vytisknout velikost písma Americký štát Nevada už trestá pomalú jazdu v ľavom pruhu

Štát Nevada začal trestať pomalých vodičov v ľavom pruhu. Prvý prehrešok stojí 50 dolárov, ďalší 100, tretí 250 a potom prídete o vodičák. Pomalý vodič v ľavom pruhu je najčastejšou príčinou agresivity na ceste.
Americký štát Nevada už trestá pomalú jazdu v ľavom pruhu

Vodiči idúci pomalšie ako okolitá prevádzka sú problém. Oveľa väčší problém sú ale vodiči, ktorí idú pomalšie na viacprúdových cestách v prostrednom alebo ľavom pruhu. Dokonca aj polícia, ktorá tak rada kričí, že "rýchlosť je zlá, pretože je zlá", priznáva, že pomalý vodič v ľavom pruhu spôsobuje viac zla ako rýchly vodič v ľavom pruhu. No ale hádajte, kto dostane pokutu...

Lenže to sme odbočili. Americký štát Nevada sa teraz s pomalými vodičmi v rýchlom ľavom pruhu vysporiadal tak, že im pripravil zákon, ktorý má zlepšiť plynulosť premávky a predovšetkým obmedziť agresivitu na cestách. Od vodičov vyžaduje, aby v hustej premávke v ľavom pruhu len predbiehali a zároveň išli aspoň dovolenou rýchlosťou, ak to podmienky dovoľujú. V Nevade je plošný limit 75 míľ za hodinu (121 km/h) na diaľniciach.

Zákon začal platiť 1. júla a diaľničná polícia štátu Nevada už pokutovala niekoľko previnilcov. Jeden napríklad išiel rýchlosťou 59 míľ/h v zóne s limitom 65 míľ/h a mnoho vodičov ho radšej predbehlo sprava. To sa však v Nevade nesmie, pokiaľ sa nejedná o súbežnú jazdu v kolóne, podobne ako tomu je u nás.

Ako informujú 13 Action News, podľa nevadskej diaľničnej polície je práve pomalý vodič v rýchlom pruhu najčastejšou príčinou tzv. "Road rage", teda agresívnej konfrontácie dvoch alebo viacerých vodičov na ceste.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY