vytisknout velikost písma Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg

Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg
Zoznam kapitol
  1. Rezvani Beast
  2. Fotogaléria: Rezvani Beast

Je tomu zhruba rok, čo americká miniautomobilka Rezvani predstavila svoj nový model Beast. V zásade ide o prestavbu Arielu Atom, takže máme čo do činenia s ľahkým športiakom s veľmi neslušným výkonom. Teraz sa na cesty dostáva produkčná verzia a tu sú prvé oficiálne informácie.

rezvani-motors-beast-013-1.jpgrezvani-motors-beast-021-1.jpgrezvani-motors-beast-029-1.jpg

Spoločnosť Rezvani Motors na podvozku a šasi Ariel Atom dôkladne zapracovala, pre potreby konštrukcie bolo nutné niektoré časti ešte viac posilniť. Produkčné auto tak má, vrátane povinnej americkej výbavy, hmotnosť 743 kg. To je síce viac, než pôvodne udávaných asi 670 kg, ale aj tak by to mohlo stačiť. Napríklad vo vnútri sú karbónové sedačky a karbónový volant, ktorý vraj s hmotnosťou len 300 g váži menej ako volant súčasnej F1.

K pohonu slúži kompresorom a turbom preplňovaný štvorvalec 2,4 l, ktorý na zadné kolesá cez klasický manuál (môžete mať ale aj poloautomatickú sekvenciu) posiela výkon 507 koní. Vďaka tomu Rezvani Beast zrýchli na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehne sa na 265 km/h. Nie je to veľa, ale auto má krátke odstupňovanie prevodovky.

Cena tejto okruhovej Beštie, ktorá ale dostala aj značky, je 165 000 dolárov a postaviť jedno auto trvá vraj osem až dvanásť týždňov pri súčasnom množstve objednávok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY