vytisknout velikost písma Analytici Alfe Romeo neveria. Vraj nedokáže dosiahnuť svoje ciele

Alfa Romeo chce už o tri roky predávať 400 000 áut ročne. To je viac ako šesťnásobok súčasného stavu.
Analytici Alfe Romeo neveria. Vraj nedokáže dosiahnuť svoje ciele

Prekvapili vás pomerne smelé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, ktorého šéf Sergio Marchionne chce už v roku 2018 predávať 400 000 vozidiel so značkou Alfa Romeo na kapote? Ak ste nad takým cieľom krútili hlavou, nie ste sami.

Podobne skeptickí sú aj analytici automobilového priemyslu, ktorí sa obávajú, že sa firme nepodarí takézo sľuby splniť. Alfa Romeo je vraj značka pre nadšencov, ktorí ale nie sú schopní vygenerovať dlhodobé stabilné predaje.

Analytici očakávajú, že počiatočný odbyt nových modelov bude vysoký, ale potom čísla rýchlo poklesnú - to až si novú Alfu zaobstarajú všetci fanúšikovia značky, ktorí nakupujú skôr srdcom ako hlavou. Podobná situácia sa stala s odbytom Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je prvý model z novej generácie áut tejto slávnej značky. Nasledovať majú dve SUV, športový roadster či kupé, luxusný veľký sedan a dva hatchbacky s pohonom predných kolies. Celkovo sa má ponuka ustáliť na minimálne siedmych modeloch.

To je ale málo napríklad pre americký trh, kde chce Alfa Romeo predávať ročne asi 150 000 áut. Podobných predajov tú dosahujú napríklad značky Audi a Infiniti, ktoré ale ponúkajú desať až dvadsať rôznych modelov. Tri modely Alfy, ktoré chce značka v USA predávať, na to stačiť nemôžu.

Najoptimistickejší scenár predniesol George Galliers z analytickej spoločnosti Evercore ISI. Podľa neho je reálne, aby Alfa Romeo predala v roku 2018 až 330 000 áut. Aj to je ale o 70 000 áut pod plánom. Galliers ale pre Automotive News hovorí, že nostalgia a päť miliárd investovaných eur sa automaticky nerovná šesťnásobný rast predajov počas troch rokov.

Agentúra IHS, ktorá predpovedá situáciu na automobilovom trhu, ale očakáva len predaj 216 000 kusov v roku 2018 a spoločnosť LMC Automotive predpovedá pre rovnaký rok len 251 000 predaných áut.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY