vytisknout velikost písma Americké dvojča Mondea sa zrejme dočká upsizingu a športovej verzie

Podľa správ magazínu Motor 1 by sa mal pod kapotu vrátiť šesťvalec. V hre je ale aj štvorvalcový motor 2.3 EcoBoost.
Americké dvojča Mondea sa zrejme dočká upsizingu a športovej verzie

Na autosalóne v Detroite by mal zažiť premiéru facelift Fordu Fusion, čo je vlastne americké Mondeo. Stratégia One Ford priniesla zhodné autá, ktoré sa líšia len v detailoch. Facelift nás môže zaujímať aj z iného dôvodu, a tým je motor. Podľa správ magazínu Motor1 by sa mal pod kapotu vrátiť šesťvalec. V hre je ale aj štvorvalcový motor 2.3 EcoBoost.

Pre šesťvalec hovorí kultúra chodu a tiež to, že Ford potrebuje väčší odbyt tohto motora. Ide o jednotku V6 2.7 EcoBoost, ktorá ponúka výkon 315 koní a krútiaci moment 475 Nm. Tento motor poháňa rad amerických modelov Fordu vrátane pick-upu Ford F150.

Pre jednotku 2.3 EcoBoost so štyrmi valcami zase hovorí to, že poháňa Ford Mustang alebo tiež Ford Focus RS. Navyše je ľahšia. Či tak alebo onak, športová verzia Mondea (respektíve amerického Fusion) bude mať pohon všetkých kolies.

Dizajnovo sa bude líšiť zadným spojlerom a štvoricou koncoviek výfuku, ako prezrádzajú špionážne snímky. Väčšie sú aj brzdy.

Nás v Európe táto správa príliš "trápiť" nemusí. Facelift Mondea je v nedohľadne a aj keby sa americký Fusion naozaj začal ponúkať aj so šesťvalcom, na európske trhy by sa táto motorizácia nedostala. Veď aj veľké SUV Ford Edge sa tu bude predávať výhradne so štvorvalcovým dieselom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY