vytisknout velikost písma Alpina oslavuje 50 rokov špeciálnymi edíciami B5 a B6 Bi-Turbo

Alpina oslavuje 50 rokov špeciálnymi edíciami B5 a B6 Bi-Turbo
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50

Výhradný úpravca vozidiel BMW začal fungovať v roku 1965 ako úpravca karbubátorov a hláv motorov. Súčasné logo a meno Alpina sa objavilo v roku 1967 a už v roku 1970, kedy mala spoločnosť 70 zamestnancov, sa presťahovala do Buchloe, kde sídli dodnes.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_04.jpgŠpeciálna Edícia 50 na oslavu päťdesiateho výročia prináša o 60 koní vyšší výkon a o 70 Nm mocnejší krútiaci moment dvakrát preplňovaného osemvalca 4,4 l. Od každej karosárske varianty vznikne maximálne päťdesiat áut.

Alpina bola veľmi úspešná na pretekárskych tratiach až do roku 1988, kedy sa stiahla po prvé kvôli zmene pravidiel a po druhé tiež kvôli nevyhovujúcej výrobnej kapacite.

Od roku 1983 uznáva nemecké ministerstvo dopravy značku Alpina ako samostatného výrobcu a jej vozidlá majú vlastný VIN kód. V súčasnej dobe ale prebieha výroba áut na linke u BMW a Alpina vykonáva len finálne úpravy.

Jedným z najslávnejších automobilov je model Alpina B10 BiTurbo z roku 1989. Model založený na BMW radu 5 E34 používal šesťvalec M30 s objemom 3,4 l s preplňovaním. Výkon dosahoval na 360 koní a krútiaci moment na 520 Nm. Už v roku 1989 bolo toto auto schopné atakovať 300 km/h a mnohí ho považujú za najlepší sedan všetkých čias.

Teraz Alpina oslavuje 50 rokov pôsobenia na trhu špeciálnou edíciou modelov B5 a B6 Bi-Turbo. Vedľa spomienkovej plakety Edition 50 dostane zákazník predovšetkým upravený preplňovaný osemvalec 4,4 l s výkonom 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 800 Nm.

To je nárast o 60 koní a 70 Nm a vďaka tomu dosiahne sedan Edition 50 na 328 km/h a na stovku zrýchli za 4,2 sekundy. Celkom vznikne iba päťdesiat sedanov a kombi B5 a rovnako tak 50 kupé B6.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY