vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo predstavuje nový model Giulietta Sprint ako odkaz na legendárny rovnomenný model z počiatku 60. rokov. Zatiaľ čo starý model sa spoliehal na štvorvalec 1,3 l s výkonom 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, čo je asi najzásadnejšia technická zmena.

alfaromeo (11).jpgalfaromeo (17).jpgalfaromeo (16).jpgIste, moderné poňatie modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tým legendárnym z 60. rokov už vôbec nič spoločné

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrýchli na stovku za 8,2 sekundy a rozbehne sa na 201 km/h. Spotreba potom podľa normovaného cyklu dosahuje v kombinácii na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkym valivým odporom na 5,6 l/100 km. 

Technickou zaujímavosťou motorov MultiAir sú elektrohydraulicky ovládané sacie ventily, ktoré nepoháňa vačkový hriadeľ, ale ovláda ich elektronika riadenie motora. To vraj prispieva k oveľa presnejšiemu dávkovaniu paliva a až o 10% efektívnejšiemu spaľovaciemu procesu. 

Motor síce používa ešte dodatočné váhadlá pre ovládanie ventilov výfukovou vačkou čiastočne ako technickú poistku, ale sacie ventily vie motor riadiť úplne nezávisle na polohe vačky a dokáže ich otvoriť s predstihom, alebo naopak otvorenie pozdržať. Fiat tak zrazu dokáže simulovať premenné časovanie aj zdvih ventilov. Na podobnom systéme ovládania ventilov pracuje napríklad spoločnosť Koenigsegg, ale jej prototypy fungujú už úplne bez vačkových hriadeľov. 

Alfa Romeo Giulietta Sprint je inak vlastne len stupeň výbavy a môžete mať aj ďalšie motory. Napríklad silnejší MultiAir s výkonom 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tri turbodiesle s výkonmi od 105 do 175 koní. Alfa Romeo tiež k niektorým motorom ponúka dvojspojkovú prevodovku TCT.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY