vytisknout velikost písma Američania majú prvýkrát v histórii spotrebu nižšiu ako 10 l/100 km

Američania majú prvýkrát v histórii spotrebu nižšiu ako 10 l/100 km

Nemyslite si, že Američania sa vyžívajú v tom, ako je u nich všetko najväčšie a že každý deň dochádzajú do práce osemvalcovým monster truckom so štyrmi kompresormi, pľuvajúcim plamene. Oni riešia spotrebu paliva svojich áut rovnako ako my, vo väčšine áut dennej potreby dnes majú štvorvalce a šesťvalce. 

EPA, teda vládna Agentúra pre ochranu životného prostredia, teraz vydala vyhlásenie, podľa ktorého sa priemerná spotreba nových áut predaných v roku 2013 udržala pod hranicou 10 l/100 km. Presné číslo vychádza na 9,76 litra na 100 km. Už v roku 2012 sa predali autá, ktorých spotreba dosahovala na 9,97 l / 100 km, takže sa Američanom podarilo udržať klesajúci trend. Tento rok údajne vychádzajú hodnoty ešte lepšie. 

Tak úsporné autá Američania ešte nikdy nekupovali. Lenže EPA chce do roku 2025 dostať priemernú spotrebu nových áut pod 6 l/100 km. A to podľa agentúry nepôjde bez aspon desaťpercentného podielu predajov elektromobilov každý rok. Lenže Američanom, rovnako ako komukoľvek inému, sa do elektromobilov veľmi nechce.

Samozrejme je tiež niečo iné udávaná spotreba a spotreba skutočná v reálnej prevádzke. Aj v USA muselo niekoľko automobiliek upraviť hodnotenia spotreby, ktoré boli nadsadené proti skutočnosti. Najviac sa to dotklo značiek Kia a Hyundai, v poslednej dobe musel spotrebu upraviť aj Mercedes-Benz.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY