vytisknout velikost písma Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Zaoberať sa detailne novým modelom Hyundai Elantra pre americký trh asi veľmi zmysel nemá, pretože sa do Európy voziť nebude. Nás tu zaujíma predovšetkým hatchback a kombi Hyundai i30, ale napriek tomu má nová americká Elantra niečo, čo by sa mohlo dostať aj do produkcie európskych modelov.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpgAmerická Elantra má ešte atmosférický dvojliter, ale niečo také je v Európe prakticky nemožné (svetlou výnimkou je Mazda so svojimi SkyActivmi). Nás ale hlavne zaujíma, či sa nový motor 1.4 Turbo dostane aj do európskeho hatchbacku a kombi i30

Je to nový preplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ešte sa spolieha na štyri valce (Hyundai pripravuje aj preplňovaný litrový trojvalec) a v ponuke by mal zastúpiť obľúbenú (ale starnúcej) atmosférickú tisícšesťstovku. Výkon príliš nevzrastie, výrazne sa však zdvihne krútiaci moment a poklesne tabuľková spotreba.

V americkej verzii Hyundai Elantra ponúkne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Štandardne používa Elantra sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ale v Európe by to bez manuálu ešte nešlo. Na americkom trhu má nový motor v Elantra kombinovanú spotrebu 6,5 litra, ale ich norma sa od aktuálnej NEDC výrazne líši.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_2d.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpgKladivo na Octaviu? To možno na našom trhu, keby bola cenová politika veľmi agresívna. Klasickým malým sedanom na európskom trhu totiž dávno odzvonilo. Keď už, tak väčšiu šancu na úspech by mal praktickejší liftback

Zrejme sa tak skoro dočkáme výraznej obmeny motorovej palety dôležitých európskych modelov značky Hyundai. Litrový trojvalec by si mohol nájsť cestu aj do väčšej i30 a nie len do malej i20, nová preplňovaná tisícštyristovka by potom mohla byť priamo chrbticou ponuky naprieč modelovou radou. Asi je jasné, že konkurenciou sú hlavne preplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale pripravuje aj hybridný model.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY