vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulietta 2014 dostala novú masku a "najsilnejší" diesel

Taliansky hatchback vstupuje do štvrtého roka svojej existencie s niekoľkými čiastkovými vylepšeniami, ktoré sa týkajú dizajnu, hnacieho reťazca aj audio systému.
Alfa Romeo Giulietta 2014 dostala novú masku a "najsilnejší" diesel

Všetku mediálnu pozornosť na seba v poslednej dobe strháva Alfa Romeo 4C, ale nielen malými športovými kupé s motorom uprostred chce automobilka preraziť. Predaje sa tvoria v ​​masových segmentoch, kde je Alfa zastúpená modelmi MiTo a Giulietta. Väčšia z nich dostala pre modelový rok 2014 ľahkú retuš a novú motorizáciu.

Spomínate na ten optimizmus, keď bola Giulietta uvádzaná na trh? Hatchbackom nižšej strednej triedy skočila Alfa rovnými nohami do rybníka plného zavedených modelov ako Golf, Focus alebo Mégane a hovorilo sa o nej ako o aute, ktoré má zachrániť Alfu. S odstupom je zjavné, že Alfa na svojho záchrancu stále čaká ...

131021_AR_giulietta_my14_14.jpg131021_AR_giulietta_my14_37.jpg131021_AR_giulietta_my14_39.jpg
Giulietta dostala ľahkú retuš prednej časti, nové farebné kombinácie a vylepšený audio/navigačný/komunikačný systém

Do modelového roku 2014 vstupuje Giulietta s ľahkou vizuálnu retušou, novými farbami, vylepšeným zábavným systémom a novou motorizáciou. Maska chladiča v charakteristickom tvare erbu dostala nový vzhľad a z tmy otvorov v nárazníku sa teraz blýskajú chrómované objímky hmlových svetiel. Automobilka obmenila tiež vzory liatych kolies, ktoré ponúka v rozmeroch 16, 17 aj 18 palcov, a rozšírila paletu lakov o tri nové odtiene.

Ak nepočítame nový vzhľad dverových výplní a dekoračných líšt na palubnej doske, je hlavnou novinkou interiéru nový zábavný systém Uconnect s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládaním. Uhlopriečka displeja činí podľa zvolenej verzie 5 alebo 6,5 palca.

Modernizovaný diesel

V ponuke motorov sa objavila nová vznetová jednotka 2.0 JTDM, ktorá zrejme nahradí doterajší stoštyridsaťkoňový diesel. Vďaka vstrekovaniu common-rail tretej generácie, ktoré umožňuje až osem vstrekov počas jedného taktu, dosahuje výkon 150 koní.

Krútiaci moment 380 Nm v 1750 min-1 je podľa Alfy najvyššie v tejto kategórii. Taliani možno zabudli na Mazdu3 2.2 Skyactiv-D, BMW 120d alebo Volkswagen Golf GTD so zhodnou silou, o twin-turbo BMW 125d (450 Nm) radšej nehovorme...

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM modelového roku 2014 zrýchli z pokoja na 100 km/  za 8,8 s a vyvinie až 210 km/h. V normovanom meracom cykle vykazuje kombinovanú spotrebu 4,2 l/100 km.

Je otázkou, či tieto inovácie pomôžu modelu k lepším predajom. V SR si Giuliettu kúpilo za prvých deväť mesiacov tohto roka niekoľko desiatok zákazníkov - to je menej ako v prípade Audi A3, či Seatu Leon. Na veľkých trhoch nevyzerá situácia pre Alfu o nič priaznivejšia.

Automobilka musela vlani prehodnotiť svoje ambiciózne plány , podľa ktorých chcela v roku 2014 predať 500 000 áut. Sergio Marchionne redukoval cieľ na 300 000 áut v roku 2016. Analytická firma IHS Automotive ale odhaduje, že budúci rok sa Alfe podarí predať len 81 000 vozidiel.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY