vytisknout velikost písma Alpina ukazuje B6 Bi-Turbo Gran Coupé s výkonom 600 koní

Alpina ukazuje B6 Bi-Turbo Gran Coupé s výkonom 600 koní

Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé je ďalšia z mnohých svetových premiér ženevského autosalónu. Alpina na toto štvordverové kupé nasadila osvedčené postupy z iných modelov. Decentne vylepšila vzhľad, pridala parádne kolesá, vylepšila interiér a posilnila motor.

B6 Bi-Turbo používa dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý v Alpine ponúka 441 kW (600 k) dostupných pri šiestich tisícoch otáčok a 800 Nm pri 3500 ot./min.

V spolupráci s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies vystrelí toto kupé na stovku za 3,8 s a svoju akceleráciu zastaví až na 324 km/h. Koho by to snáď zaujímalo, tak v kombinovanom cykle by ste si napriek tomu mali vystačiť s necelými jedenástimi litrami paliva.

Okrem B6 Bi-Turbo je na stánku číslo 6252 vidieť aj D4 Bi-Turbo Coupé, XD3 Bi-Turbo a B5 Bi-Turbo Edition 50, čo je špecialita určená na pripomenutie faktu, že Alpina tento rok oslavuje päťdesiate výročie. Pod kapotou je rovnaký motor ako v B6 opäť s výkonom 600 koní. Sedanu to stačí na maximálku 328 km/h, čo robí z tejto Alpiny jeden z najrýchlejších sedanov sveta.

alpina_01.jpgalpina_02.jpgalpina_03.jpgalpina_04.jpgalpina_05.JPGalpina_06.JPGalpina_07.JPGalpina_08.JPGalpina_09.JPGalpina_10.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY