vytisknout velikost písma Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q. Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8.
Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Aj napriek škandálu s podvádzaním pri meraní emisií v USA má automobilka Audi natoľko silnú základňu verných zákazníkov dieselových áut, že je len tak z tamojšieho trhu nestiahne. Zákazníci priamo po automobilke vyžadujú, aby predávala dieselové autá naďalej. Páči sa im nízka reálna spotreba a akčný rádius okolo 1000 km.

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q, povedal britskému magazínu Autocar člen predstavenstva pre technický vývoj Stefan Knirschl. Dodáva, že zákazníci samozrejme chcú, aby motory vyhovovali reguláciám, ale páči sa im ich dynamika a reálny dojazd vďaka nižšej spotrebe.

Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8 s elektrickým preplňovaním. Odbyt ale budú mať aj naftové šesťvalce 3.0 TDI. Väčšina motorov už používa systém selektívnej katalytickej redukcie pre dočistenie výfukových plynov od emisií oxidov dusíka. Aféra podvádzania s emisiami NOx sa týkala série motorov 2.0 TDI a 3.0 TDI V6 staršej generácie bez SCR.

Zatiaľ čo sa v januári 2015 (ešte pred vypuknutím aféry Dieselgate) registrovalo v USA 4 448 áut so vznetovým motorom, tento rok v januári to bolo len 225 áut. Americký rekord je "len" 9 500 naftových áut za mesiac, čo boli len tri percentá celého trhu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY