vytisknout velikost písma Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Automobilka Alpina Burkhard Bovensiepen z nemeckého Buchloe rozširuje svoju ponuku o prestavbu nového kupé z Mníchova.
Alpina B4 BiTurbo: kuť železo, kým je žeravé...

Tento rok v Detroite oslávila svoju výstavnú premiéru štúdia BMW Concept 4 Series Coupe. Už vtedy bolo všetkým jasné, že sériové prevedenie na seba nenechá dlho čakať. Nové kupé BMW 4 sa stalo skutočnosťou tento rok v júni, avšak v automobilke Alpina nezaháľali a už na autosalóne v Tokiu predstavili svoju adaptáciu tohto modelu, ktorá sa začne predávať v máji budúceho roka pod označením Alpina B4 BiTurbo Coupe.

BMW Alpina B4 02.jpgBMW Alpina B4 03.jpgBMW Alpina B4 06.jpgBMW Alpina B4 04.jpgBMW Alpina B4 05.jpgBMW Alpina B4 08.jpg
Alpina B4 BiTurbo bola predstavená v Tokiu

Na prvý pohľad sa žiadneho šoku neobávajte: Alpina B4 BiTurbo skrátka ide v koľajach aktuálnej tvorby Alpiny. Tešiť sa tak môžete na typické modré lakovanie, jednoduché polepy s tenkými linkami aj na dnes už klasické viaclúčové zliatinové kolesá, ktoré majú v tomto prípade priemer 20 palcov a obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Na prvý pohľad si potom ešte všimneme nových spoilerov alebo dvoch párov koncoviek nerezového výfukového traktu.

Modifikácie interiéru sú aj v prípade tejto Alpiny minimálne (volant vpravo a "rozsypaný čaj" na displeji odkazujú na premiéru v Japonsku), tešiť sa ale môžete trebárs na prečalúnené kožené sedadlá, emblémy Alpina a plaketu s výrobným číslom pod panelom rádia na stredovej konzole. Podvozok je vybavený tuhším pružením a zníženou svetlosťou, účinnejšia brzdová sústava má ventilované kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 345 mm vzadu.

 
BMW Alpina B4 17.jpgBMW Alpina B4 16.jpgBMW Alpina B4 18.jpgBMW Alpina B4 19.jpgBMW Alpina B4 07.jpgBMW Alpina B4 11.jpg
O typické kolesá, modré lakovanie ani decentne prepracovaný interiér ochudobnení nebudete

O pohon sa stará prepracovaný, pozdĺžne uložený zážihový šesťvalec s valcami v rade, objemom 3,0 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 410 koní (301 kW) a krútiaci moment 600 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 305 km/h, pričom v kombinovanom režime sa má uspokojiť s priemernou spotrebou 7,6 l/100 km.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY