vytisknout velikost písma Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Číslo, ktorým sa automobilka oháňa, nie je nameraný čas, ale výpočet. A to nie je to isté.
Alfa Romeo Qiulia QV vraj zájde Nürburgring za 7:39. Dôkazy ale nie sú

Nová Alfa Romeo Giulia sa zatiaľ ukázala svetu vo vrcholnej športovej verzii QV a výrobca nešetrí verbálnym optimizmom. Teraz mu vypadlo z úst číslo 7:39, čo má značiť čas dosiahnutý na legendárnej Severnej slučke Nürburgringu. Má to ale háčik. Alfa Romeo totiž "zabudla" na video.

Odbočme na chvíľu k iným výrobcom, aby sme ukázali, kde je pes zakopaný. Napríklad McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rýchlejší ako Porsche 918, ale video (ani čas) ešte neukázal. V Top Geare Richard Hammond žartoval, že asi stratili papierik s napísaným časom. V čom je teda problém? V spôsobe merania času.

Ono celé to meranie času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má spoločné len málo. Napríklad Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R meral na pneumatikách schválených pre cestnú prevádzku. A nikdy neviete iste, čo majú vlastne testovaná autá pod kapotou a či sa jedná o sériový motor so sériovým nastavením.

To teraz ale nechajme, pretože by sme sa dostávali na pole konšpiračných teórií. Ide o to, že niektoré automobilky jednoducho ukážu video, zmerajú čas a hotovo. Videli sme to pri Lamborghini, pri Porsche alebo napríklad pri Seate a Honde. A potom sú automobilky, ktoré sa chvastajú rekordnými časmi, ale dôkazy nemajú.

Predsa si ale čas nevycucajú z prsta? To nie, namiesto toho používajú metódu sčítania sektorových časov. Trať sa rozdelí na niekoľko krátkych sektorov. Táto metóda sa používa na určenie tzv. Optimálneho času kola, aby ste vedeli, aké má vaše auto teoretický potenciál. Pre pretekárov je to akýsi orientačný bod. Spočítajú sa najlepšie sektorové časy z tréningov a máte približnú predstavu, ako rýchle by malo byť najlepšie kvalifikačné kolo.

Rovnako postupovala aj Alfa Romeo. Jednoducho spočítala najlepšie hodnoty sektorových časov. Nehovoríme, že reálny čas sa bude líšiť o minútu, ale skutočne by to chcelo video ako dôkaz, že tento sedan zájde Nordschleife rovnako rýchlo ako Ferrari 430 Scuderia v roku 2007.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY