vytisknout velikost písma AMG sa vracia k šesťvalcom, ako prvý ho dostane nový Mercedes-Benz SLC

Novinka dostane opäť pevnú skladaciu strechu, rozšíri sa bezpečnostná a komfortná výbava.
AMG sa vracia k šesťvalcom, ako prvý ho dostane nový Mercedes-Benz SLC

V súčasnosti majú všetky modely AMG s výnimkou základného Mercedesu A45 AMG minimálne preplňovaný osemvalec. Platí to aj pre predchodcu dokončovaného Mercedesu SLC, ktorý uvidíme na autosalóne v Detroite. Teraz sa ale pod kapotu malého roadstera vráti šesťvalec.

Tentoraz ale pôjde o jednotku s objemom 3,0 l s dvojicou turbodúchadiel, nie s kompresorom. Výkon sa bude pohybovať okolo 400 koní.

Novinka dostane opäť pevnú skladaciu strechu, ktorá pomaly vychádza z módy, ale Mercedes s ňou prišiel práve v SLK a v tejto koncepcii zrejme ešte dlho zostane. Dizajn bude kopírovať nastavený smer značky, výstrelky sa neočakávajú.

Rozšíri sa bezpečnostná a komfortná výbava. Možno predpokladať, že veľa vecí prevezme nové SLC od veľkého SL alebo tiež od kupé AMG GT. Pokiaľ ide o základné prevedenie, pod kapotou budú štvorvalce a samozrejme bude aj turbodiesel. Nové SLC tiež stále ešte kúpite s manuálnou prevodovkou. Zatiaľ sa môžete pozrieť na špionážne video, odhalenie očakávame niekedy v priebehu decembra.

V minulosti spoléhaly na kompresorem přeplňovaný šestiválec i další modely AMG, vedle Mercedesu SLK třeba také C 32 AMG. 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY