vytisknout velikost písma Američania nenávidia kupovanie áut. Radšej platia dane

Celkom zaujímavý prieskum odhalil uvažovanie amerických zákazníkov. Tí by pred kupovaním nového auta dali prednosť aj vypĺňanie daňového priznania alebo cestovanie na prostrednom sedadle v lietadle.
Američania nenávidia kupovanie áut. Radšej platia dane

Čudná, ale zaujímavá štúdia prišla zo Spojených štátov, kde tisícka respondentov odpovedala na otázky spojené s nákupom auta. Vyšlo najavo, že Američania všeobecne neznášajú proces kupovania nového auta, predovšetkým potom zjednávanie o cene a dohadovanie s predajcom.

Deväť z desiatich opýtaných by oveľa radšej nakupovalo autá, keby sa to obišlo práve bez dohadovania s dealerom, a 83% opýtaných uviedlo, že sa zjednávaniu u dealera snaží vyhnúť za každú cenu.

Veľmi zaujímavé je, že zákazníci by boli ochotní vzdať sa niektorých bežných každodenných činností, len aby nemuseli u predajcu zjednávať. Jedna pätina by sa pokojne na celý mesiac vzdala sexu a takmer polovica by bola ochotná prestať chodiť na Facebook. Necelá tretina zákazníkov by si potom pokojne na víkend vypla mobilný telefón, len aby sa nemusela dohadovať s dealerom.

Prieskum ale tiež odhalil, že plná tretina ľudí by radšej vypĺňala daňové priznanie, išla vystáť frontu na dopravný inšpektorát alebo sedela v lietadle na prostrednom sedadle, než aby išla kupovať nové auto.

Máte vlastnú skúsenosť s nákupom nového auta? A bola pre vás akýmkoľvek spôsobom nepríjemná? Napíšte nám o tom do diskusie pod článkom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY