vytisknout velikost písma Alpina oslavuje 50 rokov špeciálnymi edíciami B5 a B6 Bi-Turbo

Alpina oslavuje 50 rokov špeciálnymi edíciami B5 a B6 Bi-Turbo
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50

Výhradný úpravca vozidiel BMW začal fungovať v roku 1965 ako úpravca karbubátorov a hláv motorov. Súčasné logo a meno Alpina sa objavilo v roku 1967 a už v roku 1970, kedy mala spoločnosť 70 zamestnancov, sa presťahovala do Buchloe, kde sídli dodnes.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_04.jpgŠpeciálna Edícia 50 na oslavu päťdesiateho výročia prináša o 60 koní vyšší výkon a o 70 Nm mocnejší krútiaci moment dvakrát preplňovaného osemvalca 4,4 l. Od každej karosárske varianty vznikne maximálne päťdesiat áut.

Alpina bola veľmi úspešná na pretekárskych tratiach až do roku 1988, kedy sa stiahla po prvé kvôli zmene pravidiel a po druhé tiež kvôli nevyhovujúcej výrobnej kapacite.

Od roku 1983 uznáva nemecké ministerstvo dopravy značku Alpina ako samostatného výrobcu a jej vozidlá majú vlastný VIN kód. V súčasnej dobe ale prebieha výroba áut na linke u BMW a Alpina vykonáva len finálne úpravy.

Jedným z najslávnejších automobilov je model Alpina B10 BiTurbo z roku 1989. Model založený na BMW radu 5 E34 používal šesťvalec M30 s objemom 3,4 l s preplňovaním. Výkon dosahoval na 360 koní a krútiaci moment na 520 Nm. Už v roku 1989 bolo toto auto schopné atakovať 300 km/h a mnohí ho považujú za najlepší sedan všetkých čias.

Teraz Alpina oslavuje 50 rokov pôsobenia na trhu špeciálnou edíciou modelov B5 a B6 Bi-Turbo. Vedľa spomienkovej plakety Edition 50 dostane zákazník predovšetkým upravený preplňovaný osemvalec 4,4 l s výkonom 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 800 Nm.

To je nárast o 60 koní a 70 Nm a vďaka tomu dosiahne sedan Edition 50 na 328 km/h a na stovku zrýchli za 4,2 sekundy. Celkom vznikne iba päťdesiat sedanov a kombi B5 a rovnako tak 50 kupé B6.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY