vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Talianska raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo predstavila sedan s pohonom zadných kolies. Zaujímavé, že áno. Lenže toto nie je len tak hocijaký sedan. Giulia QV totiž mieria na tých najťažších súperov. Nová talianska raketa má vo svojom hľadáčiku Mercedes C 63 AMG, BMW M3 alebo Cadillac ATS-V. A základ k tomu má veľmi slušný. Maximálny výkon činí 510 koní, stovka prebehne za 3,9 s.

Dizajn a podobné záležitosti tentokrát prenecháme priloženej fotogalérii, zaujímavejšie sú na tomto aute iné veci. Pod kapotou ukrýva trojlitrový benzínový šesťvalec s maximálnym výkonom 375 kW (510 koní). Že bude jazda naozaj stáť za to, o tom nás uisťuje poznámka, ktorá zdôrazňuje ladenie techniky od Ferrari. Maximálna rýchlosť ani ďalšie čísla týkajúce sa dynamiky bohužiaľ tlačová správa nespomína.

Tešiť sa máme ale na perfektné riadenie a hlavne na rozloženie hmotnosti v pomere 50/50. Zadná poháňaná náprava používa viacprvkové zavesenie, tá predná má dvojité lichobežníkové zavesenie. Vzadu potom nájdeme tiež aktívny diferenciál, ktorý pomocou spojok rozdeľuje prídel krútiaceho momentu medzi jednotlivé strany.

Hoci tlačová správa priamo nehovorí, koľko Giulia váži, je isté, že to nebude úplne ťažké auto. Jedna konská sila sa totiž stará o necelé tri kilogramy. Samozrejme sa tak stalo vďaka použitiu karbónu a hliníkových zliatin.

Okrem ostrej verzie sú tiež v pláne preplňované štvorvalce a prevedenie s pohonom všetkých kolies. Treba podotknúť, že sa na ďalšie podrobnosti o tomto aute vyložene tešíme.

julie_1.jpgjulie_2.jpgjulie_3.jpgjulie_8.jpgjulie_4.jpgjulie_5.jpgjulie_6.jpgjulie_7.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY