vytisknout velikost písma Aliancia Renault-Nissan ponúkne do štyroch rokov desať autonómnych modelov

Aliancia Renault-Nissan ponúkne do štyroch rokov desať autonómnych modelov

Automobilky Renault a Nissan odhalili svoje plány na zavádzanie technológie autonómneho riadenia do praxe. Bude sa tak diať postupne, pričom do roku 2020, teda do štyroch rokov, by túto vec malo mať viac ako desať modelov tejto aliancie.

Tešiť sa môžu záujemcovia o Nissan alebo Renault v Číne, Amerike, Japonsku a tiež v Európe. Nová technológia bude nasadená v bežných masovo vyrábaných a cenovo dostupných modeloch. V prvej fáze, ktorá je naplánovaná už na tento rok, sa do modelov začne dostávať systém označený ako "Single-Lane Control". Ten umožní jazdu po diaľnici v jednom pruhu bez toho, aby ste ako vodiči auto museli riadiť. Vozidlo bude samozrejme vedieť aj samé zastaviť a znova sa rozbehnúť, ak si to bude situácia vyžadovať.

V roku 2018 potom príde rozšírenie, ktoré umožní aj automatické prechádzanie medzi pruhmi, ale stále pôjde o asistent jazdy po diaľniciach. Vrcholom má byť rok 2020, kedy dorazia ďalšie verzie umožňujúce autonómnu jazdu po meste.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY