vytisknout velikost písma Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A čo naša i30?

Zaoberať sa detailne novým modelom Hyundai Elantra pre americký trh asi veľmi zmysel nemá, pretože sa do Európy voziť nebude. Nás tu zaujíma predovšetkým hatchback a kombi Hyundai i30, ale napriek tomu má nová americká Elantra niečo, čo by sa mohlo dostať aj do produkcie európskych modelov.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpgAmerická Elantra má ešte atmosférický dvojliter, ale niečo také je v Európe prakticky nemožné (svetlou výnimkou je Mazda so svojimi SkyActivmi). Nás ale hlavne zaujíma, či sa nový motor 1.4 Turbo dostane aj do európskeho hatchbacku a kombi i30

Je to nový preplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ešte sa spolieha na štyri valce (Hyundai pripravuje aj preplňovaný litrový trojvalec) a v ponuke by mal zastúpiť obľúbenú (ale starnúcej) atmosférickú tisícšesťstovku. Výkon príliš nevzrastie, výrazne sa však zdvihne krútiaci moment a poklesne tabuľková spotreba.

V americkej verzii Hyundai Elantra ponúkne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Štandardne používa Elantra sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ale v Európe by to bez manuálu ešte nešlo. Na americkom trhu má nový motor v Elantra kombinovanú spotrebu 6,5 litra, ale ich norma sa od aktuálnej NEDC výrazne líši.

Hyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_2d.jpgHyundai-Elantra_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpgKladivo na Octaviu? To možno na našom trhu, keby bola cenová politika veľmi agresívna. Klasickým malým sedanom na európskom trhu totiž dávno odzvonilo. Keď už, tak väčšiu šancu na úspech by mal praktickejší liftback

Zrejme sa tak skoro dočkáme výraznej obmeny motorovej palety dôležitých európskych modelov značky Hyundai. Litrový trojvalec by si mohol nájsť cestu aj do väčšej i30 a nie len do malej i20, nová preplňovaná tisícštyristovka by potom mohla byť priamo chrbticou ponuky naprieč modelovou radou. Asi je jasné, že konkurenciou sú hlavne preplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale pripravuje aj hybridný model.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY