vytisknout velikost písma Alpina oslavuje 50 rokov špeciálnymi edíciami B5 a B6 Bi-Turbo

Alpina oslavuje 50 rokov špeciálnymi edíciami B5 a B6 Bi-Turbo
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50

Výhradný úpravca vozidiel BMW začal fungovať v roku 1965 ako úpravca karbubátorov a hláv motorov. Súčasné logo a meno Alpina sa objavilo v roku 1967 a už v roku 1970, kedy mala spoločnosť 70 zamestnancov, sa presťahovala do Buchloe, kde sídli dodnes.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_EDITION_50_04.jpgŠpeciálna Edícia 50 na oslavu päťdesiateho výročia prináša o 60 koní vyšší výkon a o 70 Nm mocnejší krútiaci moment dvakrát preplňovaného osemvalca 4,4 l. Od každej karosárske varianty vznikne maximálne päťdesiat áut.

Alpina bola veľmi úspešná na pretekárskych tratiach až do roku 1988, kedy sa stiahla po prvé kvôli zmene pravidiel a po druhé tiež kvôli nevyhovujúcej výrobnej kapacite.

Od roku 1983 uznáva nemecké ministerstvo dopravy značku Alpina ako samostatného výrobcu a jej vozidlá majú vlastný VIN kód. V súčasnej dobe ale prebieha výroba áut na linke u BMW a Alpina vykonáva len finálne úpravy.

Jedným z najslávnejších automobilov je model Alpina B10 BiTurbo z roku 1989. Model založený na BMW radu 5 E34 používal šesťvalec M30 s objemom 3,4 l s preplňovaním. Výkon dosahoval na 360 koní a krútiaci moment na 520 Nm. Už v roku 1989 bolo toto auto schopné atakovať 300 km/h a mnohí ho považujú za najlepší sedan všetkých čias.

Teraz Alpina oslavuje 50 rokov pôsobenia na trhu špeciálnou edíciou modelov B5 a B6 Bi-Turbo. Vedľa spomienkovej plakety Edition 50 dostane zákazník predovšetkým upravený preplňovaný osemvalec 4,4 l s výkonom 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 800 Nm.

To je nárast o 60 koní a 70 Nm a vďaka tomu dosiahne sedan Edition 50 na 328 km/h a na stovku zrýchli za 4,2 sekundy. Celkom vznikne iba päťdesiat sedanov a kombi B5 a rovnako tak 50 kupé B6.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY