vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Parádny dizajn a veľmi sľubné schopnosti vrcholnej verzie. Aj keď nebolo vo Frankfurte času na rozdávanie, Giuliu som nevynechal a bližšie si tento taliansky sedan prezrel. Bohužiaľ, pôvodné nadšenie vystriedalo jednoducho sklamanie.
Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Alfa Romeo Giulia vzbudila svojím predstavením oprávnený rozruch. Dizajnovo ide o auto nesmierne vydarené, aj keď niektorí kolegovia sú opačného názoru napríklad kvôli tomu, že vozidlo vsádza na uhladené tvary a nemá dnes moderné ostré línie. Samozrejme ide o vec čisto subjektívnu, ale ja som presne opačného názoru. Auto je originálne a podľa mňa veľmi atraktívne.

K tomu pridajme obrovský difúzor vzadu, štyri koncovky výfuku, decentný spojler, karbón v interiéri, perfektné športové sedačky a tachometer končiaci na hodnote 330 km/h. Naozaj, toto by vážne mohlo byť skvelé auto, ktoré by mohlo zle zakúriť všetkým tým BMW M3. Ale ja sa obávam, že sa tomu tak nestane a dôvodom nie je nič iné ako klasické talianske spracovanie.

julie-10.jpgjulie-11.jpgjulie-12.jpg
Taliansky dizajn sa nezaprie, hlavne červená novej Alfe nesmierne pristane. Potiaľ je všetko v absolútnom poriadku

Keď si do Giulie sadnete, zaplavia vás športové emócie. Sedí sa nízko, sedačky vás dokonale obopnú, volant pekne padne do ruky, aj tlačidlo štartovania motora vyzerá veľmi efektne. A dokonca je tu manuálna prevodovka.

Lenže potom sa začnete pozerať bližšie. Zošliapnete pedál spojky a je to, ako keď šliapnete do blata. Vezmete za radiacu páku a párkrát si cvične preradíte, v radení sú vôle ako v starom Renaulte. Osobne som čakal naopak športovo tuhú spojku a presne vymedzené radenie, ako to mal napríklad Ford Mustang.

julie.jpgjulie-18.jpgjulie-19.jpgjulie-2.jpgTachometer končiaci hodnotou 330 km/h tiež sľubuje veľké športové veci, rovnako ako parádne tvarované sedadlá. Lenže čakali by ste v takomto aute, že bude mať absolútne mäkkú spojku a presnosť radenia ako v starom Renaulte?

Spracovanie takto na prvý pohľad tiež úplne neosloví. Otočný ovládač multimediálneho systému sa síce tvári ako iDrive od BMW, ale k jeho vyberavému chodu má dosť ďaleko, rovnako ako ďalší otočný ovládač na zmenu jazdných režimov. Okamžite sa mi vybavili spomienky na test Fiatu 500X, čo asi nebude dobre.

Uvidíme, aká bude prax. Ako sa mi dizajn páči, tak prvý dojem z interiéru je skôr na hodnotení "nič moc". Dúfam, že to budeme po prvej prechádzke schopní zviesť na predsériový exemplár. 

julie-8.jpgjulie-9.jpgjulie-13.jpgjulie-14.jpgjulie-15.jpgjulie-16.jpgjulie-17.jpgjulie-20.jpgjulie-3.jpgjulie-4.jpgjulie-5.jpgjulie-6.jpg

  • 20. 9. 2015 1:39 Cervik
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY