vytisknout velikost písma Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Zaoberať sa detailne novým modelom Hyundai Elantra pre americký trh asi veľmi zmysel nemá, pretože sa do Európy voziť nebude. Nás tu zaujíma predovšetkým hatchback a kombi Hyundai i30, ale napriek tomu má nová americká Elantra niečo, čo by sa mohlo dostať aj do produkcie európskych modelov.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpgAmerická Elantra má ešte atmosférický dvojliter, ale niečo také je v Európe prakticky nemožné (svetlou výnimkou je Mazda so svojimi SkyActivmi). Nás ale hlavne zaujíma, či sa nový motor 1.4 Turbo dostane aj do európskeho hatchbacku a kombi i30

Je to nový preplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ešte sa spolieha na štyri valce (Hyundai pripravuje aj preplňovaný litrový trojvalec) a v ponuke by mal zastúpiť obľúbenú (ale starnúcej) atmosférickú tisícšesťstovku. Výkon príliš nevzrastie, výrazne sa však zdvihne krútiaci moment a poklesne tabuľková spotreba.

V americkej verzii Hyundai Elantra ponúkne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Štandardne používa Elantra sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ale v Európe by to bez manuálu ešte nešlo. Na americkom trhu má nový motor v Elantra kombinovanú spotrebu 6,5 litra, ale ich norma sa od aktuálnej NEDC výrazne líši.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_2d.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpgKladivo na Octaviu? To možno na našom trhu, keby bola cenová politika veľmi agresívna. Klasickým malým sedanom na európskom trhu totiž dávno odzvonilo. Keď už, tak väčšiu šancu na úspech by mal praktickejší liftback

Zrejme sa tak skoro dočkáme výraznej obmeny motorovej palety dôležitých európskych modelov značky Hyundai. Litrový trojvalec by si mohol nájsť cestu aj do väčšej i30 a nie len do malej i20, nová preplňovaná tisícštyristovka by potom mohla byť priamo chrbticou ponuky naprieč modelovou radou. Asi je jasné, že konkurenciou sú hlavne preplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale pripravuje aj hybridný model.

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY