynového pedálu, teplote kvapalín a otáčkach motora. A to sa inžinierom Porsche údajne nepáčilo.
Apple sa podľa rovnakého zdroja uspokojí so zistením, či sa auto pri využívaní Car Play pohybuje.

V tejto chvíli nie je celkom jasné, či Android Auto zhromažďuje a odosiela podobná dáta vo všetkých autách, ktoré ho podporujú, alebo išlo o špecifické požiadavky smerom k Porsche. Pokúsime sa to zistiť, ak nás nepredbehnú zahraničné médiá.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY