vytisknout velikost písma Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Číslo, ktorým sa automobilka oháňa, nie je nameraný čas, ale výpočet. A to nie je to isté.
Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Nová Alfa Romeo Giulia sa zatiaľ ukázala svetu vo vrcholnej športovej verzii QV a výrobca nešetrí verbálnym optimizmom. Teraz mu vypadlo z úst číslo 7:39, čo má značiť čas dosiahnutý na legendárnej Severnej slučke Nürburgringu. Má to ale háčik. Alfa Romeo totiž "zabudla" na video.

Odbočme na chvíľu k iným výrobcom, aby sme ukázali, kde je pes zakopaný. Napríklad McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rýchlejší ako Porsche 918, ale video (ani čas) ešte neukázal. V Top Geare Richard Hammond žartoval, že asi stratili papierik s napísaným časom. V čom je teda problém? V spôsobe merania času.

Ono celé to meranie času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má spoločné len málo. Napríklad Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R meral na pneumatikách schválených pre cestnú prevádzku. A nikdy neviete iste, čo majú vlastne testovaná autá pod kapotou a či sa jedná o sériový motor so sériovým nastavením.

To teraz ale nechajme, pretože by sme sa dostávali na pole konšpiračných teórií. Ide o to, že niektoré automobilky jednoducho ukážu video, zmerajú čas a hotovo. Videli sme to pri Lamborghini, pri Porsche alebo napríklad pri Seate a Honde. A potom sú automobilky, ktoré sa chvastajú rekordnými časmi, ale dôkazy nemajú.

Predsa si ale čas nevycucajú z prsta? To nie, namiesto toho používajú metódu sčítania sektorových časov. Trať sa rozdelí na niekoľko krátkych sektorov. Táto metóda sa používa na určenie tzv. Optimálneho času kola, aby ste vedeli, aké má vaše auto teoretický potenciál. Pre pretekárov je to akýsi orientačný bod. Spočítajú sa najlepšie sektorové časy z tréningov a máte približnú predstavu, ako rýchle by malo byť najlepšie kvalifikačné kolo.

Rovnako postupovala aj Alfa Romeo. Jednoducho spočítala najlepšie hodnoty sektorových časov. Nehovoríme, že reálny čas sa bude líšiť o minútu, ale skutočne by to chcelo video ako dôkaz, že tento sedan zájde Nordschleife rovnako rýchlo ako Ferrari 430 Scuderia v roku 2007.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY