vytisknout velikost písma Analytici Alfe Romeo neveria. Vraj nedokáže dosiahnuť svoje ciele

Alfa Romeo chce už o tri roky predávať 400 000 áut ročne. To je viac ako šesťnásobok súčasného stavu.
Analytici Alfe Romeo neveria. Vraj nedokáže dosiahnuť svoje ciele

Prekvapili vás pomerne smelé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, ktorého šéf Sergio Marchionne chce už v roku 2018 predávať 400 000 vozidiel so značkou Alfa Romeo na kapote? Ak ste nad takým cieľom krútili hlavou, nie ste sami.

Podobne skeptickí sú aj analytici automobilového priemyslu, ktorí sa obávajú, že sa firme nepodarí takézo sľuby splniť. Alfa Romeo je vraj značka pre nadšencov, ktorí ale nie sú schopní vygenerovať dlhodobé stabilné predaje.

Analytici očakávajú, že počiatočný odbyt nových modelov bude vysoký, ale potom čísla rýchlo poklesnú - to až si novú Alfu zaobstarajú všetci fanúšikovia značky, ktorí nakupujú skôr srdcom ako hlavou. Podobná situácia sa stala s odbytom Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je prvý model z novej generácie áut tejto slávnej značky. Nasledovať majú dve SUV, športový roadster či kupé, luxusný veľký sedan a dva hatchbacky s pohonom predných kolies. Celkovo sa má ponuka ustáliť na minimálne siedmych modeloch.

To je ale málo napríklad pre americký trh, kde chce Alfa Romeo predávať ročne asi 150 000 áut. Podobných predajov tú dosahujú napríklad značky Audi a Infiniti, ktoré ale ponúkajú desať až dvadsať rôznych modelov. Tri modely Alfy, ktoré chce značka v USA predávať, na to stačiť nemôžu.

Najoptimistickejší scenár predniesol George Galliers z analytickej spoločnosti Evercore ISI. Podľa neho je reálne, aby Alfa Romeo predala v roku 2018 až 330 000 áut. Aj to je ale o 70 000 áut pod plánom. Galliers ale pre Automotive News hovorí, že nostalgia a päť miliárd investovaných eur sa automaticky nerovná šesťnásobný rast predajov počas troch rokov.

Agentúra IHS, ktorá predpovedá situáciu na automobilovom trhu, ale očakáva len predaj 216 000 kusov v roku 2018 a spoločnosť LMC Automotive predpovedá pre rovnaký rok len 251 000 predaných áut.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY