vytisknout velikost písma Američanom začína voňať nafta. Dieselov sa tu predáva stále viac

Američanom začína voňať nafta. Dieselov sa tu predáva stále viac

O Američanoch koluje veľa mýtov, pokiaľ ide o ich preferencie v oblasti automobilov. Tak napríklad nie je pravda, že najobľúbenejšie americké auto je s osemvalcom. V skutočnosti je to Toyota Camry sa štvorvalcom, keď nepočítame pracovné pick-upy Ford-F150 a Chevrolet Silverado.

Rovnako tak nie je pravda, že by Američania neriešili spotrebu paliva. Benzín teraz stojí asi 80 centov za liter, čo je zhruba trojnásobok proti zvyklostiam pred desiatimi rokmi. To je, ako keby nás stál liter benzínu vyše 2 eur...

Nie je teda divu, že sa autá so vznetovými motormi dostávajú do popredia záujmu. Zatiaľ čo celkový trh s novými autami rástol medziročne tempom 4%, predaje naftových áut sa zvýšili o 25%. Naproti tomu predaje hybridov stagnujú a zákazníci sa k nim už veľmi nevracajú. Nedokážu totiž naplniť sľuby o nízkej spotrebe v reálnej prevádzke.

Naproti tomu zákazníci dieselov si v USA pochvaľujú vraj až o 30% nižšiu spotrebu paliva v reálnej prevádzke. Predpokladá sa, že trhový podiel naftových áut sa zo súčasných asi troch percent viac než zdvojnásobí do roku 2018.

Paradoxné je, že predaje naftových áut klesli Volkswagenu, najväčšiemu priekopníkovi dieselov v USA. Ten predal o osem percent menej dieselov (spolu asi 42 000 áut). Naproti tomu Audi predalo štyrikrát toľko naftových áut, celkom 8100 kusov.

Diesely sa v USA presadzujú len pomaly. V minulosti ich rozmach brzdila najmä malá dostupnosť nafty s nízkym obsahom síry a tiež prísne emisné limity. To nie je ako v Európe, kde sú dlhodobo úradníci k dieselom oveľa benevolentnejší a dovoľujú im vypúšťať viac exhalátov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY