vytisknout velikost písma Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Internetová petícia vyzýva japonskú automobilku, aby ukončila "diskrimináciu" amerických zákazníkov a zaradila do ponuky pre severoamerický trh ostrú verziu európskeho hatchbacku.
Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Nová Honda Civic Type-R, predstavená zatiaľ vo forme konceptu na autosalóne v Ženeve, sa zrejme opäť nebude predávať v Spojených štátoch. Americkí fanúšikovia sa s tým ale nedokážu zmieriť. Jeden z nich dokonca pripravil internetovú petíciu v nádeji, že dostatočné množstvo podpisov by mohlo vedenie japonskej automobilky obmäkčiť.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Nová Honda Civic Type-R mala premiéru minulý týždeň na autosalóne v Ženeve

"Priaznivci Hondy požadujú okamžité ukončenie diskriminácie nášho trhu," píše zriaďovateľ petície Nikos Stoufis. Pôvodne dúfal, že nazhromaždí najmenej 7500 podpisov. Potom, čo si jeho petície všimli americké automobilovej weby, však počet signatárov túto métu prekročil a Stoufis zvýšil cieľ na 10 000.

Nádej, že by Honda jeho prianie vypočula, nie je veľká. Nový Civic Type-R totiž vychádza z európskeho hatchbacku, ktorý nie je pre USA homologizovaný.

Firma by sa pred začatím jeho predaja v Spojených štátoch musela pustiť do zdĺhavého a nákladného procesu, ktorého prínos by bol prinajmenšom neistý.

Hot-hatche im nič nehovoria

Američania dávajú pred autami s výklopnou zadnou časťou prednosť tradičným sedanom a fenomén ostrého hatchbacku väčšine z nich nič nehovorí. Vďaka modelom ako Volkswagen Golf GTI a Focus ST síce povedomie o tejto kategórii v americkej motoristickej verejnosti stúpa, ale ešte dlho sa bude jednať o okrajovú záležitosť.

Honda by tiež musela riešiť logistiku výroby a distribúcie. Mohla by buď dovážať Civic Type-R z Európy, alebo pre neho prispôsobiť niektorú zo svojich tovární v Severnej Amerike. Ktorákoľvek z týchto možností by sa ale musela výrazne odraziť v predajnej cene Civicu Type-R a ďalej tak znížiť jeho neveľký predajný potenciál na tamojšom trhu.

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 280 koní. Automobilka dúfa, že Type-R bude na Nürburgringu rýchlejší ako Seat Leon Cupra, ktorý nedávno pokoril rekord áut s pohonom predných kolies.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY