vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Ofenzíva automobilky Alfa Romeo má odštartovať koncom budúceho roka. Všetko bude inak.
Alfa Romeo Giulia príde v roku 2015, vráti sa k zadnému pohonu

Legendárna milánska značka tento rok v Ženeve predstavila svoj ​​nový koncept Alfa Romeo 4C Targa Coupé, ktorý pripomenul, že v Alfa Romeo vedia vyrábať stále pôsobivé autá. A že sériová Alfa Romeo 4C naozaj stojí za to! Má ísť pritom o predznamenanie znovuzrodenia Alfy Romeo a jej návratu k tradíciám. Priaznivci tejto automobilky ale musia byť trpezliví a počkať aspoň do konca budúceho roka, kedy bude predstavený úplne nový sedan, ktorý si vypožičia označenie od slávneho modelu Alfa Romeo Giulia zo šesťdesiatych rokov.

Značka Alfa Romeo čaká na obrodu svojich modelov, avšak pri jej zavádzaní nechcú predstavitelia Fiatu urobiť žiadnu chybu, a tak sa neponáhľajú. Pri príprave noviniek totiž zároveň počítajú s ofenzívou na severoamerické a čínske trhy, takže chcú mať vyhranené modely, ktoré v očiach verejnosti už nebudú len prestavanými Fiatmi. Prvým v rade bude práve typ Giulia, ktorý má konkurovať autám ako BMW radu 3 alebo pripravovanému Jaguaru XE.

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne Sergio Marchionne hovoril o nutnosti vrátiť sa postupne k ľahkým, výkonným, dobre vyzerajúcim vozidlám so zadným pohonom, ktorými sa Alfa Romeo preslávila, pričom uviedol, že sa "poučili z predchádzajúcich chýb". "Nemali sme (u Alfy Romeo) platformu s predným pohonom do tej chvíle, než sa objavil Fiat," uviedol v Ženeve Marchionne a dodal: "Pozrite sa na 4C, toľko kreativity a dôvtipu musíme dostať do každej Alfy."

Giuliu majú hneď v roku 2016 nasledovať nové SUV a "drsnejšie" verzie Giulietty s pracovným označením Giulietta Cross, ďalej má Marchionne v hľadáčiku konkurenta pre BMW radu 5. Naproti tomu pripravovaný Spider sa možno nakoniec objaví pod značkou Fiat alebo Abarth. Hoci sa toho zdanlivo okolo automobilky Alfa Romeo veľa nedeje a skutočné novinky sú ešte ďaleko, práca na radikálnom prerode beží. Vedenie koncernu Fiat si zároveň zrejme trochu uvoľnilo ruky faktickým "zaseknutím" značky Lancia.


 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY