vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo predstavila sedan s pohonom zadných kolies. Zaujímavé, že áno. Lenže toto nie je len tak hocijaký sedan. Giulia QV totiž mieria na tých najťažších súperov. Nová talianska raketa má vo svojom hľadáčiku Mercedes C 63 AMG, BMW M3 alebo Cadillac ATS-V. A základ k tomu má veľmi slušný. Maximálny výkon činí 510 koní, stovka prebehne za 3,9 s.

Dizajn a podobné záležitosti tentokrát prenecháme priloženej fotogalérii, zaujímavejšie sú na tomto aute iné veci. Pod kapotou ukrýva trojlitrový benzínový šesťvalec s maximálnym výkonom 375 kW (510 koní). Že bude jazda naozaj stáť za to, o tom nás uisťuje poznámka, ktorá zdôrazňuje ladenie techniky od Ferrari. Maximálna rýchlosť ani ďalšie čísla týkajúce sa dynamiky bohužiaľ tlačová správa nespomína.

Tešiť sa máme ale na perfektné riadenie a hlavne na rozloženie hmotnosti v pomere 50/50. Zadná poháňaná náprava používa viacprvkové zavesenie, tá predná má dvojité lichobežníkové zavesenie. Vzadu potom nájdeme tiež aktívny diferenciál, ktorý pomocou spojok rozdeľuje prídel krútiaceho momentu medzi jednotlivé strany.

Hoci tlačová správa priamo nehovorí, koľko Giulia váži, je isté, že to nebude úplne ťažké auto. Jedna konská sila sa totiž stará o necelé tri kilogramy. Samozrejme sa tak stalo vďaka použitiu karbónu a hliníkových zliatin.

Okrem ostrej verzie sú tiež v pláne preplňované štvorvalce a prevedenie s pohonom všetkých kolies. Treba podotknúť, že sa na ďalšie podrobnosti o tomto aute vyložene tešíme.

julie_1.jpgjulie_2.jpgjulie_3.jpgjulie_8.jpgjulie_4.jpgjulie_5.jpgjulie_6.jpgjulie_7.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY