vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Ofenzíva automobilky Alfa Romeo má odštartovať koncom budúceho roka. Všetko bude inak.
Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Legendárna milánska značka tento rok v Ženeve predstavila svoj ​​nový koncept Alfa Romeo 4C Targa Coupé, ktorý pripomenul, že v Alfa Romeo vedia vyrábať stále pôsobivé autá. A že sériová Alfa Romeo 4C naozaj stojí za to! Má ísť pritom o predznamenanie znovuzrodenia Alfy Romeo a jej návratu k tradíciám. Priaznivci tejto automobilky ale musia byť trpezliví a počkať aspoň do konca budúceho roka, kedy bude predstavený úplne nový sedan, ktorý si vypožičia označenie od slávneho modelu Alfa Romeo Giulia zo šesťdesiatych rokov.

Značka Alfa Romeo čaká na obrodu svojich modelov, avšak pri jej zavádzaní nechcú predstavitelia Fiatu urobiť žiadnu chybu, a tak sa neponáhľajú. Pri príprave noviniek totiž zároveň počítajú s ofenzívou na severoamerické a čínske trhy, takže chcú mať vyhranené modely, ktoré v očiach verejnosti už nebudú len prestavanými Fiatmi. Prvým v rade bude práve typ Giulia, ktorý má konkurovať autám ako BMW radu 3 alebo pripravovanému Jaguaru XE.

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne Sergio Marchionne hovoril o nutnosti vrátiť sa postupne k ľahkým, výkonným, dobre vyzerajúcim vozidlám so zadným pohonom, ktorými sa Alfa Romeo preslávila, pričom uviedol, že sa "poučili z predchádzajúcich chýb". "Nemali sme (u Alfy Romeo) platformu s predným pohonom do tej chvíle, než sa objavil Fiat," uviedol v Ženeve Marchionne a dodal: "Pozrite sa na 4C, toľko kreativity a dôvtipu musíme dostať do každej Alfy."

Giuliu majú hneď v roku 2016 nasledovať nové SUV a "drsnejšie" verzie Giulietty s pracovným označením Giulietta Cross, ďalej má Marchionne v hľadáčiku konkurenta pre BMW radu 5. Naproti tomu pripravovaný Spider sa možno nakoniec objaví pod značkou Fiat alebo Abarth. Hoci sa toho zdanlivo okolo automobilky Alfa Romeo veľa nedeje a skutočné novinky sú ešte ďaleko, práca na radikálnom prerode beží. Vedenie koncernu Fiat si zároveň zrejme trochu uvoľnilo ruky faktickým "zaseknutím" značky Lancia.


 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY