vytisknout velikost písma Američania majú prvýkrát v histórii spotrebu nižšiu ako 10 l/100 km

Američania majú prvýkrát v histórii spotrebu nižšiu ako 10 l/100 km

Nemyslite si, že Američania sa vyžívajú v tom, ako je u nich všetko najväčšie a že každý deň dochádzajú do práce osemvalcovým monster truckom so štyrmi kompresormi, pľuvajúcim plamene. Oni riešia spotrebu paliva svojich áut rovnako ako my, vo väčšine áut dennej potreby dnes majú štvorvalce a šesťvalce. 

EPA, teda vládna Agentúra pre ochranu životného prostredia, teraz vydala vyhlásenie, podľa ktorého sa priemerná spotreba nových áut predaných v roku 2013 udržala pod hranicou 10 l/100 km. Presné číslo vychádza na 9,76 litra na 100 km. Už v roku 2012 sa predali autá, ktorých spotreba dosahovala na 9,97 l / 100 km, takže sa Američanom podarilo udržať klesajúci trend. Tento rok údajne vychádzajú hodnoty ešte lepšie. 

Tak úsporné autá Američania ešte nikdy nekupovali. Lenže EPA chce do roku 2025 dostať priemernú spotrebu nových áut pod 6 l/100 km. A to podľa agentúry nepôjde bez aspon desaťpercentného podielu predajov elektromobilov každý rok. Lenže Američanom, rovnako ako komukoľvek inému, sa do elektromobilov veľmi nechce.

Samozrejme je tiež niečo iné udávaná spotreba a spotreba skutočná v reálnej prevádzke. Aj v USA muselo niekoľko automobiliek upraviť hodnotenia spotreby, ktoré boli nadsadené proti skutočnosti. Najviac sa to dotklo značiek Kia a Hyundai, v poslednej dobe musel spotrebu upraviť aj Mercedes-Benz.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY