vytisknout velikost písma Aliancia Renault-Nissan ponúkne do štyroch rokov desať autonómnych modelov

Aliancia Renault-Nissan ponúkne do štyroch rokov desať autonómnych modelov

Automobilky Renault a Nissan odhalili svoje plány na zavádzanie technológie autonómneho riadenia do praxe. Bude sa tak diať postupne, pričom do roku 2020, teda do štyroch rokov, by túto vec malo mať viac ako desať modelov tejto aliancie.

Tešiť sa môžu záujemcovia o Nissan alebo Renault v Číne, Amerike, Japonsku a tiež v Európe. Nová technológia bude nasadená v bežných masovo vyrábaných a cenovo dostupných modeloch. V prvej fáze, ktorá je naplánovaná už na tento rok, sa do modelov začne dostávať systém označený ako "Single-Lane Control". Ten umožní jazdu po diaľnici v jednom pruhu bez toho, aby ste ako vodiči auto museli riadiť. Vozidlo bude samozrejme vedieť aj samé zastaviť a znova sa rozbehnúť, ak si to bude situácia vyžadovať.

V roku 2018 potom príde rozšírenie, ktoré umožní aj automatické prechádzanie medzi pruhmi, ale stále pôjde o asistent jazdy po diaľniciach. Vrcholom má byť rok 2020, kedy dorazia ďalšie verzie umožňujúce autonómnu jazdu po meste.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY