vytisknout velikost písma Alfa Romeo predstaví súpera pre BMW radu 3 už v lete 2015

Alfa Romeo predstaví súpera pre BMW radu 3 už v lete 2015

Alfa Romeo by mala budúci rok v lete predstaviť nový model sedanu, ktorý bude konkurovať BMW radu 3. Zrejme sa nakoniec nebude menovať Giulia, ale bude to vraj zadný náhon na úplne novej platforme. Predávať sa začne ešte do konca roka 2015, a to aj s pohonom všetkých kolies.

Projekt je označený ako 952 a jeho úlohou bude nahradiť v ponuke chýbajúci model po konci výroby Alfy Romeo 159. Bude sa teda jednať o zatiaľ vrcholný model značky, než príde ešte väčšie SUV a veľký sedan podobný BMW radu 7.

Koncern Fiat-Chrysler si zrejme chce dať záležať. Vývoj auta sa oneskoril viac než o rok - čiastočne z toho dôvodu, že Sergio Marchionne nechcel auto postaviť na predokolkovej platforme Chrysleru 200, aj keď by to značne ušetrilo náklady.

Príchod nového modelu v júni 2015 potvrdil magazínu Automotive News aj šéf Alfy Romeo Harald Wester. Auto sa vraj ukáže pri príležitosti znovuotvorenia múzea značky v Miláne. Odmietol však komentovať detaily. Testovacie prototypy nového modelu s pohonom zadných kolies boli videné v maskovaní Maserati Ghibli, ale už od pohľadu na špionážne fotky je jasné, že nové auto je menšie a hlavne kratšie.

Nová platforma, interne vraj pomenovaná Giorgio, by mala dať možnosť vzniknúť aj ďalším koncernovým modelom značiek Dodge a Chrysler. V Európe zrejme zostane vyhradená iba pre Alfu Romeo, aj keď jej využitie napríklad pre menší model Maserati by sa ponúkalo.

Nad motormi použitými v novej Alfe Romeo s pohonom zadných kolies môžeme len špekulovať, ale asi sa dá predpokladať nasadenie preplňovaného štvorvalca 1750 TBi a v Európe povinných turbodieselov. Počkajme si na autosalón v Ženeve, tam by sa mohol ukázať aspoň koncept.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY