vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verzie po novom

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy privezie aj omladené verzie najrýchlejších modelov svojich radov MiTo a Giulietta.
Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verzie po novom

Je potrebné zdôrazniť, že v oboch prípadoch sú úpravy len veľmi decentné, ale napriek tomu za zmienku stoja. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený štvorvalec MultiAir s objemom 1,4 l a nezmeneným výkonom 170 koní (125 kW) pri 5 500 ot./min. (krútiaci moment v režime Sport až 250 Nm, inak 230 Nm pri 2 500 ot./min.). V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou MiTo QV zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosiahne rýchlosť 219 km/h.

Alfa Giulia MiTo QV 2014 3.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 1.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 2.jpg
Vozidlá Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV sa dočkali dielenských úprav a vylepšených motorov

Priemerná spotreba ale vďaka čiastkovým úpravám klesla o 10% na 5,4 l/100 km a emisie CO2 o 11% na 124 g/km. Zvonku si všimneme najmä upraveného zadného nárazníka a spojlera a leštených dekoračných prvkov na kľučkách, maske chladiča a rámčekoch predných aj zadných svetiel. V ponuke sa objavuje nové matné lakovanie Magnesio Grey (na snímkach). Štandardom sa stáva päťpalcový dotykový displej palubnej sústavy Uconnect. Pre všetky verzie MiTo s výnimkou základnej 1,4 I/51 kW je k dispozicii nová optická sada QV Line Pack so štylistickými modifikáciami v štýle Quadrifoglio Verde.

Väčšia Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde sa dočkala najnovšieho prevedenia preplňovaného štvorvalca 1750 TBi prevzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pre Giuliettu QV to znamená nárast výkonu na 240 koní (177 kW), teda +5 koní, pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment so stabilnou hodnotou 340 Nm (teda na úrovni doterajšieho overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Alfa Giulia MiTo QV 2014 4.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 5.jpgAlfa Giulia MiTo QV 2014 6.jpg

V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), pričom najvyššia rýchlosť zostáva mierne nad hranicou 240 km/h. Leštené dekoračné prvky na karosérii sú podobné ako u MiTa QV, štvorpiestové brzdové strmene majú červené sfarbenie. Ďalšie kombinácie a nové prvky výbavy nájdeme aj v štandardnej modelovej rade Giulietta 2014, pričom aj v tomto prípade je pripravená sada doplnkov QV Line Pack, ktoré dodá vášmu autu šmrnc aj v prípade, že to nie je "pravé QV".

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY