vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo predstavuje nový model Giulietta Sprint ako odkaz na legendárny rovnomenný model z počiatku 60. rokov. Zatiaľ čo starý model sa spoliehal na štvorvalec 1,3 l s výkonom 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, čo je asi najzásadnejšia technická zmena.

alfaromeo (11).jpgalfaromeo (17).jpgalfaromeo (16).jpgIste, moderné poňatie modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tým legendárnym z 60. rokov už vôbec nič spoločné

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrýchli na stovku za 8,2 sekundy a rozbehne sa na 201 km/h. Spotreba potom podľa normovaného cyklu dosahuje v kombinácii na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkym valivým odporom na 5,6 l/100 km. 

Technickou zaujímavosťou motorov MultiAir sú elektrohydraulicky ovládané sacie ventily, ktoré nepoháňa vačkový hriadeľ, ale ovláda ich elektronika riadenie motora. To vraj prispieva k oveľa presnejšiemu dávkovaniu paliva a až o 10% efektívnejšiemu spaľovaciemu procesu. 

Motor síce používa ešte dodatočné váhadlá pre ovládanie ventilov výfukovou vačkou čiastočne ako technickú poistku, ale sacie ventily vie motor riadiť úplne nezávisle na polohe vačky a dokáže ich otvoriť s predstihom, alebo naopak otvorenie pozdržať. Fiat tak zrazu dokáže simulovať premenné časovanie aj zdvih ventilov. Na podobnom systéme ovládania ventilov pracuje napríklad spoločnosť Koenigsegg, ale jej prototypy fungujú už úplne bez vačkových hriadeľov. 

Alfa Romeo Giulietta Sprint je inak vlastne len stupeň výbavy a môžete mať aj ďalšie motory. Napríklad silnejší MultiAir s výkonom 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tri turbodiesle s výkonmi od 105 do 175 koní. Alfa Romeo tiež k niektorým motorom ponúka dvojspojkovú prevodovku TCT.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY