vytisknout velikost písma Americký štát Nevada už trestá pomalú jazdu v ľavom pruhu

Štát Nevada začal trestať pomalých vodičov v ľavom pruhu. Prvý prehrešok stojí 50 dolárov, ďalší 100, tretí 250 a potom prídete o vodičák. Pomalý vodič v ľavom pruhu je najčastejšou príčinou agresivity na ceste.
Americký štát Nevada už trestá pomalú jazdu v ľavom pruhu

Vodiči idúci pomalšie ako okolitá prevádzka sú problém. Oveľa väčší problém sú ale vodiči, ktorí idú pomalšie na viacprúdových cestách v prostrednom alebo ľavom pruhu. Dokonca aj polícia, ktorá tak rada kričí, že "rýchlosť je zlá, pretože je zlá", priznáva, že pomalý vodič v ľavom pruhu spôsobuje viac zla ako rýchly vodič v ľavom pruhu. No ale hádajte, kto dostane pokutu...

Lenže to sme odbočili. Americký štát Nevada sa teraz s pomalými vodičmi v rýchlom ľavom pruhu vysporiadal tak, že im pripravil zákon, ktorý má zlepšiť plynulosť premávky a predovšetkým obmedziť agresivitu na cestách. Od vodičov vyžaduje, aby v hustej premávke v ľavom pruhu len predbiehali a zároveň išli aspoň dovolenou rýchlosťou, ak to podmienky dovoľujú. V Nevade je plošný limit 75 míľ za hodinu (121 km/h) na diaľniciach.

Zákon začal platiť 1. júla a diaľničná polícia štátu Nevada už pokutovala niekoľko previnilcov. Jeden napríklad išiel rýchlosťou 59 míľ/h v zóne s limitom 65 míľ/h a mnoho vodičov ho radšej predbehlo sprava. To sa však v Nevade nesmie, pokiaľ sa nejedná o súbežnú jazdu v kolóne, podobne ako tomu je u nás.

Ako informujú 13 Action News, podľa nevadskej diaľničnej polície je práve pomalý vodič v rýchlom pruhu najčastejšou príčinou tzv. "Road rage", teda agresívnej konfrontácie dvoch alebo viacerých vodičov na ceste.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY