vytisknout velikost písma Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q. Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8.
Americkí zákazníci Audi stále chcú diesely. Páči sa im dojazd

Aj napriek škandálu s podvádzaním pri meraní emisií v USA má automobilka Audi natoľko silnú základňu verných zákazníkov dieselových áut, že je len tak z tamojšieho trhu nestiahne. Zákazníci priamo po automobilke vyžadujú, aby predávala dieselové autá naďalej. Páči sa im nízka reálna spotreba a akčný rádius okolo 1000 km.

Najčastejšie sa po dieseloch pýtajú zákazníci modelov radu Q, povedal britskému magazínu Autocar člen predstavenstva pre technický vývoj Stefan Knirschl. Dodáva, že zákazníci samozrejme chcú, aby motory vyhovovali reguláciám, ale páči sa im ich dynamika a reálny dojazd vďaka nižšej spotrebe.

Aj to je napríklad dôvod, prečo bude Audi v USA ponúkať nové "športové" SUV Audi SQ7 s úplne novou generáciou motora 4.0 TDI V8 s elektrickým preplňovaním. Odbyt ale budú mať aj naftové šesťvalce 3.0 TDI. Väčšina motorov už používa systém selektívnej katalytickej redukcie pre dočistenie výfukových plynov od emisií oxidov dusíka. Aféra podvádzania s emisiami NOx sa týkala série motorov 2.0 TDI a 3.0 TDI V6 staršej generácie bez SCR.

Zatiaľ čo sa v januári 2015 (ešte pred vypuknutím aféry Dieselgate) registrovalo v USA 4 448 áut so vznetovým motorom, tento rok v januári to bolo len 225 áut. Americký rekord je "len" 9 500 naftových áut za mesiac, čo boli len tri percentá celého trhu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY