vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo predstavila sedan s pohonom zadných kolies. Zaujímavé, že áno. Lenže toto nie je len tak hocijaký sedan. Giulia QV totiž mieria na tých najťažších súperov. Nová talianska raketa má vo svojom hľadáčiku Mercedes C 63 AMG, BMW M3 alebo Cadillac ATS-V. A základ k tomu má veľmi slušný. Maximálny výkon činí 510 koní, stovka prebehne za 3,9 s.

Dizajn a podobné záležitosti tentokrát prenecháme priloženej fotogalérii, zaujímavejšie sú na tomto aute iné veci. Pod kapotou ukrýva trojlitrový benzínový šesťvalec s maximálnym výkonom 375 kW (510 koní). Že bude jazda naozaj stáť za to, o tom nás uisťuje poznámka, ktorá zdôrazňuje ladenie techniky od Ferrari. Maximálna rýchlosť ani ďalšie čísla týkajúce sa dynamiky bohužiaľ tlačová správa nespomína.

Tešiť sa máme ale na perfektné riadenie a hlavne na rozloženie hmotnosti v pomere 50/50. Zadná poháňaná náprava používa viacprvkové zavesenie, tá predná má dvojité lichobežníkové zavesenie. Vzadu potom nájdeme tiež aktívny diferenciál, ktorý pomocou spojok rozdeľuje prídel krútiaceho momentu medzi jednotlivé strany.

Hoci tlačová správa priamo nehovorí, koľko Giulia váži, je isté, že to nebude úplne ťažké auto. Jedna konská sila sa totiž stará o necelé tri kilogramy. Samozrejme sa tak stalo vďaka použitiu karbónu a hliníkových zliatin.

Okrem ostrej verzie sú tiež v pláne preplňované štvorvalce a prevedenie s pohonom všetkých kolies. Treba podotknúť, že sa na ďalšie podrobnosti o tomto aute vyložene tešíme.

julie_1.jpgjulie_2.jpgjulie_3.jpgjulie_8.jpgjulie_4.jpgjulie_5.jpgjulie_6.jpgjulie_7.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY