vytisknout velikost písma Americké dvojča Mondea sa zrejme dočká upsizingu a športovej verzie

Podľa správ magazínu Motor 1 by sa mal pod kapotu vrátiť šesťvalec. V hre je ale aj štvorvalcový motor 2.3 EcoBoost.
Americké dvojča Mondea sa zrejme dočká upsizingu a športovej verzie

Na autosalóne v Detroite by mal zažiť premiéru facelift Fordu Fusion, čo je vlastne americké Mondeo. Stratégia One Ford priniesla zhodné autá, ktoré sa líšia len v detailoch. Facelift nás môže zaujímať aj z iného dôvodu, a tým je motor. Podľa správ magazínu Motor1 by sa mal pod kapotu vrátiť šesťvalec. V hre je ale aj štvorvalcový motor 2.3 EcoBoost.

Pre šesťvalec hovorí kultúra chodu a tiež to, že Ford potrebuje väčší odbyt tohto motora. Ide o jednotku V6 2.7 EcoBoost, ktorá ponúka výkon 315 koní a krútiaci moment 475 Nm. Tento motor poháňa rad amerických modelov Fordu vrátane pick-upu Ford F150.

Pre jednotku 2.3 EcoBoost so štyrmi valcami zase hovorí to, že poháňa Ford Mustang alebo tiež Ford Focus RS. Navyše je ľahšia. Či tak alebo onak, športová verzia Mondea (respektíve amerického Fusion) bude mať pohon všetkých kolies.

Dizajnovo sa bude líšiť zadným spojlerom a štvoricou koncoviek výfuku, ako prezrádzajú špionážne snímky. Väčšie sú aj brzdy.

Nás v Európe táto správa príliš "trápiť" nemusí. Facelift Mondea je v nedohľadne a aj keby sa americký Fusion naozaj začal ponúkať aj so šesťvalcom, na európske trhy by sa táto motorizácia nedostala. Veď aj veľké SUV Ford Edge sa tu bude predávať výhradne so štvorvalcovým dieselom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY