vytisknout velikost písma Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q. Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8.
Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Aj napriek škandálu s podvádzaním pri meraní emisií v USA má automobilka Audi natoľko silnú základňu verných zákazníkov dieselových áut, že je len tak z tamojšieho trhu nestiahne. Zákazníci priamo po automobilke vyžadujú, aby predávala dieselové autá naďalej. Páči sa im nízka reálna spotreba a akčný rádius okolo 1000 km.

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q, povedal britskému magazínu Autocar člen predstavenstva pre technický vývoj Stefan Knirschl. Dodáva, že zákazníci samozrejme chcú, aby motory vyhovovali reguláciám, ale páči sa im ich dynamika a reálny dojazd vďaka nižšej spotrebe.

Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8 s elektrickým preplňovaním. Odbyt ale budú mať aj naftové šesťvalce 3.0 TDI. Väčšina motorov už používa systém selektívnej katalytickej redukcie pre dočistenie výfukových plynov od emisií oxidov dusíka. Aféra podvádzania s emisiami NOx sa týkala série motorov 2.0 TDI a 3.0 TDI V6 staršej generácie bez SCR.

Zatiaľ čo sa v januári 2015 (ešte pred vypuknutím aféry Dieselgate) registrovalo v USA 4 448 áut so vznetovým motorom, tento rok v januári to bolo len 225 áut. Americký rekord je "len" 9 500 naftových áut za mesiac, čo boli len tri percentá celého trhu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY