vytisknout velikost písma Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg

Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg
Zoznam kapitol
  1. Rezvani Beast
  2. Fotogaléria: Rezvani Beast

Je tomu zhruba rok, čo americká miniautomobilka Rezvani predstavila svoj nový model Beast. V zásade ide o prestavbu Arielu Atom, takže máme čo do činenia s ľahkým športiakom s veľmi neslušným výkonom. Teraz sa na cesty dostáva produkčná verzia a tu sú prvé oficiálne informácie.

rezvani-motors-beast-013-1.jpgrezvani-motors-beast-021-1.jpgrezvani-motors-beast-029-1.jpg

Spoločnosť Rezvani Motors na podvozku a šasi Ariel Atom dôkladne zapracovala, pre potreby konštrukcie bolo nutné niektoré časti ešte viac posilniť. Produkčné auto tak má, vrátane povinnej americkej výbavy, hmotnosť 743 kg. To je síce viac, než pôvodne udávaných asi 670 kg, ale aj tak by to mohlo stačiť. Napríklad vo vnútri sú karbónové sedačky a karbónový volant, ktorý vraj s hmotnosťou len 300 g váži menej ako volant súčasnej F1.

K pohonu slúži kompresorom a turbom preplňovaný štvorvalec 2,4 l, ktorý na zadné kolesá cez klasický manuál (môžete mať ale aj poloautomatickú sekvenciu) posiela výkon 507 koní. Vďaka tomu Rezvani Beast zrýchli na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehne sa na 265 km/h. Nie je to veľa, ale auto má krátke odstupňovanie prevodovky.

Cena tejto okruhovej Beštie, ktorá ale dostala aj značky, je 165 000 dolárov a postaviť jedno auto trvá vraj osem až dvanásť týždňov pri súčasnom množstve objednávok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY