vytisknout velikost písma Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Zaoberať sa detailne novým modelom Hyundai Elantra pre americký trh asi veľmi zmysel nemá, pretože sa do Európy voziť nebude. Nás tu zaujíma predovšetkým hatchback a kombi Hyundai i30, ale napriek tomu má nová americká Elantra niečo, čo by sa mohlo dostať aj do produkcie európskych modelov.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpgAmerická Elantra má ešte atmosférický dvojliter, ale niečo také je v Európe prakticky nemožné (svetlou výnimkou je Mazda so svojimi SkyActivmi). Nás ale hlavne zaujíma, či sa nový motor 1.4 Turbo dostane aj do európskeho hatchbacku a kombi i30

Je to nový preplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ešte sa spolieha na štyri valce (Hyundai pripravuje aj preplňovaný litrový trojvalec) a v ponuke by mal zastúpiť obľúbenú (ale starnúcej) atmosférickú tisícšesťstovku. Výkon príliš nevzrastie, výrazne sa však zdvihne krútiaci moment a poklesne tabuľková spotreba.

V americkej verzii Hyundai Elantra ponúkne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Štandardne používa Elantra sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ale v Európe by to bez manuálu ešte nešlo. Na americkom trhu má nový motor v Elantra kombinovanú spotrebu 6,5 litra, ale ich norma sa od aktuálnej NEDC výrazne líši.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_2d.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpgKladivo na Octaviu? To možno na našom trhu, keby bola cenová politika veľmi agresívna. Klasickým malým sedanom na európskom trhu totiž dávno odzvonilo. Keď už, tak väčšiu šancu na úspech by mal praktickejší liftback

Zrejme sa tak skoro dočkáme výraznej obmeny motorovej palety dôležitých európskych modelov značky Hyundai. Litrový trojvalec by si mohol nájsť cestu aj do väčšej i30 a nie len do malej i20, nová preplňovaná tisícštyristovka by potom mohla byť priamo chrbticou ponuky naprieč modelovou radou. Asi je jasné, že konkurenciou sú hlavne preplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale pripravuje aj hybridný model.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY