vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo predstavila sedan s pohonom zadných kolies. Zaujímavé, že áno. Lenže toto nie je len tak hocijaký sedan. Giulia QV totiž mieria na tých najťažších súperov. Nová talianska raketa má vo svojom hľadáčiku Mercedes C 63 AMG, BMW M3 alebo Cadillac ATS-V. A základ k tomu má veľmi slušný. Maximálny výkon činí 510 koní, stovka prebehne za 3,9 s.

Dizajn a podobné záležitosti tentokrát prenecháme priloženej fotogalérii, zaujímavejšie sú na tomto aute iné veci. Pod kapotou ukrýva trojlitrový benzínový šesťvalec s maximálnym výkonom 375 kW (510 koní). Že bude jazda naozaj stáť za to, o tom nás uisťuje poznámka, ktorá zdôrazňuje ladenie techniky od Ferrari. Maximálna rýchlosť ani ďalšie čísla týkajúce sa dynamiky bohužiaľ tlačová správa nespomína.

Tešiť sa máme ale na perfektné riadenie a hlavne na rozloženie hmotnosti v pomere 50/50. Zadná poháňaná náprava používa viacprvkové zavesenie, tá predná má dvojité lichobežníkové zavesenie. Vzadu potom nájdeme tiež aktívny diferenciál, ktorý pomocou spojok rozdeľuje prídel krútiaceho momentu medzi jednotlivé strany.

Hoci tlačová správa priamo nehovorí, koľko Giulia váži, je isté, že to nebude úplne ťažké auto. Jedna konská sila sa totiž stará o necelé tri kilogramy. Samozrejme sa tak stalo vďaka použitiu karbónu a hliníkových zliatin.

Okrem ostrej verzie sú tiež v pláne preplňované štvorvalce a prevedenie s pohonom všetkých kolies. Treba podotknúť, že sa na ďalšie podrobnosti o tomto aute vyložene tešíme.

julie_1.jpgjulie_2.jpgjulie_3.jpgjulie_8.jpgjulie_4.jpgjulie_5.jpgjulie_6.jpgjulie_7.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY