vytisknout velikost písma Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že netreba čakať na BMW M7

Výkon cez 600 koní, maximálna rýchlosť 310 km/h a zrýchlenie na 100 km/h za 3,7 sekundy. To sú len základné dáta novej Alpiny B7.
Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že netreba čakať na BMW M7
Zoznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogaléria: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo

Maskovaná Alpina B7 Biturbo sa pred Ženevskú premiérou rozcvičovala najprv na videu a teraz tu konečne máme oficiálne odhalenie novej generácie vrcholného modelu exkluzívneho úpravcu vozidiel BMW. A hneď je jasné, že sa na ostrejšie BMW M7 čakať nemusí, lebo táto luxusná Alpina bude stačiť.

bmw-alpina-b7-xdrive-2017-07-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-06-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-18-1.jpg
Alpina vždy posúvala možnosti bežných BMW na inú úroveň. A na rozdiel od niektorých modelov M fungovalo ako normálne pohodlné auto pri podobnej dynamike

Alpina B7 xDrive (áno, toto už bude iba štvorkolka) dostala podľa očakávaní novú generáciu dvoma turbami preplňovaného osemvalca 4,4 litra. Motor ponúka výkon 447 kW (608 koní) v rozmedzí 5750 až 6250 ot. a krútiaci moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot. Už 1100 ot. má ale osemvalec krútiaci moment 450 Nm a pri 1800 ot. je to už 600 Nm. Údaje ale platia pri použití deväťdesiatosem oktánového benzínu.

O prenos sily sa stará osemstupňový automat od ZF a pohon všetkých kolies, ktorý pri "vypnutí" stabilizačného systému uprednostní vo svojom vyváženie zadnú nápravu. Aj vďaka tomu zrýchli Alpina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a Alpina sa chváli aj kombinovanou spotrebou 10,4 litra na 100 km.

Výfukový systém pochádza z vlastnej dielne a je naladený tak, aby poskytoval dôraznejšie tóny než sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Dostanete aj aktívne natáčanie zadnej nápravy, adaptívny podvozok si nastavuje Alpina sama a dvadsaťpalcové kolesá obúva do pneumatík Michelin Pilot SuperSport. Za príplatok môžete mať 21" ráfiky.

Vpredu majú pneumatiky rozmer 255/40 R20, vzadu potom 295/35 R20. Za klasickými diskami charakteristickými pre Alpinu sa ukrývajú masívne oceľové chladené kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi s rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.

bmw-alpina-b7-xdrive-2017-17-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-19-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-20-1.jpg
Osemvalec 4.4 bi-turbo ponúka 608 koní a 800 Nm. Ale Alpina nie je len o rýchlosti, ale aj o luxusnej výbave a maximálnej pozornosti k detailom. Iste, priplatíte si

Ako je už pri Alpine zvykom, výbava bude pomerne bohatá. Zvyčajne platí, že pri rovnakej výbavy do porovnateľného BMW bude cena oboch áut veľmi podobná. Navyše pri Alpine dostanete vyšší výkon a naše predchádzajúce skúsenosti ukazujú, že aj pohodlnejší podvozok a lepšie riadenie. Až by sa chcelo jednému povedať, že Alpina robí lepšie BMW... Ale hodnotenie nového modelu B7 xDrive Bi-Turbo si radšej schováme až na prípadnú testovaciu jazdu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY