vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Ofenzíva automobilky Alfa Romeo má odštartovať koncom budúceho roka. Všetko bude inak.
Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Legendárna milánska značka tento rok v Ženeve predstavila svoj ​​nový koncept Alfa Romeo 4C Targa Coupé, ktorý pripomenul, že v Alfa Romeo vedia vyrábať stále pôsobivé autá. A že sériová Alfa Romeo 4C naozaj stojí za to! Má ísť pritom o predznamenanie znovuzrodenia Alfy Romeo a jej návratu k tradíciám. Priaznivci tejto automobilky ale musia byť trpezliví a počkať aspoň do konca budúceho roka, kedy bude predstavený úplne nový sedan, ktorý si vypožičia označenie od slávneho modelu Alfa Romeo Giulia zo šesťdesiatych rokov.

Značka Alfa Romeo čaká na obrodu svojich modelov, avšak pri jej zavádzaní nechcú predstavitelia Fiatu urobiť žiadnu chybu, a tak sa neponáhľajú. Pri príprave noviniek totiž zároveň počítajú s ofenzívou na severoamerické a čínske trhy, takže chcú mať vyhranené modely, ktoré v očiach verejnosti už nebudú len prestavanými Fiatmi. Prvým v rade bude práve typ Giulia, ktorý má konkurovať autám ako BMW radu 3 alebo pripravovanému Jaguaru XE.

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne Sergio Marchionne hovoril o nutnosti vrátiť sa postupne k ľahkým, výkonným, dobre vyzerajúcim vozidlám so zadným pohonom, ktorými sa Alfa Romeo preslávila, pričom uviedol, že sa "poučili z predchádzajúcich chýb". "Nemali sme (u Alfy Romeo) platformu s predným pohonom do tej chvíle, než sa objavil Fiat," uviedol v Ženeve Marchionne a dodal: "Pozrite sa na 4C, toľko kreativity a dôvtipu musíme dostať do každej Alfy."

Giuliu majú hneď v roku 2016 nasledovať nové SUV a "drsnejšie" verzie Giulietty s pracovným označením Giulietta Cross, ďalej má Marchionne v hľadáčiku konkurenta pre BMW radu 5. Naproti tomu pripravovaný Spider sa možno nakoniec objaví pod značkou Fiat alebo Abarth. Hoci sa toho zdanlivo okolo automobilky Alfa Romeo veľa nedeje a skutočné novinky sú ešte ďaleko, práca na radikálnom prerode beží. Vedenie koncernu Fiat si zároveň zrejme trochu uvoľnilo ruky faktickým "zaseknutím" značky Lancia.


 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY