vytisknout velikost písma Americké pick-upy v teste IIHS: Neuspel žiaden až na Ford F-150

Americké pick-upy v teste IIHS: Neuspel žiaden až na Ford F-150
Zoznam kapitol
  1. Americké pick-upy v teste IIHS, Videá
  2. Fotogaléria

Niektorí zákazníci preferujú veľké autá, pretože majú pocit, že väčšia veľkosť automaticky sa rovná veľkej bezpečnosti. Najnovšia séria testov ukázala, že toto pravidlo neplatí minimálne vtedy, keď stretnete pevnú prekážku. Z deviatich testovaných amerických uspel pri náraze s malým presadením iba Ford F-150 SuperCab.

Výsledky tejto série testov IIHS zahŕňajú okrem spomínaného Fordu aj Chevrolet Silverado Double Cab, GMC Sierra Double Cab, Toyota Tundra Double Cab, Chevrolet Silverado Crew Cab, GMC Sierra Crew Cab, Toyota Tundra CrewMax a Dodge Ram v prevedení Quad Cab a Crew Cab. Práve Dodge Ram skončil zo všetkých najhoršie, čo celkom dobre ukazujú priložené videá.

Ako jediný pick-up vyšiel z tohto testu s celkovým hodnotením "Good" Ford F-150 SuperCab, ktorý dostal najlepšie hodnotenie vo všetkých sledovaných kategóriách a to pri IIHS znamená aj udelenie známky Top Safety Pick. Silverado, Sierra a Tundra vo verziách s dvojitou kabínou majú vo výsledkoch hodnotenia "Acceptable", teda druhé najlepšie, všetci ostatní získali celkovú známku "Marginal", čo je druhá najhoršia.

S výnimkou Fordu F-150 robila všetkým problém najmä ochrana ľavej nohy vodiča. Pretože náraz minie všetky deformačné zóny, dôjde väčšinou k výraznému posunutiu ľavého kraja kabíny a k poraneniu nohy vodiča. V tejto disciplíne si tak všetci až na Ford odniesli najhoršie hodnotenie "Poor" (zlá ochrana).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY