vytisknout velikost písma Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Internetová petícia vyzýva japonskú automobilku, aby ukončila "diskrimináciu" amerických zákazníkov a zaradila do ponuky pre severoamerický trh ostrú verziu európskeho hatchbacku.
Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Nová Honda Civic Type-R, predstavená zatiaľ vo forme konceptu na autosalóne v Ženeve, sa zrejme opäť nebude predávať v Spojených štátoch. Americkí fanúšikovia sa s tým ale nedokážu zmieriť. Jeden z nich dokonca pripravil internetovú petíciu v nádeji, že dostatočné množstvo podpisov by mohlo vedenie japonskej automobilky obmäkčiť.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Nová Honda Civic Type-R mala premiéru minulý týždeň na autosalóne v Ženeve

"Priaznivci Hondy požadujú okamžité ukončenie diskriminácie nášho trhu," píše zriaďovateľ petície Nikos Stoufis. Pôvodne dúfal, že nazhromaždí najmenej 7500 podpisov. Potom, čo si jeho petície všimli americké automobilovej weby, však počet signatárov túto métu prekročil a Stoufis zvýšil cieľ na 10 000.

Nádej, že by Honda jeho prianie vypočula, nie je veľká. Nový Civic Type-R totiž vychádza z európskeho hatchbacku, ktorý nie je pre USA homologizovaný.

Firma by sa pred začatím jeho predaja v Spojených štátoch musela pustiť do zdĺhavého a nákladného procesu, ktorého prínos by bol prinajmenšom neistý.

Hot-hatche im nič nehovoria

Američania dávajú pred autami s výklopnou zadnou časťou prednosť tradičným sedanom a fenomén ostrého hatchbacku väčšine z nich nič nehovorí. Vďaka modelom ako Volkswagen Golf GTI a Focus ST síce povedomie o tejto kategórii v americkej motoristickej verejnosti stúpa, ale ešte dlho sa bude jednať o okrajovú záležitosť.

Honda by tiež musela riešiť logistiku výroby a distribúcie. Mohla by buď dovážať Civic Type-R z Európy, alebo pre neho prispôsobiť niektorú zo svojich tovární v Severnej Amerike. Ktorákoľvek z týchto možností by sa ale musela výrazne odraziť v predajnej cene Civicu Type-R a ďalej tak znížiť jeho neveľký predajný potenciál na tamojšom trhu.

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 280 koní. Automobilka dúfa, že Type-R bude na Nürburgringu rýchlejší ako Seat Leon Cupra, ktorý nedávno pokoril rekord áut s pohonom predných kolies.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY