vytisknout velikost písma Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že netreba čakať na BMW M7

Výkon cez 600 koní, maximálna rýchlosť 310 km/h a zrýchlenie na 100 km/h za 3,7 sekundy. To sú len základné dáta novej Alpiny B7.
Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že netreba čakať na BMW M7
Zoznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogaléria: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo

Maskovaná Alpina B7 Biturbo sa pred Ženevskú premiérou rozcvičovala najprv na videu a teraz tu konečne máme oficiálne odhalenie novej generácie vrcholného modelu exkluzívneho úpravcu vozidiel BMW. A hneď je jasné, že sa na ostrejšie BMW M7 čakať nemusí, lebo táto luxusná Alpina bude stačiť.

bmw-alpina-b7-xdrive-2017-07-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-06-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-18-1.jpg
Alpina vždy posúvala možnosti bežných BMW na inú úroveň. A na rozdiel od niektorých modelov M fungovalo ako normálne pohodlné auto pri podobnej dynamike

Alpina B7 xDrive (áno, toto už bude iba štvorkolka) dostala podľa očakávaní novú generáciu dvoma turbami preplňovaného osemvalca 4,4 litra. Motor ponúka výkon 447 kW (608 koní) v rozmedzí 5750 až 6250 ot. a krútiaci moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot. Už 1100 ot. má ale osemvalec krútiaci moment 450 Nm a pri 1800 ot. je to už 600 Nm. Údaje ale platia pri použití deväťdesiatosem oktánového benzínu.

O prenos sily sa stará osemstupňový automat od ZF a pohon všetkých kolies, ktorý pri "vypnutí" stabilizačného systému uprednostní vo svojom vyváženie zadnú nápravu. Aj vďaka tomu zrýchli Alpina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a Alpina sa chváli aj kombinovanou spotrebou 10,4 litra na 100 km.

Výfukový systém pochádza z vlastnej dielne a je naladený tak, aby poskytoval dôraznejšie tóny než sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Dostanete aj aktívne natáčanie zadnej nápravy, adaptívny podvozok si nastavuje Alpina sama a dvadsaťpalcové kolesá obúva do pneumatík Michelin Pilot SuperSport. Za príplatok môžete mať 21" ráfiky.

Vpredu majú pneumatiky rozmer 255/40 R20, vzadu potom 295/35 R20. Za klasickými diskami charakteristickými pre Alpinu sa ukrývajú masívne oceľové chladené kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi s rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.

bmw-alpina-b7-xdrive-2017-17-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-19-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-20-1.jpg
Osemvalec 4.4 bi-turbo ponúka 608 koní a 800 Nm. Ale Alpina nie je len o rýchlosti, ale aj o luxusnej výbave a maximálnej pozornosti k detailom. Iste, priplatíte si

Ako je už pri Alpine zvykom, výbava bude pomerne bohatá. Zvyčajne platí, že pri rovnakej výbavy do porovnateľného BMW bude cena oboch áut veľmi podobná. Navyše pri Alpine dostanete vyšší výkon a naše predchádzajúce skúsenosti ukazujú, že aj pohodlnejší podvozok a lepšie riadenie. Až by sa chcelo jednému povedať, že Alpina robí lepšie BMW... Ale hodnotenie nového modelu B7 xDrive Bi-Turbo si radšej schováme až na prípadnú testovaciu jazdu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY