vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verzie po novom

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy privezie aj omladené verzie najrýchlejších modelov svojich radov MiTo a Giulietta.
Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verzie po novom

Je potrebné zdôrazniť, že v oboch prípadoch sú úpravy len veľmi decentné, ale napriek tomu za zmienku stoja. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený štvorvalec MultiAir s objemom 1,4 l a nezmeneným výkonom 170 koní (125 kW) pri 5 500 ot./min. (krútiaci moment v režime Sport až 250 Nm, inak 230 Nm pri 2 500 ot./min.). V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou MiTo QV zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosiahne rýchlosť 219 km/h.

Alfa Giulia MiTo QV 2014 3.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 1.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 2.jpg
Vozidlá Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV sa dočkali dielenských úprav a vylepšených motorov

Priemerná spotreba ale vďaka čiastkovým úpravám klesla o 10% na 5,4 l/100 km a emisie CO2 o 11% na 124 g/km. Zvonku si všimneme najmä upraveného zadného nárazníka a spojlera a leštených dekoračných prvkov na kľučkách, maske chladiča a rámčekoch predných aj zadných svetiel. V ponuke sa objavuje nové matné lakovanie Magnesio Grey (na snímkach). Štandardom sa stáva päťpalcový dotykový displej palubnej sústavy Uconnect. Pre všetky verzie MiTo s výnimkou základnej 1,4 I/51 kW je k dispozicii nová optická sada QV Line Pack so štylistickými modifikáciami v štýle Quadrifoglio Verde.

Väčšia Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde sa dočkala najnovšieho prevedenia preplňovaného štvorvalca 1750 TBi prevzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pre Giuliettu QV to znamená nárast výkonu na 240 koní (177 kW), teda +5 koní, pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment so stabilnou hodnotou 340 Nm (teda na úrovni doterajšieho overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Alfa Giulia MiTo QV 2014 4.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 5.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 6.jpg

V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), pričom najvyššia rýchlosť zostáva mierne nad hranicou 240 km/h. Leštené dekoračné prvky na karosérii sú podobné ako u MiTa QV, štvorpiestové brzdové strmene majú červené sfarbenie. Ďalšie kombinácie a nové prvky výbavy nájdeme aj v štandardnej modelovej rade Giulietta 2014, pričom aj v tomto prípade je pripravená sada doplnkov QV Line Pack, ktoré dodá vášmu autu šmrnc aj v prípade, že to nie je "pravé QV".

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY