vytisknout velikost písma Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Internetová petícia vyzýva japonskú automobilku, aby ukončila "diskrimináciu" amerických zákazníkov a zaradila do ponuky pre severoamerický trh ostrú verziu európskeho hatchbacku.
Američania chcú Civic Type-R tak veľmi, že kvôli nemu spisujú petíciu

Nová Honda Civic Type-R, predstavená zatiaľ vo forme konceptu na autosalóne v Ženeve, sa zrejme opäť nebude predávať v Spojených štátoch. Americkí fanúšikovia sa s tým ale nedokážu zmieriť. Jeden z nich dokonca pripravil internetovú petíciu v nádeji, že dostatočné množstvo podpisov by mohlo vedenie japonskej automobilky obmäkčiť.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Nová Honda Civic Type-R mala premiéru minulý týždeň na autosalóne v Ženeve

"Priaznivci Hondy požadujú okamžité ukončenie diskriminácie nášho trhu," píše zriaďovateľ petície Nikos Stoufis. Pôvodne dúfal, že nazhromaždí najmenej 7500 podpisov. Potom, čo si jeho petície všimli americké automobilovej weby, však počet signatárov túto métu prekročil a Stoufis zvýšil cieľ na 10 000.

Nádej, že by Honda jeho prianie vypočula, nie je veľká. Nový Civic Type-R totiž vychádza z európskeho hatchbacku, ktorý nie je pre USA homologizovaný.

Firma by sa pred začatím jeho predaja v Spojených štátoch musela pustiť do zdĺhavého a nákladného procesu, ktorého prínos by bol prinajmenšom neistý.

Hot-hatche im nič nehovoria

Američania dávajú pred autami s výklopnou zadnou časťou prednosť tradičným sedanom a fenomén ostrého hatchbacku väčšine z nich nič nehovorí. Vďaka modelom ako Volkswagen Golf GTI a Focus ST síce povedomie o tejto kategórii v americkej motoristickej verejnosti stúpa, ale ešte dlho sa bude jednať o okrajovú záležitosť.

Honda by tiež musela riešiť logistiku výroby a distribúcie. Mohla by buď dovážať Civic Type-R z Európy, alebo pre neho prispôsobiť niektorú zo svojich tovární v Severnej Amerike. Ktorákoľvek z týchto možností by sa ale musela výrazne odraziť v predajnej cene Civicu Type-R a ďalej tak znížiť jeho neveľký predajný potenciál na tamojšom trhu.

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový preplňovaný štvorvalec 2,0 l s výkonom 280 koní. Automobilka dúfa, že Type-R bude na Nürburgringu rýchlejší ako Seat Leon Cupra, ktorý nedávno pokoril rekord áut s pohonom predných kolies.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY