vytisknout velikost písma Alpina D3 Bi-Turbo: dieselový základ vyjde sa zmestí pod 60 tisíc eur

Až pred niekoľkými týždňami predstavená nová generácia modelu Alpina D3 Bi-Turbo vstúpila na slovenský trh
Alpina D3 Bi-Turbo: dieselový základ vyjde sa zmestí pod 60 tisíc eur

Nemecká automobilka Alpina Burkhard Bovensiepen z Buchloe už desiatky rokov upravuje automobily značky BMW. Sú to veľmi rýchle, exkluzívne vozy (nielen obmedzené výrobnými počtami, ale aj kvalitou spracovania s podielom ručnej práce), avšak doba speje dopredu a aj v Alpine už podľahli vábeniu vznetových motorov.

_DSC1916.JPG_DSC1919.JPG_DSC1920.jpg
Alpina D3 Bi-Turbo pri svojej premiére na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte

Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte Alpina predstavila celkom novú podobu svojho základného modelu Alpina D3 Bi-Turbo. Spoločnosť Invelt, výhradný zástupca automobilky Alpina pre ČR a SR, teraz predstavila nový cenník, v ktorom nájdeme už aj ceny tejto rady. Podľa neho je jasné, že nová Alpina D3 Bi-Turbo nie je len lacnejšou verziou zážihovej verzie B3 Bi-Turbo, ale zároveň vôbec najlacnejším vozidlom Alpina, ktorý v súčasnosti môžete kúpiť.

Automobilka Alpina ponúka u nás autá D3 Bi-Turbo v troch verziách: sedan, kombi a kombi s pohonom všetkých kolies. Ceny za tieto vozidlá štartujú na sumách 58 190 €, 60 039 € a 63 631 €. Rad Alpina D3 vychádza z aktuálnej generácie vozidiel BMW 3 vo verziách 330d, ktoré v paralelných špecifikáciách u nás v súčasnosti stoja 45 144 €, 47 000 € a 49 450 €.

Alpina D3 BiTurbo 01.jpgAlpina D3 BiTurbo 03.jpgAlpina D3 BiTurbo 04.jpgAlpina D3 BiTurbo 05.jpgAlpina D3 BiTurbo 06.jpgAlpina D3 BiTurbo 07.jpg
Alpina D3 Bi-Turbo je k dispozícii s karosériou sedan a kombi

Rozdiely sú to celkom výrazné, avšak v citeľne rozšírenej štandardnej výbave modelu Alpina D3 Bi-Turbo nájdeme okrem iného napríklad kožené čalúnenie s elektricky nastaviteľnými a vyhrievanými prednými sedadlami, bi-xenónové svetlomety, devätnásťpalcové liate ráfiky tradičného tvaru alebo adaptívny podvozok M Sport. Tešiť sa môžete tiež na emblémy Alpina v miestach opanovaných zvyčajne "vrtuľou" BMW, špeciálne koberčeky, modré pozadie prístrojového štítu alebo plaketu pred voličom prevodovky.

Radový vznetový šesťvalec s objemom 3,0 l dosahuje vo svojom továrenskom naladení výkonu 258 koní (190 kW) a krútiaci moment 560 Nm, avšak po zásahu konštruktérov Alpiny tieto hodnoty naskočili na 350 koní (257 kW), resp. 700 Nm.

Nie je to len obvyklý tuning, motor dostal napríklad väčší chladič stláčaného vzduchu, upravené sanie a prepracovaný, z nerezovej ocele vyrobený výfukový trakt. Samozrejmosťou je zachovanie továrenské záruky a inštalácia osemstupňovej samočinnej prevodovky Switch-Tronic, ktorá je inak spoločná všetkým automobilom Alpina súčasnosti.

Lepšie sú aj dynamické parametre vozidiel (pre príklad uvádzam sedan). Zatiaľ čo BMW 330d zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h (s elektronickým obmedzením), Alpina D3 Bi-Turbo zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 4,6 s a rozbehne sa až na 278 km/h. Deklarovaná kombinovaná spotreba pritom má narásť len o 0,4 l/100 km na výsledných 5,3 l/100 km.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY