vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verzie po novom

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy privezie aj omladené verzie najrýchlejších modelov svojich radov MiTo a Giulietta.
Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verzie po novom

Je potrebné zdôrazniť, že v oboch prípadoch sú úpravy len veľmi decentné, ale napriek tomu za zmienku stoja. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený štvorvalec MultiAir s objemom 1,4 l a nezmeneným výkonom 170 koní (125 kW) pri 5 500 ot./min. (krútiaci moment v režime Sport až 250 Nm, inak 230 Nm pri 2 500 ot./min.). V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou MiTo QV zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosiahne rýchlosť 219 km/h.

Alfa Giulia MiTo QV 2014 3.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 1.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 2.jpg
Vozidlá Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV sa dočkali dielenských úprav a vylepšených motorov

Priemerná spotreba ale vďaka čiastkovým úpravám klesla o 10% na 5,4 l/100 km a emisie CO2 o 11% na 124 g/km. Zvonku si všimneme najmä upraveného zadného nárazníka a spojlera a leštených dekoračných prvkov na kľučkách, maske chladiča a rámčekoch predných aj zadných svetiel. V ponuke sa objavuje nové matné lakovanie Magnesio Grey (na snímkach). Štandardom sa stáva päťpalcový dotykový displej palubnej sústavy Uconnect. Pre všetky verzie MiTo s výnimkou základnej 1,4 I/51 kW je k dispozicii nová optická sada QV Line Pack so štylistickými modifikáciami v štýle Quadrifoglio Verde.

Väčšia Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde sa dočkala najnovšieho prevedenia preplňovaného štvorvalca 1750 TBi prevzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pre Giuliettu QV to znamená nárast výkonu na 240 koní (177 kW), teda +5 koní, pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment so stabilnou hodnotou 340 Nm (teda na úrovni doterajšieho overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Alfa Giulia MiTo QV 2014 4.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 5.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 6.jpg

V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), pričom najvyššia rýchlosť zostáva mierne nad hranicou 240 km/h. Leštené dekoračné prvky na karosérii sú podobné ako u MiTa QV, štvorpiestové brzdové strmene majú červené sfarbenie. Ďalšie kombinácie a nové prvky výbavy nájdeme aj v štandardnej modelovej rade Giulietta 2014, pričom aj v tomto prípade je pripravená sada doplnkov QV Line Pack, ktoré dodá vášmu autu šmrnc aj v prípade, že to nie je "pravé QV".

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

dnes | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY