vytisknout velikost písma Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Internetová petícia vyzýva japonskú automobilku, aby ukončila "diskrimináciu" amerických zákazníkov a zaradila do ponuky pre severoamerický trh ostrú verziu európskeho hatchbacku.
Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Nová Honda Civic Type-R, predstavená zatiaľ vo forme konceptu na autosalóne v Ženeve, sa zrejme opäť nebude predávať v Spojených štátoch. Americkí fanúšikovia sa s tým ale nedokážu zmieriť. Jeden z nich dokonca pripravil internetovú petíciu v nádeji, že dostatočné množstvo podpisov by mohlo vedenie japonskej automobilky obmäkčiť.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Nová Honda Civic Type-R mala premiéru minulý týždeň na autosalóne v Ženeve

"Priaznivci Hondy požadujú okamžité ukončenie diskriminácie nášho trhu," píše zriaďovateľ petície Nikos Stoufis. Pôvodne dúfal, že nazhromaždí najmenej 7500 podpisov. Potom, čo si jeho petície všimli americké automobilovej weby, však počet signatárov túto métu prekročil a Stoufis zvýšil cieľ na 10 000.

Nádej, že by Honda jeho prianie vypočula, nie je veľká. Nový Civic Type-R totiž vychádza z európskeho hatchbacku, ktorý nie je pre USA homologizovaný.

Firma by sa pred začatím jeho predaja v Spojených štátoch musela pustiť do zdĺhavého a nákladného procesu, ktorého prínos by bol prinajmenšom neistý.

Hot-hatche im nič nehovoria

Američania dávajú pred autami s výklopnou zadnou časťou prednosť tradičným sedanom a fenomén ostrého hatchbacku väčšine z nich nič nehovorí. Vďaka modelom ako Volkswagen Golf GTI a Focus ST síce povedomie o tejto kategórii v americkej motoristickej verejnosti stúpa, ale ešte dlho sa bude jednať o okrajovú záležitosť.

Honda by tiež musela riešiť logistiku výroby a distribúcie. Mohla by buď dovážať Civic Type-R z Európy, alebo pre neho prispôsobiť niektorú zo svojich tovární v Severnej Amerike. Ktorákoľvek z týchto možností by sa ale musela výrazne odraziť v predajnej cene Civicu Type-R a ďalej tak znížiť jeho neveľký predajný potenciál na tamojšom trhu.

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 280 koní. Automobilka dúfa, že Type-R bude na Nürburgringu rýchlejší ako Seat Leon Cupra, ktorý nedávno pokoril rekord áut s pohonom predných kolies.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY