vytisknout velikost písma Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q. Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8.
Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Aj napriek škandálu s podvádzaním pri meraní emisií v USA má automobilka Audi natoľko silnú základňu verných zákazníkov dieselových áut, že je len tak z tamojšieho trhu nestiahne. Zákazníci priamo po automobilke vyžadujú, aby predávala dieselové autá naďalej. Páči sa im nízka reálna spotreba a akčný rádius okolo 1000 km.

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q, povedal britskému magazínu Autocar člen predstavenstva pre technický vývoj Stefan Knirschl. Dodáva, že zákazníci samozrejme chcú, aby motory vyhovovali reguláciám, ale páči sa im ich dynamika a reálny dojazd vďaka nižšej spotrebe.

Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8 s elektrickým preplňovaním. Odbyt ale budú mať aj naftové šesťvalce 3.0 TDI. Väčšina motorov už používa systém selektívnej katalytickej redukcie pre dočistenie výfukových plynov od emisií oxidov dusíka. Aféra podvádzania s emisiami NOx sa týkala série motorov 2.0 TDI a 3.0 TDI V6 staršej generácie bez SCR.

Zatiaľ čo sa v januári 2015 (ešte pred vypuknutím aféry Dieselgate) registrovalo v USA 4 448 áut so vznetovým motorom, tento rok v januári to bolo len 225 áut. Americký rekord je "len" 9 500 naftových áut za mesiac, čo boli len tri percentá celého trhu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY