vytisknout velikost písma Američania majú prvýkrát v histórii spotrebu nižšiu ako 10 l/100 km

Američania majú prvýkrát v histórii spotrebu nižšiu ako 10 l/100 km

Nemyslite si, že Američania sa vyžívajú v tom, ako je u nich všetko najväčšie a že každý deň dochádzajú do práce osemvalcovým monster truckom so štyrmi kompresormi, pľuvajúcim plamene. Oni riešia spotrebu paliva svojich áut rovnako ako my, vo väčšine áut dennej potreby dnes majú štvorvalce a šesťvalce. 

EPA, teda vládna Agentúra pre ochranu životného prostredia, teraz vydala vyhlásenie, podľa ktorého sa priemerná spotreba nových áut predaných v roku 2013 udržala pod hranicou 10 l/100 km. Presné číslo vychádza na 9,76 litra na 100 km. Už v roku 2012 sa predali autá, ktorých spotreba dosahovala na 9,97 l / 100 km, takže sa Američanom podarilo udržať klesajúci trend. Tento rok údajne vychádzajú hodnoty ešte lepšie. 

Tak úsporné autá Američania ešte nikdy nekupovali. Lenže EPA chce do roku 2025 dostať priemernú spotrebu nových áut pod 6 l/100 km. A to podľa agentúry nepôjde bez aspon desaťpercentného podielu predajov elektromobilov každý rok. Lenže Američanom, rovnako ako komukoľvek inému, sa do elektromobilov veľmi nechce.

Samozrejme je tiež niečo iné udávaná spotreba a spotreba skutočná v reálnej prevádzke. Aj v USA muselo niekoľko automobiliek upraviť hodnotenia spotreby, ktoré boli nadsadené proti skutočnosti. Najviac sa to dotklo značiek Kia a Hyundai, v poslednej dobe musel spotrebu upraviť aj Mercedes-Benz.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY