vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo predstavuje nový model Giulietta Sprint ako odkaz na legendárny rovnomenný model z počiatku 60. rokov. Zatiaľ čo starý model sa spoliehal na štvorvalec 1,3 l s výkonom 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, čo je asi najzásadnejšia technická zmena.

alfaromeo (11).jpgalfaromeo (17).jpgalfaromeo (16).jpgIste, moderné poňatie modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tým legendárnym z 60. rokov už vôbec nič spoločné

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrýchli na stovku za 8,2 sekundy a rozbehne sa na 201 km/h. Spotreba potom podľa normovaného cyklu dosahuje v kombinácii na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkym valivým odporom na 5,6 l/100 km. 

Technickou zaujímavosťou motorov MultiAir sú elektrohydraulicky ovládané sacie ventily, ktoré nepoháňa vačkový hriadeľ, ale ovláda ich elektronika riadenie motora. To vraj prispieva k oveľa presnejšiemu dávkovaniu paliva a až o 10% efektívnejšiemu spaľovaciemu procesu. 

Motor síce používa ešte dodatočné váhadlá pre ovládanie ventilov výfukovou vačkou čiastočne ako technickú poistku, ale sacie ventily vie motor riadiť úplne nezávisle na polohe vačky a dokáže ich otvoriť s predstihom, alebo naopak otvorenie pozdržať. Fiat tak zrazu dokáže simulovať premenné časovanie aj zdvih ventilov. Na podobnom systéme ovládania ventilov pracuje napríklad spoločnosť Koenigsegg, ale jej prototypy fungujú už úplne bez vačkových hriadeľov. 

Alfa Romeo Giulietta Sprint je inak vlastne len stupeň výbavy a môžete mať aj ďalšie motory. Napríklad silnejší MultiAir s výkonom 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tri turbodiesle s výkonmi od 105 do 175 koní. Alfa Romeo tiež k niektorým motorom ponúka dvojspojkovú prevodovku TCT.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY