vytisknout velikost písma Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Číslo, ktorým sa automobilka oháňa, nie je nameraný čas, ale výpočet. A to nie je to isté.
Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Nová Alfa Romeo Giulia sa zatiaľ ukázala svetu vo vrcholnej športovej verzii QV a výrobca nešetrí verbálnym optimizmom. Teraz mu vypadlo z úst číslo 7:39, čo má značiť čas dosiahnutý na legendárnej Severnej slučke Nürburgringu. Má to ale háčik. Alfa Romeo totiž "zabudla" na video.

Odbočme na chvíľu k iným výrobcom, aby sme ukázali, kde je pes zakopaný. Napríklad McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rýchlejší ako Porsche 918, ale video (ani čas) ešte neukázal. V Top Geare Richard Hammond žartoval, že asi stratili papierik s napísaným časom. V čom je teda problém? V spôsobe merania času.

Ono celé to meranie času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má spoločné len málo. Napríklad Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R meral na pneumatikách schválených pre cestnú prevádzku. A nikdy neviete iste, čo majú vlastne testovaná autá pod kapotou a či sa jedná o sériový motor so sériovým nastavením.

To teraz ale nechajme, pretože by sme sa dostávali na pole konšpiračných teórií. Ide o to, že niektoré automobilky jednoducho ukážu video, zmerajú čas a hotovo. Videli sme to pri Lamborghini, pri Porsche alebo napríklad pri Seate a Honde. A potom sú automobilky, ktoré sa chvastajú rekordnými časmi, ale dôkazy nemajú.

Predsa si ale čas nevycucajú z prsta? To nie, namiesto toho používajú metódu sčítania sektorových časov. Trať sa rozdelí na niekoľko krátkych sektorov. Táto metóda sa používa na určenie tzv. Optimálneho času kola, aby ste vedeli, aké má vaše auto teoretický potenciál. Pre pretekárov je to akýsi orientačný bod. Spočítajú sa najlepšie sektorové časy z tréningov a máte približnú predstavu, ako rýchle by malo byť najlepšie kvalifikačné kolo.

Rovnako postupovala aj Alfa Romeo. Jednoducho spočítala najlepšie hodnoty sektorových časov. Nehovoríme, že reálny čas sa bude líšiť o minútu, ale skutočne by to chcelo video ako dôkaz, že tento sedan zájde Nordschleife rovnako rýchlo ako Ferrari 430 Scuderia v roku 2007.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY