vytisknout velikost písma AMG sa vracia k šesťvalcom, ako prvý ho dostane nový Mercedes-Benz SLC

Novinka dostane opäť pevnú skladaciu strechu, rozšíri sa bezpečnostná a komfortná výbava.
AMG sa vracia k šesťvalcom, ako prvý ho dostane nový Mercedes-Benz SLC

V súčasnosti majú všetky modely AMG s výnimkou základného Mercedesu A45 AMG minimálne preplňovaný osemvalec. Platí to aj pre predchodcu dokončovaného Mercedesu SLC, ktorý uvidíme na autosalóne v Detroite. Teraz sa ale pod kapotu malého roadstera vráti šesťvalec.

Tentoraz ale pôjde o jednotku s objemom 3,0 l s dvojicou turbodúchadiel, nie s kompresorom. Výkon sa bude pohybovať okolo 400 koní.

Novinka dostane opäť pevnú skladaciu strechu, ktorá pomaly vychádza z módy, ale Mercedes s ňou prišiel práve v SLK a v tejto koncepcii zrejme ešte dlho zostane. Dizajn bude kopírovať nastavený smer značky, výstrelky sa neočakávajú.

Rozšíri sa bezpečnostná a komfortná výbava. Možno predpokladať, že veľa vecí prevezme nové SLC od veľkého SL alebo tiež od kupé AMG GT. Pokiaľ ide o základné prevedenie, pod kapotou budú štvorvalce a samozrejme bude aj turbodiesel. Nové SLC tiež stále ešte kúpite s manuálnou prevodovkou. Zatiaľ sa môžete pozrieť na špionážne video, odhalenie očakávame niekedy v priebehu decembra.

V minulosti spoléhaly na kompresorem přeplňovaný šestiválec i další modely AMG, vedle Mercedesu SLK třeba také C 32 AMG. 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY