vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a spomienka na legendu
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo predstavuje nový model Giulietta Sprint ako odkaz na legendárny rovnomenný model z počiatku 60. rokov. Zatiaľ čo starý model sa spoliehal na štvorvalec 1,3 l s výkonom 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, čo je asi najzásadnejšia technická zmena.

alfaromeo (11).jpgalfaromeo (17).jpgalfaromeo (16).jpgIste, moderné poňatie modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tým legendárnym z 60. rokov už vôbec nič spoločné

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrýchli na stovku za 8,2 sekundy a rozbehne sa na 201 km/h. Spotreba potom podľa normovaného cyklu dosahuje v kombinácii na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkym valivým odporom na 5,6 l/100 km. 

Technickou zaujímavosťou motorov MultiAir sú elektrohydraulicky ovládané sacie ventily, ktoré nepoháňa vačkový hriadeľ, ale ovláda ich elektronika riadenie motora. To vraj prispieva k oveľa presnejšiemu dávkovaniu paliva a až o 10% efektívnejšiemu spaľovaciemu procesu. 

Motor síce používa ešte dodatočné váhadlá pre ovládanie ventilov výfukovou vačkou čiastočne ako technickú poistku, ale sacie ventily vie motor riadiť úplne nezávisle na polohe vačky a dokáže ich otvoriť s predstihom, alebo naopak otvorenie pozdržať. Fiat tak zrazu dokáže simulovať premenné časovanie aj zdvih ventilov. Na podobnom systéme ovládania ventilov pracuje napríklad spoločnosť Koenigsegg, ale jej prototypy fungujú už úplne bez vačkových hriadeľov. 

Alfa Romeo Giulietta Sprint je inak vlastne len stupeň výbavy a môžete mať aj ďalšie motory. Napríklad silnejší MultiAir s výkonom 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tri turbodiesle s výkonmi od 105 do 175 koní. Alfa Romeo tiež k niektorým motorom ponúka dvojspojkovú prevodovku TCT.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY