vytisknout velikost písma Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg

Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg
Zoznam kapitol
  1. Rezvani Beast
  2. Fotogaléria: Rezvani Beast

Je tomu zhruba rok, čo americká miniautomobilka Rezvani predstavila svoj nový model Beast. V zásade ide o prestavbu Arielu Atom, takže máme čo do činenia s ľahkým športiakom s veľmi neslušným výkonom. Teraz sa na cesty dostáva produkčná verzia a tu sú prvé oficiálne informácie.

rezvani-motors-beast-013-1.jpgrezvani-motors-beast-021-1.jpgrezvani-motors-beast-029-1.jpg

Spoločnosť Rezvani Motors na podvozku a šasi Ariel Atom dôkladne zapracovala, pre potreby konštrukcie bolo nutné niektoré časti ešte viac posilniť. Produkčné auto tak má, vrátane povinnej americkej výbavy, hmotnosť 743 kg. To je síce viac, než pôvodne udávaných asi 670 kg, ale aj tak by to mohlo stačiť. Napríklad vo vnútri sú karbónové sedačky a karbónový volant, ktorý vraj s hmotnosťou len 300 g váži menej ako volant súčasnej F1.

K pohonu slúži kompresorom a turbom preplňovaný štvorvalec 2,4 l, ktorý na zadné kolesá cez klasický manuál (môžete mať ale aj poloautomatickú sekvenciu) posiela výkon 507 koní. Vďaka tomu Rezvani Beast zrýchli na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehne sa na 265 km/h. Nie je to veľa, ale auto má krátke odstupňovanie prevodovky.

Cena tejto okruhovej Beštie, ktorá ale dostala aj značky, je 165 000 dolárov a postaviť jedno auto trvá vraj osem až dvanásť týždňov pri súčasnom množstve objednávok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY