vytisknout velikost písma Americké dvojča Mondea sa zrejme dočká upsizingu a športovej verzie

Podľa správ magazínu Motor 1 by sa mal pod kapotu vrátiť šesťvalec. V hre je ale aj štvorvalcový motor 2.3 EcoBoost.
Americké dvojča Mondea sa zrejme dočká upsizingu a športovej verzie

Na autosalóne v Detroite by mal zažiť premiéru facelift Fordu Fusion, čo je vlastne americké Mondeo. Stratégia One Ford priniesla zhodné autá, ktoré sa líšia len v detailoch. Facelift nás môže zaujímať aj z iného dôvodu, a tým je motor. Podľa správ magazínu Motor1 by sa mal pod kapotu vrátiť šesťvalec. V hre je ale aj štvorvalcový motor 2.3 EcoBoost.

Pre šesťvalec hovorí kultúra chodu a tiež to, že Ford potrebuje väčší odbyt tohto motora. Ide o jednotku V6 2.7 EcoBoost, ktorá ponúka výkon 315 koní a krútiaci moment 475 Nm. Tento motor poháňa rad amerických modelov Fordu vrátane pick-upu Ford F150.

Pre jednotku 2.3 EcoBoost so štyrmi valcami zase hovorí to, že poháňa Ford Mustang alebo tiež Ford Focus RS. Navyše je ľahšia. Či tak alebo onak, športová verzia Mondea (respektíve amerického Fusion) bude mať pohon všetkých kolies.

Dizajnovo sa bude líšiť zadným spojlerom a štvoricou koncoviek výfuku, ako prezrádzajú špionážne snímky. Väčšie sú aj brzdy.

Nás v Európe táto správa príliš "trápiť" nemusí. Facelift Mondea je v nedohľadne a aj keby sa americký Fusion naozaj začal ponúkať aj so šesťvalcom, na európske trhy by sa táto motorizácia nedostala. Veď aj veľké SUV Ford Edge sa tu bude predávať výhradne so štvorvalcovým dieselom.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY