vytisknout velikost písma Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Automobilka Alpina Burkhard Bovensiepen z nemeckého Buchloe rozširuje svoju ponuku o prestavbu nového kupé z Mníchova.
Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Tento rok v Detroite oslávila svoju výstavnú premiéru štúdia BMW Concept 4 Series Coupe. Už vtedy bolo všetkým jasné, že sériové prevedenie na seba nenechá dlho čakať. Nové kupé BMW 4 sa stalo skutočnosťou tento rok v júni, avšak v automobilke Alpina nezaháľali a už na autosalóne v Tokiu predstavili svoju adaptáciu tohto modelu, ktorá sa začne predávať v máji budúceho roka pod označením Alpina B4 BiTurbo Coupe.

BMW Alpina B4 02.jpgBMW Alpina B4 03.jpgBMW Alpina B4 06.jpgBMW Alpina B4 04.jpgBMW Alpina B4 05.jpgBMW Alpina B4 08.jpg
Alpina B4 BiTurbo bola predstavená v Tokiu

Na prvý pohľad sa žiadneho šoku neobávajte: Alpina B4 BiTurbo skrátka ide v koľajach aktuálnej tvorby Alpiny. Tešiť sa tak môžete na typické modré lakovanie, jednoduché polepy s tenkými linkami aj na dnes už klasické viaclúčové zliatinové kolesá, ktoré majú v tomto prípade priemer 20 palcov a obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Na prvý pohľad si potom ešte všimneme nových spoilerov alebo dvoch párov koncoviek nerezového výfukového traktu.

Modifikácie interiéru sú aj v prípade tejto Alpiny minimálne (volant vpravo a "rozsypaný čaj" na displeji odkazujú na premiéru v Japonsku), tešiť sa ale môžete trebárs na prečalúnené kožené sedadlá, emblémy Alpina a plaketu s výrobným číslom pod panelom rádia na stredovej konzole. Podvozok je vybavený tuhším pružením a zníženou svetlosťou, účinnejšia brzdová sústava má ventilované kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 345 mm vzadu.

 
BMW Alpina B4 17.jpgBMW Alpina B4 16.jpgBMW Alpina B4 18.jpgBMW Alpina B4 19.jpgBMW Alpina B4 07.jpgBMW Alpina B4 11.jpg
O typické kolesá, modré lakovanie ani decentne prepracovaný interiér ochudobnení nebudete

O pohon sa stará prepracovaný, pozdĺžne uložený zážihový šesťvalec s valcami v rade, objemom 3,0 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 410 koní (301 kW) a krútiaci moment 600 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 305 km/h, pričom v kombinovanom režime sa má uspokojiť s priemernou spotrebou 7,6 l/100 km.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY