vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia sa ukáže v stredu. Do troch rokov príde šesť ďalších modelov

Sergio Marchionne prichystal frontálnu ofenzívu značky Alfa Romeo. Tá má v priebehu troch rokov predstaviť hneď sedem rôznych modelov.
Alfa Romeo Giulia sa ukáže v stredu. Do troch rokov príde šesť ďalších modelov

Túto stredu sa predstaví dlho očakávaný sedan Alfa Romeo Giulia, čo je pripravovaný konkurent BMW radu 3 a Audi A4 (áno, aj Mercedesu triedy C, Lexusu IS a ďalších podobných). Lenže nie je to jediný model, s ktorým sa Alfa Romeo snaží preraziť.

V rokoch 2016 až 2018 vrátane dorazí ešte ďalších šesť modelov, informujú Automotive News. Príde veľký sedan označený ako "project 961", dve SUV (možno aj konkurent pre BMW X4), športovo strihnutý model strednej veľkosti (možno to bude kupé podobné BMW radu 4), dvojmiestny roadster a nakoniec dva malé modely s pohonom predných kolies ako nástupca MiTa a Giulietty.

Koncern Fiat-Chrysler teraz míňa obrovské sumy do prípravy výrobných kapacít a do modernizácie závodov, predovšetkým potom motorární. Napríklad továreň v Termoli bude zásobovať vozidlá Alfa Romeo novými motormi, predovšetkým potom kľúčovým benzínovým štvorvalcom 2,0 l s preplňovaním a priamym vstrekovaním.

Dvojliter sa má stať chrbticou ponuky naprieč všetkými modelmi a jeho výkon má siahať od 180 cez 250 až po 330 koní. Alfa Romeo dokonca dostane aj preplňované šesťvalce priamo od Ferrari. Autá budú mať moderné automaty aj klasické manuálne prevodovky.

Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne verí, že rôznorodá paleta moderných vozidiel pomôže dostať Alfu Romeo medzi špičku svetových prémiových výrobcov. Do piatich rokov chce Alfa Romeo predávať ročne aspoň 400 000 áut (v súčasnosti ich predáva asi 60 000), z toho 150 000 v USA.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY