vytisknout velikost písma Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Automobilka Alpina Burkhard Bovensiepen z nemeckého Buchloe rozširuje svoju ponuku o prestavbu nového kupé z Mníchova.
Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Tento rok v Detroite oslávila svoju výstavnú premiéru štúdia BMW Concept 4 Series Coupe. Už vtedy bolo všetkým jasné, že sériové prevedenie na seba nenechá dlho čakať. Nové kupé BMW 4 sa stalo skutočnosťou tento rok v júni, avšak v automobilke Alpina nezaháľali a už na autosalóne v Tokiu predstavili svoju adaptáciu tohto modelu, ktorá sa začne predávať v máji budúceho roka pod označením Alpina B4 BiTurbo Coupe.

BMW Alpina B4 02.jpgBMW Alpina B4 03.jpgBMW Alpina B4 06.jpgBMW Alpina B4 04.jpgBMW Alpina B4 05.jpgBMW Alpina B4 08.jpg
Alpina B4 BiTurbo bola predstavená v Tokiu

Na prvý pohľad sa žiadneho šoku neobávajte: Alpina B4 BiTurbo skrátka ide v koľajach aktuálnej tvorby Alpiny. Tešiť sa tak môžete na typické modré lakovanie, jednoduché polepy s tenkými linkami aj na dnes už klasické viaclúčové zliatinové kolesá, ktoré majú v tomto prípade priemer 20 palcov a obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Na prvý pohľad si potom ešte všimneme nových spoilerov alebo dvoch párov koncoviek nerezového výfukového traktu.

Modifikácie interiéru sú aj v prípade tejto Alpiny minimálne (volant vpravo a "rozsypaný čaj" na displeji odkazujú na premiéru v Japonsku), tešiť sa ale môžete trebárs na prečalúnené kožené sedadlá, emblémy Alpina a plaketu s výrobným číslom pod panelom rádia na stredovej konzole. Podvozok je vybavený tuhším pružením a zníženou svetlosťou, účinnejšia brzdová sústava má ventilované kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 345 mm vzadu.

 
BMW Alpina B4 17.jpgBMW Alpina B4 16.jpgBMW Alpina B4 18.jpgBMW Alpina B4 19.jpgBMW Alpina B4 07.jpgBMW Alpina B4 11.jpg
O typické kolesá, modré lakovanie ani decentne prepracovaný interiér ochudobnení nebudete

O pohon sa stará prepracovaný, pozdĺžne uložený zážihový šesťvalec s valcami v rade, objemom 3,0 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 410 koní (301 kW) a krútiaci moment 600 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 305 km/h, pričom v kombinovanom režime sa má uspokojiť s priemernou spotrebou 7,6 l/100 km.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY