vytisknout velikost písma Američania začínajú kupovať Leaf, Nissan musí navýšiť výrobnú kapacitu

Američania začínajú kupovať Leaf, Nissan musí navýšiť výrobnú kapacitu

Rovnako ako iné elektromobily ani Nissan Leaf žiadnu veľkú dieru do sveta neurobil. Slušne sa predáva v Nórsku, kde vládna regulácia robí z elektromobilov výhodnú kúpu. Inde ale zákazníkov odrádzajú známe nevýhody ako krátky dojazd, dlhé nabíjanie a vysoká cena.

S prvými dvoma faktormi možno cez noc ťažko niečo urobiť, ale Nissan USA skúsil zmeniť aspoň ten tretí. Severoamerické zastúpenie japonskej automobilky znížilo základnú cenu Leaf pod psychologickú hranicu 30 000 USD - a výsledok sa dostavil.

V decembri 2013 predal Nissan v Amerike 2500 Leafov, čo je doterajší rekord. Uviedla to agentúra AFP s odvolaním sa na Jose Munoza z americkej pobočky Nissanu. Firma preto rozhodla o zvýšení objemu výroby v montážnom závode v Tennessee o takmer 50 percent, na 3000 jednotiek mesačne.

Úvahy o zrýchlení výroby sa objavovali už v druhej polovici minulého roka, ale bez konkrétnych čísel.

V roku 2013 predal Nissan v USA 22 610 Leafov, čo znamená medziročný nárast o dramatických 131%. Tento rok by automobilka chcela na svojom najväčšom trhu predať najmenej 40 000 kusov tohto elektromobilu.

Ako vyzerá montáž Leafu v USA, uvidíte v nasledujúcom videu:

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY