vytisknout velikost písma Alpina ukazuje B6 Bi-Turbo Gran Coupé s výkonom 600 koní

Alpina ukazuje B6 Bi-Turbo Gran Coupé s výkonom 600 koní

Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé je ďalšia z mnohých svetových premiér ženevského autosalónu. Alpina na toto štvordverové kupé nasadila osvedčené postupy z iných modelov. Decentne vylepšila vzhľad, pridala parádne kolesá, vylepšila interiér a posilnila motor.

B6 Bi-Turbo používa dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý v Alpine ponúka 441 kW (600 k) dostupných pri šiestich tisícoch otáčok a 800 Nm pri 3500 ot./min.

V spolupráci s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies vystrelí toto kupé na stovku za 3,8 s a svoju akceleráciu zastaví až na 324 km/h. Koho by to snáď zaujímalo, tak v kombinovanom cykle by ste si napriek tomu mali vystačiť s necelými jedenástimi litrami paliva.

Okrem B6 Bi-Turbo je na stánku číslo 6252 vidieť aj D4 Bi-Turbo Coupé, XD3 Bi-Turbo a B5 Bi-Turbo Edition 50, čo je špecialita určená na pripomenutie faktu, že Alpina tento rok oslavuje päťdesiate výročie. Pod kapotou je rovnaký motor ako v B6 opäť s výkonom 600 koní. Sedanu to stačí na maximálku 328 km/h, čo robí z tejto Alpiny jeden z najrýchlejších sedanov sveta.

alpina_01.jpgalpina_02.jpgalpina_03.jpgalpina_04.jpgalpina_05.JPGalpina_06.JPGalpina_07.JPGalpina_08.JPGalpina_09.JPGalpina_10.JPG

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY