vytisknout velikost písma Američania v roku 2015 nabehli celkovo 5068 miliárd km

Vzhľadom na to, že im ceny benzínu poklesli o zhruba polovicu, dalo sa predpokladať, že budú jazdiť viac a ďalej. A veru že sa tak stalo.
Američania v roku 2015 nabehli celkovo 5068 miliárd km

Celkom zaujímavá štatistika prišla z USA. The Detroit Bureau zverejnil dáta o tom, ako si Američania viedli na cestách v roku 2015. Vzhľadom na to, že im ceny benzínu poklesli o zhruba polovicu, dalo sa predpokladať, že budú jazdiť viac a ďalej. A veru že áno.

V roku 2015 Američania v osobných autách najazdili celkovo 5068 miliárd kilometrov, čo pri prepočte na obyvateľa robí priemerných 15 837 km na obyvateľa za rok. Pokiaľ ale započítame len držiteľov vodičských preukazov, ktorých je v USA 210 miliónov, najazdili Američania v priemere 24 133 km.

Počet držiteľov vodičských preukazov (vo väčšine štátov USA môžete riadiť už od 16 rokov) ale prestal rásť tak rýchlo. Ukazuje sa, že ľudia narodení okolo roku 2000 už nemajú o autá a riadení taký záujem ako ich rodičia a starí rodičia a za volant sa nehrnú.

Aj keď sa v USA v roku 2015 predalo rekordných 17,5 milióna nových osobných áut, vozový park tiež starne. Priemerné auto prevádzkované v USA je staré 11,5 roka a aj napriek oživeniu ekonomiky a lacnejší benzín to nevyzerá, že by sa ľudia starších áut zbavovali.

V Spojených Štátoch zostáva pomerne vysoký počet úmrtí na ceste na počet obyvateľov a prejdené kilometre. Ročne na cestách zahynie 32 000 osôb, čo je síce o 40% menej ako v najhorších 70. rokoch 20. storočia, ale úrady s tým chcú ďalej bojovať.

Vyšší počet úmrtí je ale v USA údajne daný predovšetkým tým, že v mnohých štátoch nie je povinné používanie bezpečnostného pásu alebo motocyklovej prilby.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY