vytisknout velikost písma Američania začínajú kupovať Leaf, Nissan musí navýšiť výrobnú kapacitu

Američania začínajú kupovať Leaf, Nissan musí navýšiť výrobnú kapacitu

Rovnako ako iné elektromobily ani Nissan Leaf žiadnu veľkú dieru do sveta neurobil. Slušne sa predáva v Nórsku, kde vládna regulácia robí z elektromobilov výhodnú kúpu. Inde ale zákazníkov odrádzajú známe nevýhody ako krátky dojazd, dlhé nabíjanie a vysoká cena.

S prvými dvoma faktormi možno cez noc ťažko niečo urobiť, ale Nissan USA skúsil zmeniť aspoň ten tretí. Severoamerické zastúpenie japonskej automobilky znížilo základnú cenu Leaf pod psychologickú hranicu 30 000 USD - a výsledok sa dostavil.

V decembri 2013 predal Nissan v Amerike 2500 Leafov, čo je doterajší rekord. Uviedla to agentúra AFP s odvolaním sa na Jose Munoza z americkej pobočky Nissanu. Firma preto rozhodla o zvýšení objemu výroby v montážnom závode v Tennessee o takmer 50 percent, na 3000 jednotiek mesačne.

Úvahy o zrýchlení výroby sa objavovali už v druhej polovici minulého roka, ale bez konkrétnych čísel.

V roku 2013 predal Nissan v USA 22 610 Leafov, čo znamená medziročný nárast o dramatických 131%. Tento rok by automobilka chcela na svojom najväčšom trhu predať najmenej 40 000 kusov tohto elektromobilu.

Ako vyzerá montáž Leafu v USA, uvidíte v nasledujúcom videu:

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY