vytisknout velikost písma Alfa Romeo Stelvio QV je "oficiálne" najrýchlejšie SUV na Nordschleife

Alfa Romeo Stelvio QV stanovila na Nordschleife nový rekord pre SUV. O osem sekúnd prekonala skorší rekord Porsche Cayenne Turbo S. Nový Cayenne sa ale ešte na okruh nepozrel.
Alfa Romeo Stelvio QV je "oficiálne" najrýchlejšie SUV na Nordschleife

Tento týždeň by sme pokojne mohli označiť ako "Týždeň rekordov na Nordschleife". Najprv sa pochválilo Porsche s rekordným časom svojho modelu 911 GT2 RS, čo náš prinútilo sa pozrieť na historicky najlepšie výsledky z legendárneho nemeckého okruhu. Uviedli sme napríklad, že najrýchlejšie SUV je Porsche Cayenne Turbo S s časom pod osem minút.

To už ale neplatí, pretože do hry vstúpilo rýchle SUV Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Tento model totiž poháňa preplňovaný šesťvalec 2,9 l pôvodne vyvinutý vo Ferrari. S výkonom 510 koní ponúka v relatívne ľahkom SUV určite veľmi slušný potenciál. A výsledok sa dostavil. Testovací jazdec Fabio Francia obišiel 20,8 km dlhý okruh v čase 7:51,7. To je najlepší čas zaznamenaný produkčným SUV. Navyše z priloženého videa vyplýva, že v určitých pasážach okruhu bol pilot možno až príliš opatrný a nejaká tá sekunda by išla dole ešte dostať.

Talianska automobilka Alfa Romeo uvádza, že vozidlo je sériové a boli použité bežne dostupné pneumatiky Pirelli. Jediným rozdielom oproti produkčnému exempláru bola dodatočná bezpečnostná klietka a škrupinová sedačka vodiča s viacbodovými bezpečnostnými pásmi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY