vytisknout velikost písma Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg

Americký superšport Rezvani Beast má 500 koní a len 743 kg
Zoznam kapitol
  1. Rezvani Beast
  2. Fotogaléria: Rezvani Beast

Je tomu zhruba rok, čo americká miniautomobilka Rezvani predstavila svoj nový model Beast. V zásade ide o prestavbu Arielu Atom, takže máme čo do činenia s ľahkým športiakom s veľmi neslušným výkonom. Teraz sa na cesty dostáva produkčná verzia a tu sú prvé oficiálne informácie.

rezvani-motors-beast-013-1.jpgrezvani-motors-beast-021-1.jpgrezvani-motors-beast-029-1.jpg

Spoločnosť Rezvani Motors na podvozku a šasi Ariel Atom dôkladne zapracovala, pre potreby konštrukcie bolo nutné niektoré časti ešte viac posilniť. Produkčné auto tak má, vrátane povinnej americkej výbavy, hmotnosť 743 kg. To je síce viac, než pôvodne udávaných asi 670 kg, ale aj tak by to mohlo stačiť. Napríklad vo vnútri sú karbónové sedačky a karbónový volant, ktorý vraj s hmotnosťou len 300 g váži menej ako volant súčasnej F1.

K pohonu slúži kompresorom a turbom preplňovaný štvorvalec 2,4 l, ktorý na zadné kolesá cez klasický manuál (môžete mať ale aj poloautomatickú sekvenciu) posiela výkon 507 koní. Vďaka tomu Rezvani Beast zrýchli na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehne sa na 265 km/h. Nie je to veľa, ale auto má krátke odstupňovanie prevodovky.

Cena tejto okruhovej Beštie, ktorá ale dostala aj značky, je 165 000 dolárov a postaviť jedno auto trvá vraj osem až dvanásť týždňov pri súčasnom množstve objednávok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY