vytisknout velikost písma Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Internetová petícia vyzýva japonskú automobilku, aby ukončila "diskrimináciu" amerických zákazníkov a zaradila do ponuky pre severoamerický trh ostrú verziu európskeho hatchbacku.
Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Nová Honda Civic Type-R, predstavená zatiaľ vo forme konceptu na autosalóne v Ženeve, sa zrejme opäť nebude predávať v Spojených štátoch. Americkí fanúšikovia sa s tým ale nedokážu zmieriť. Jeden z nich dokonca pripravil internetovú petíciu v nádeji, že dostatočné množstvo podpisov by mohlo vedenie japonskej automobilky obmäkčiť.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Nová Honda Civic Type-R mala premiéru minulý týždeň na autosalóne v Ženeve

"Priaznivci Hondy požadujú okamžité ukončenie diskriminácie nášho trhu," píše zriaďovateľ petície Nikos Stoufis. Pôvodne dúfal, že nazhromaždí najmenej 7500 podpisov. Potom, čo si jeho petície všimli americké automobilovej weby, však počet signatárov túto métu prekročil a Stoufis zvýšil cieľ na 10 000.

Nádej, že by Honda jeho prianie vypočula, nie je veľká. Nový Civic Type-R totiž vychádza z európskeho hatchbacku, ktorý nie je pre USA homologizovaný.

Firma by sa pred začatím jeho predaja v Spojených štátoch musela pustiť do zdĺhavého a nákladného procesu, ktorého prínos by bol prinajmenšom neistý.

Hot-hatche im nič nehovoria

Američania dávajú pred autami s výklopnou zadnou časťou prednosť tradičným sedanom a fenomén ostrého hatchbacku väčšine z nich nič nehovorí. Vďaka modelom ako Volkswagen Golf GTI a Focus ST síce povedomie o tejto kategórii v americkej motoristickej verejnosti stúpa, ale ešte dlho sa bude jednať o okrajovú záležitosť.

Honda by tiež musela riešiť logistiku výroby a distribúcie. Mohla by buď dovážať Civic Type-R z Európy, alebo pre neho prispôsobiť niektorú zo svojich tovární v Severnej Amerike. Ktorákoľvek z týchto možností by sa ale musela výrazne odraziť v predajnej cene Civicu Type-R a ďalej tak znížiť jeho neveľký predajný potenciál na tamojšom trhu.

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 280 koní. Automobilka dúfa, že Type-R bude na Nürburgringu rýchlejší ako Seat Leon Cupra, ktorý nedávno pokoril rekord áut s pohonom predných kolies.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY