vytisknout velikost písma Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Číslo, ktorým sa automobilka oháňa, nie je nameraný čas, ale výpočet. A to nie je to isté.
Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Nová Alfa Romeo Giulia sa zatiaľ ukázala svetu vo vrcholnej športovej verzii QV a výrobca nešetrí verbálnym optimizmom. Teraz mu vypadlo z úst číslo 7:39, čo má značiť čas dosiahnutý na legendárnej Severnej slučke Nürburgringu. Má to ale háčik. Alfa Romeo totiž "zabudla" na video.

Odbočme na chvíľu k iným výrobcom, aby sme ukázali, kde je pes zakopaný. Napríklad McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rýchlejší ako Porsche 918, ale video (ani čas) ešte neukázal. V Top Geare Richard Hammond žartoval, že asi stratili papierik s napísaným časom. V čom je teda problém? V spôsobe merania času.

Ono celé to meranie času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má spoločné len málo. Napríklad Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R meral na pneumatikách schválených pre cestnú prevádzku. A nikdy neviete iste, čo majú vlastne testovaná autá pod kapotou a či sa jedná o sériový motor so sériovým nastavením.

To teraz ale nechajme, pretože by sme sa dostávali na pole konšpiračných teórií. Ide o to, že niektoré automobilky jednoducho ukážu video, zmerajú čas a hotovo. Videli sme to pri Lamborghini, pri Porsche alebo napríklad pri Seate a Honde. A potom sú automobilky, ktoré sa chvastajú rekordnými časmi, ale dôkazy nemajú.

Predsa si ale čas nevycucajú z prsta? To nie, namiesto toho používajú metódu sčítania sektorových časov. Trať sa rozdelí na niekoľko krátkych sektorov. Táto metóda sa používa na určenie tzv. Optimálneho času kola, aby ste vedeli, aké má vaše auto teoretický potenciál. Pre pretekárov je to akýsi orientačný bod. Spočítajú sa najlepšie sektorové časy z tréningov a máte približnú predstavu, ako rýchle by malo byť najlepšie kvalifikačné kolo.

Rovnako postupovala aj Alfa Romeo. Jednoducho spočítala najlepšie hodnoty sektorových časov. Nehovoríme, že reálny čas sa bude líšiť o minútu, ale skutočne by to chcelo video ako dôkaz, že tento sedan zájde Nordschleife rovnako rýchlo ako Ferrari 430 Scuderia v roku 2007.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY