vytisknout velikost písma Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Zaoberať sa detailne novým modelom Hyundai Elantra pre americký trh asi veľmi zmysel nemá, pretože sa do Európy voziť nebude. Nás tu zaujíma predovšetkým hatchback a kombi Hyundai i30, ale napriek tomu má nová americká Elantra niečo, čo by sa mohlo dostať aj do produkcie európskych modelov.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpgAmerická Elantra má ešte atmosférický dvojliter, ale niečo také je v Európe prakticky nemožné (svetlou výnimkou je Mazda so svojimi SkyActivmi). Nás ale hlavne zaujíma, či sa nový motor 1.4 Turbo dostane aj do európskeho hatchbacku a kombi i30

Je to nový preplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ešte sa spolieha na štyri valce (Hyundai pripravuje aj preplňovaný litrový trojvalec) a v ponuke by mal zastúpiť obľúbenú (ale starnúcej) atmosférickú tisícšesťstovku. Výkon príliš nevzrastie, výrazne sa však zdvihne krútiaci moment a poklesne tabuľková spotreba.

V americkej verzii Hyundai Elantra ponúkne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Štandardne používa Elantra sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ale v Európe by to bez manuálu ešte nešlo. Na americkom trhu má nový motor v Elantra kombinovanú spotrebu 6,5 litra, ale ich norma sa od aktuálnej NEDC výrazne líši.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_2d.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpgKladivo na Octaviu? To možno na našom trhu, keby bola cenová politika veľmi agresívna. Klasickým malým sedanom na európskom trhu totiž dávno odzvonilo. Keď už, tak väčšiu šancu na úspech by mal praktickejší liftback

Zrejme sa tak skoro dočkáme výraznej obmeny motorovej palety dôležitých európskych modelov značky Hyundai. Litrový trojvalec by si mohol nájsť cestu aj do väčšej i30 a nie len do malej i20, nová preplňovaná tisícštyristovka by potom mohla byť priamo chrbticou ponuky naprieč modelovou radou. Asi je jasné, že konkurenciou sú hlavne preplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale pripravuje aj hybridný model.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY