vytisknout velikost písma Alfa Romeo predstaví súpera pre BMW radu 3 už v lete 2015

Alfa Romeo predstaví súpera pre BMW radu 3 už v lete 2015

Alfa Romeo by mala budúci rok v lete predstaviť nový model sedanu, ktorý bude konkurovať BMW radu 3. Zrejme sa nakoniec nebude menovať Giulia, ale bude to vraj zadný náhon na úplne novej platforme. Predávať sa začne ešte do konca roka 2015, a to aj s pohonom všetkých kolies.

Projekt je označený ako 952 a jeho úlohou bude nahradiť v ponuke chýbajúci model po konci výroby Alfy Romeo 159. Bude sa teda jednať o zatiaľ vrcholný model značky, než príde ešte väčšie SUV a veľký sedan podobný BMW radu 7.

Koncern Fiat-Chrysler si zrejme chce dať záležať. Vývoj auta sa oneskoril viac než o rok - čiastočne z toho dôvodu, že Sergio Marchionne nechcel auto postaviť na predokolkovej platforme Chrysleru 200, aj keď by to značne ušetrilo náklady.

Príchod nového modelu v júni 2015 potvrdil magazínu Automotive News aj šéf Alfy Romeo Harald Wester. Auto sa vraj ukáže pri príležitosti znovuotvorenia múzea značky v Miláne. Odmietol však komentovať detaily. Testovacie prototypy nového modelu s pohonom zadných kolies boli videné v maskovaní Maserati Ghibli, ale už od pohľadu na špionážne fotky je jasné, že nové auto je menšie a hlavne kratšie.

Nová platforma, interne vraj pomenovaná Giorgio, by mala dať možnosť vzniknúť aj ďalším koncernovým modelom značiek Dodge a Chrysler. V Európe zrejme zostane vyhradená iba pre Alfu Romeo, aj keď jej využitie napríklad pre menší model Maserati by sa ponúkalo.

Nad motormi použitými v novej Alfe Romeo s pohonom zadných kolies môžeme len špekulovať, ale asi sa dá predpokladať nasadenie preplňovaného štvorvalca 1750 TBi a v Európe povinných turbodieselov. Počkajme si na autosalón v Ženeve, tam by sa mohol ukázať aspoň koncept.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY