vytisknout velikost písma Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Automobilka Alpina Burkhard Bovensiepen z nemeckého Buchloe rozširuje svoju ponuku o prestavbu nového kupé z Mníchova.
Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Tento rok v Detroite oslávila svoju výstavnú premiéru štúdia BMW Concept 4 Series Coupe. Už vtedy bolo všetkým jasné, že sériové prevedenie na seba nenechá dlho čakať. Nové kupé BMW 4 sa stalo skutočnosťou tento rok v júni, avšak v automobilke Alpina nezaháľali a už na autosalóne v Tokiu predstavili svoju adaptáciu tohto modelu, ktorá sa začne predávať v máji budúceho roka pod označením Alpina B4 BiTurbo Coupe.

BMW Alpina B4 02.jpgBMW Alpina B4 03.jpgBMW Alpina B4 06.jpgBMW Alpina B4 04.jpgBMW Alpina B4 05.jpgBMW Alpina B4 08.jpg
Alpina B4 BiTurbo bola predstavená v Tokiu

Na prvý pohľad sa žiadneho šoku neobávajte: Alpina B4 BiTurbo skrátka ide v koľajach aktuálnej tvorby Alpiny. Tešiť sa tak môžete na typické modré lakovanie, jednoduché polepy s tenkými linkami aj na dnes už klasické viaclúčové zliatinové kolesá, ktoré majú v tomto prípade priemer 20 palcov a obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Na prvý pohľad si potom ešte všimneme nových spoilerov alebo dvoch párov koncoviek nerezového výfukového traktu.

Modifikácie interiéru sú aj v prípade tejto Alpiny minimálne (volant vpravo a "rozsypaný čaj" na displeji odkazujú na premiéru v Japonsku), tešiť sa ale môžete trebárs na prečalúnené kožené sedadlá, emblémy Alpina a plaketu s výrobným číslom pod panelom rádia na stredovej konzole. Podvozok je vybavený tuhším pružením a zníženou svetlosťou, účinnejšia brzdová sústava má ventilované kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 345 mm vzadu.

 
BMW Alpina B4 17.jpgBMW Alpina B4 16.jpgBMW Alpina B4 18.jpgBMW Alpina B4 19.jpgBMW Alpina B4 07.jpgBMW Alpina B4 11.jpg
O typické kolesá, modré lakovanie ani decentne prepracovaný interiér ochudobnení nebudete

O pohon sa stará prepracovaný, pozdĺžne uložený zážihový šesťvalec s valcami v rade, objemom 3,0 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 410 koní (301 kW) a krútiaci moment 600 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 305 km/h, pričom v kombinovanom režime sa má uspokojiť s priemernou spotrebou 7,6 l/100 km.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY