vytisknout velikost písma Alpina ukazuje B6 Bi-Turbo Gran Coupé s výkonom 600 koní

Alpina ukazuje B6 Bi-Turbo Gran Coupé s výkonom 600 koní

Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé je ďalšia z mnohých svetových premiér ženevského autosalónu. Alpina na toto štvordverové kupé nasadila osvedčené postupy z iných modelov. Decentne vylepšila vzhľad, pridala parádne kolesá, vylepšila interiér a posilnila motor.

B6 Bi-Turbo používa dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý v Alpine ponúka 441 kW (600 k) dostupných pri šiestich tisícoch otáčok a 800 Nm pri 3500 ot./min.

V spolupráci s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies vystrelí toto kupé na stovku za 3,8 s a svoju akceleráciu zastaví až na 324 km/h. Koho by to snáď zaujímalo, tak v kombinovanom cykle by ste si napriek tomu mali vystačiť s necelými jedenástimi litrami paliva.

Okrem B6 Bi-Turbo je na stánku číslo 6252 vidieť aj D4 Bi-Turbo Coupé, XD3 Bi-Turbo a B5 Bi-Turbo Edition 50, čo je špecialita určená na pripomenutie faktu, že Alpina tento rok oslavuje päťdesiate výročie. Pod kapotou je rovnaký motor ako v B6 opäť s výkonom 600 koní. Sedanu to stačí na maximálku 328 km/h, čo robí z tejto Alpiny jeden z najrýchlejších sedanov sveta.

alpina_01.jpgalpina_02.jpgalpina_03.jpgalpina_04.jpgalpina_05.JPGalpina_06.JPGalpina_07.JPGalpina_08.JPGalpina_09.JPGalpina_10.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY