vytisknout velikost písma Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg

Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg
Zoznam kapitol
  1. Rezvani Beast
  2. Fotogaléria: Rezvani Beast

Je tomu zhruba rok, čo americká miniautomobilka Rezvani predstavila svoj nový model Beast. V zásade ide o prestavbu Arielu Atom, takže máme čo do činenia s ľahkým športiakom s veľmi neslušným výkonom. Teraz sa na cesty dostáva produkčná verzia a tu sú prvé oficiálne informácie.

rezvani-motors-beast-013-1.jpgrezvani-motors-beast-021-1.jpgrezvani-motors-beast-029-1.jpg

Spoločnosť Rezvani Motors na podvozku a šasi Ariel Atom dôkladne zapracovala, pre potreby konštrukcie bolo nutné niektoré časti ešte viac posilniť. Produkčné auto tak má, vrátane povinnej americkej výbavy, hmotnosť 743 kg. To je síce viac, než pôvodne udávaných asi 670 kg, ale aj tak by to mohlo stačiť. Napríklad vo vnútri sú karbónové sedačky a karbónový volant, ktorý vraj s hmotnosťou len 300 g váži menej ako volant súčasnej F1.

K pohonu slúži kompresorom a turbom preplňovaný štvorvalec 2,4 l, ktorý na zadné kolesá cez klasický manuál (môžete mať ale aj poloautomatickú sekvenciu) posiela výkon 507 koní. Vďaka tomu Rezvani Beast zrýchli na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehne sa na 265 km/h. Nie je to veľa, ale auto má krátke odstupňovanie prevodovky.

Cena tejto okruhovej Beštie, ktorá ale dostala aj značky, je 165 000 dolárov a postaviť jedno auto trvá vraj osem až dvanásť týždňov pri súčasnom množstve objednávok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY