vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia sa ukáže už o mesiac. Čo sa chystá?

Alfa Romeo Giulia sa ukáže už o mesiac. Čo sa chystá?

Práve faceliftovanému BMW radu 3 sa už o necelý mesiac začne zle dýchať. Alfa Romeo totiž konečne predstaví dlho očakávaný model Giulia s pohonom zadných kolies, ktorý má začať modelovú ofenzívu. Celkom má talianska automobilka v pláne vypustiť deväť nových modelov vrátane luxusného sedanu a niekoľkých SUV.

Novinka sa predstaví 24. júna pri príležitosti osláv 105 rokov automobilky Alfa Romeo. Model Giulia bude postavený na úplne novej zadokolkovej platforme interne pomenovanej ako Giorgio, ktorá bola vyvinutá z platformy pre Maserati Ghibli.

Počíta sa s nasadením menších a slabších motorov. Základ má tvoriť prepĺňaný štvorvalec 1,4 l v niekoľkých výkonových verziách. Nad ním bude modernizovaný motor 1750 TBi a neskôr prídu aj dva šesťvalce 2,5 a 3,0 l. Všetky motory budú mať preplňovanie.

Samozrejme budú aj diesely. Začne sa pri jednotke 1,6 l a vrcholom bude šesťvalec 3,0 l. Popri manuálnych prevodoviek ponúkne Alfa Romeo aj automat. Časom zrejme príde aj pohon všetkých kolies ako príplatková položka k silnejším motorom.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY