vytisknout velikost písma Američania v roku 2015 nabehli celkovo 5068 miliárd km

Vzhľadom na to, že im ceny benzínu poklesli o zhruba polovicu, dalo sa predpokladať, že budú jazdiť viac a ďalej. A veru že sa tak stalo.
Američania v roku 2015 nabehli celkovo 5068 miliárd km

Celkom zaujímavá štatistika prišla z USA. The Detroit Bureau zverejnil dáta o tom, ako si Američania viedli na cestách v roku 2015. Vzhľadom na to, že im ceny benzínu poklesli o zhruba polovicu, dalo sa predpokladať, že budú jazdiť viac a ďalej. A veru že áno.

V roku 2015 Američania v osobných autách najazdili celkovo 5068 miliárd kilometrov, čo pri prepočte na obyvateľa robí priemerných 15 837 km na obyvateľa za rok. Pokiaľ ale započítame len držiteľov vodičských preukazov, ktorých je v USA 210 miliónov, najazdili Američania v priemere 24 133 km.

Počet držiteľov vodičských preukazov (vo väčšine štátov USA môžete riadiť už od 16 rokov) ale prestal rásť tak rýchlo. Ukazuje sa, že ľudia narodení okolo roku 2000 už nemajú o autá a riadení taký záujem ako ich rodičia a starí rodičia a za volant sa nehrnú.

Aj keď sa v USA v roku 2015 predalo rekordných 17,5 milióna nových osobných áut, vozový park tiež starne. Priemerné auto prevádzkované v USA je staré 11,5 roka a aj napriek oživeniu ekonomiky a lacnejší benzín to nevyzerá, že by sa ľudia starších áut zbavovali.

V Spojených Štátoch zostáva pomerne vysoký počet úmrtí na ceste na počet obyvateľov a prejdené kilometre. Ročne na cestách zahynie 32 000 osôb, čo je síce o 40% menej ako v najhorších 70. rokoch 20. storočia, ale úrady s tým chcú ďalej bojovať.

Vyšší počet úmrtí je ale v USA údajne daný predovšetkým tým, že v mnohých štátoch nie je povinné používanie bezpečnostného pásu alebo motocyklovej prilby.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY