vytisknout velikost písma Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Číslo, ktorým sa automobilka oháňa, nie je nameraný čas, ale výpočet. A to nie je to isté.
Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Nová Alfa Romeo Giulia sa zatiaľ ukázala svetu vo vrcholnej športovej verzii QV a výrobca nešetrí verbálnym optimizmom. Teraz mu vypadlo z úst číslo 7:39, čo má značiť čas dosiahnutý na legendárnej Severnej slučke Nürburgringu. Má to ale háčik. Alfa Romeo totiž "zabudla" na video.

Odbočme na chvíľu k iným výrobcom, aby sme ukázali, kde je pes zakopaný. Napríklad McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rýchlejší ako Porsche 918, ale video (ani čas) ešte neukázal. V Top Geare Richard Hammond žartoval, že asi stratili papierik s napísaným časom. V čom je teda problém? V spôsobe merania času.

Ono celé to meranie času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má spoločné len málo. Napríklad Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R meral na pneumatikách schválených pre cestnú prevádzku. A nikdy neviete iste, čo majú vlastne testovaná autá pod kapotou a či sa jedná o sériový motor so sériovým nastavením.

To teraz ale nechajme, pretože by sme sa dostávali na pole konšpiračných teórií. Ide o to, že niektoré automobilky jednoducho ukážu video, zmerajú čas a hotovo. Videli sme to pri Lamborghini, pri Porsche alebo napríklad pri Seate a Honde. A potom sú automobilky, ktoré sa chvastajú rekordnými časmi, ale dôkazy nemajú.

Predsa si ale čas nevycucajú z prsta? To nie, namiesto toho používajú metódu sčítania sektorových časov. Trať sa rozdelí na niekoľko krátkych sektorov. Táto metóda sa používa na určenie tzv. Optimálneho času kola, aby ste vedeli, aké má vaše auto teoretický potenciál. Pre pretekárov je to akýsi orientačný bod. Spočítajú sa najlepšie sektorové časy z tréningov a máte približnú predstavu, ako rýchle by malo byť najlepšie kvalifikačné kolo.

Rovnako postupovala aj Alfa Romeo. Jednoducho spočítala najlepšie hodnoty sektorových časov. Nehovoríme, že reálny čas sa bude líšiť o minútu, ale skutočne by to chcelo video ako dôkaz, že tento sedan zájde Nordschleife rovnako rýchlo ako Ferrari 430 Scuderia v roku 2007.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY