vytisknout velikost písma Analytici Alfe Romeo neveria. Vraj nedokáže dosiahnuť svoje ciele

Alfa Romeo chce už o tri roky predávať 400 000 áut ročne. To je viac ako šesťnásobok súčasného stavu.
Analytici Alfe Romeo neveria. Vraj nedokáže dosiahnuť svoje ciele

Prekvapili vás pomerne smelé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, ktorého šéf Sergio Marchionne chce už v roku 2018 predávať 400 000 vozidiel so značkou Alfa Romeo na kapote? Ak ste nad takým cieľom krútili hlavou, nie ste sami.

Podobne skeptickí sú aj analytici automobilového priemyslu, ktorí sa obávajú, že sa firme nepodarí takézo sľuby splniť. Alfa Romeo je vraj značka pre nadšencov, ktorí ale nie sú schopní vygenerovať dlhodobé stabilné predaje.

Analytici očakávajú, že počiatočný odbyt nových modelov bude vysoký, ale potom čísla rýchlo poklesnú - to až si novú Alfu zaobstarajú všetci fanúšikovia značky, ktorí nakupujú skôr srdcom ako hlavou. Podobná situácia sa stala s odbytom Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je prvý model z novej generácie áut tejto slávnej značky. Nasledovať majú dve SUV, športový roadster či kupé, luxusný veľký sedan a dva hatchbacky s pohonom predných kolies. Celkovo sa má ponuka ustáliť na minimálne siedmych modeloch.

To je ale málo napríklad pre americký trh, kde chce Alfa Romeo predávať ročne asi 150 000 áut. Podobných predajov tú dosahujú napríklad značky Audi a Infiniti, ktoré ale ponúkajú desať až dvadsať rôznych modelov. Tri modely Alfy, ktoré chce značka v USA predávať, na to stačiť nemôžu.

Najoptimistickejší scenár predniesol George Galliers z analytickej spoločnosti Evercore ISI. Podľa neho je reálne, aby Alfa Romeo predala v roku 2018 až 330 000 áut. Aj to je ale o 70 000 áut pod plánom. Galliers ale pre Automotive News hovorí, že nostalgia a päť miliárd investovaných eur sa automaticky nerovná šesťnásobný rast predajov počas troch rokov.

Agentúra IHS, ktorá predpovedá situáciu na automobilovom trhu, ale očakáva len predaj 216 000 kusov v roku 2018 a spoločnosť LMC Automotive predpovedá pre rovnaký rok len 251 000 predaných áut.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY