vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo predstavuje nový model Giulietta Sprint ako odkaz na legendárny rovnomenný model z počiatku 60. rokov. Zatiaľ čo starý model sa spoliehal na štvorvalec 1,3 l s výkonom 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, čo je asi najzásadnejšia technická zmena.

alfaromeo (11).jpgalfaromeo (17).jpgalfaromeo (16).jpgIste, moderné poňatie modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tým legendárnym z 60. rokov už vôbec nič spoločné

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrýchli na stovku za 8,2 sekundy a rozbehne sa na 201 km/h. Spotreba potom podľa normovaného cyklu dosahuje v kombinácii na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkym valivým odporom na 5,6 l/100 km. 

Technickou zaujímavosťou motorov MultiAir sú elektrohydraulicky ovládané sacie ventily, ktoré nepoháňa vačkový hriadeľ, ale ovláda ich elektronika riadenie motora. To vraj prispieva k oveľa presnejšiemu dávkovaniu paliva a až o 10% efektívnejšiemu spaľovaciemu procesu. 

Motor síce používa ešte dodatočné váhadlá pre ovládanie ventilov výfukovou vačkou čiastočne ako technickú poistku, ale sacie ventily vie motor riadiť úplne nezávisle na polohe vačky a dokáže ich otvoriť s predstihom, alebo naopak otvorenie pozdržať. Fiat tak zrazu dokáže simulovať premenné časovanie aj zdvih ventilov. Na podobnom systéme ovládania ventilov pracuje napríklad spoločnosť Koenigsegg, ale jej prototypy fungujú už úplne bez vačkových hriadeľov. 

Alfa Romeo Giulietta Sprint je inak vlastne len stupeň výbavy a môžete mať aj ďalšie motory. Napríklad silnejší MultiAir s výkonom 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tri turbodiesle s výkonmi od 105 do 175 koní. Alfa Romeo tiež k niektorým motorom ponúka dvojspojkovú prevodovku TCT.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY