vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo predstavila sedan s pohonom zadných kolies. Zaujímavé, že áno. Lenže toto nie je len tak hocijaký sedan. Giulia QV totiž mieria na tých najťažších súperov. Nová talianska raketa má vo svojom hľadáčiku Mercedes C 63 AMG, BMW M3 alebo Cadillac ATS-V. A základ k tomu má veľmi slušný. Maximálny výkon činí 510 koní, stovka prebehne za 3,9 s.

Dizajn a podobné záležitosti tentokrát prenecháme priloženej fotogalérii, zaujímavejšie sú na tomto aute iné veci. Pod kapotou ukrýva trojlitrový benzínový šesťvalec s maximálnym výkonom 375 kW (510 koní). Že bude jazda naozaj stáť za to, o tom nás uisťuje poznámka, ktorá zdôrazňuje ladenie techniky od Ferrari. Maximálna rýchlosť ani ďalšie čísla týkajúce sa dynamiky bohužiaľ tlačová správa nespomína.

Tešiť sa máme ale na perfektné riadenie a hlavne na rozloženie hmotnosti v pomere 50/50. Zadná poháňaná náprava používa viacprvkové zavesenie, tá predná má dvojité lichobežníkové zavesenie. Vzadu potom nájdeme tiež aktívny diferenciál, ktorý pomocou spojok rozdeľuje prídel krútiaceho momentu medzi jednotlivé strany.

Hoci tlačová správa priamo nehovorí, koľko Giulia váži, je isté, že to nebude úplne ťažké auto. Jedna konská sila sa totiž stará o necelé tri kilogramy. Samozrejme sa tak stalo vďaka použitiu karbónu a hliníkových zliatin.

Okrem ostrej verzie sú tiež v pláne preplňované štvorvalce a prevedenie s pohonom všetkých kolies. Treba podotknúť, že sa na ďalšie podrobnosti o tomto aute vyložene tešíme.

julie_1.jpgjulie_2.jpgjulie_3.jpgjulie_8.jpgjulie_4.jpgjulie_5.jpgjulie_6.jpgjulie_7.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY