vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Ofenzíva automobilky Alfa Romeo má odštartovať koncom budúceho roka. Všetko bude inak.
Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Legendárna milánska značka tento rok v Ženeve predstavila svoj ​​nový koncept Alfa Romeo 4C Targa Coupé, ktorý pripomenul, že v Alfa Romeo vedia vyrábať stále pôsobivé autá. A že sériová Alfa Romeo 4C naozaj stojí za to! Má ísť pritom o predznamenanie znovuzrodenia Alfy Romeo a jej návratu k tradíciám. Priaznivci tejto automobilky ale musia byť trpezliví a počkať aspoň do konca budúceho roka, kedy bude predstavený úplne nový sedan, ktorý si vypožičia označenie od slávneho modelu Alfa Romeo Giulia zo šesťdesiatych rokov.

Značka Alfa Romeo čaká na obrodu svojich modelov, avšak pri jej zavádzaní nechcú predstavitelia Fiatu urobiť žiadnu chybu, a tak sa neponáhľajú. Pri príprave noviniek totiž zároveň počítajú s ofenzívou na severoamerické a čínske trhy, takže chcú mať vyhranené modely, ktoré v očiach verejnosti už nebudú len prestavanými Fiatmi. Prvým v rade bude práve typ Giulia, ktorý má konkurovať autám ako BMW radu 3 alebo pripravovanému Jaguaru XE.

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne Sergio Marchionne hovoril o nutnosti vrátiť sa postupne k ľahkým, výkonným, dobre vyzerajúcim vozidlám so zadným pohonom, ktorými sa Alfa Romeo preslávila, pričom uviedol, že sa "poučili z predchádzajúcich chýb". "Nemali sme (u Alfy Romeo) platformu s predným pohonom do tej chvíle, než sa objavil Fiat," uviedol v Ženeve Marchionne a dodal: "Pozrite sa na 4C, toľko kreativity a dôvtipu musíme dostať do každej Alfy."

Giuliu majú hneď v roku 2016 nasledovať nové SUV a "drsnejšie" verzie Giulietty s pracovným označením Giulietta Cross, ďalej má Marchionne v hľadáčiku konkurenta pre BMW radu 5. Naproti tomu pripravovaný Spider sa možno nakoniec objaví pod značkou Fiat alebo Abarth. Hoci sa toho zdanlivo okolo automobilky Alfa Romeo veľa nedeje a skutočné novinky sú ešte ďaleko, práca na radikálnom prerode beží. Vedenie koncernu Fiat si zároveň zrejme trochu uvoľnilo ruky faktickým "zaseknutím" značky Lancia.


 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY