vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Parádny dizajn a veľmi sľubné schopnosti vrcholnej verzie. Aj keď nebolo vo Frankfurte času na rozdávanie, Giuliu som nevynechal a bližšie si tento taliansky sedan prezrel. Bohužiaľ, pôvodné nadšenie vystriedalo jednoducho sklamanie.
Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Alfa Romeo Giulia vzbudila svojím predstavením oprávnený rozruch. Dizajnovo ide o auto nesmierne vydarené, aj keď niektorí kolegovia sú opačného názoru napríklad kvôli tomu, že vozidlo vsádza na uhladené tvary a nemá dnes moderné ostré línie. Samozrejme ide o vec čisto subjektívnu, ale ja som presne opačného názoru. Auto je originálne a podľa mňa veľmi atraktívne.

K tomu pridajme obrovský difúzor vzadu, štyri koncovky výfuku, decentný spojler, karbón v interiéri, perfektné športové sedačky a tachometer končiaci na hodnote 330 km/h. Naozaj, toto by vážne mohlo byť skvelé auto, ktoré by mohlo zle zakúriť všetkým tým BMW M3. Ale ja sa obávam, že sa tomu tak nestane a dôvodom nie je nič iné ako klasické talianske spracovanie.

julie-10.jpgjulie-11.jpgjulie-12.jpg
Taliansky dizajn sa nezaprie, hlavne červená novej Alfe nesmierne pristane. Potiaľ je všetko v absolútnom poriadku

Keď si do Giulie sadnete, zaplavia vás športové emócie. Sedí sa nízko, sedačky vás dokonale obopnú, volant pekne padne do ruky, aj tlačidlo štartovania motora vyzerá veľmi efektne. A dokonca je tu manuálna prevodovka.

Lenže potom sa začnete pozerať bližšie. Zošliapnete pedál spojky a je to, ako keď šliapnete do blata. Vezmete za radiacu páku a párkrát si cvične preradíte, v radení sú vôle ako v starom Renaulte. Osobne som čakal naopak športovo tuhú spojku a presne vymedzené radenie, ako to mal napríklad Ford Mustang.

julie.jpgjulie-18.jpgjulie-19.jpgjulie-2.jpgTachometer končiaci hodnotou 330 km/h tiež sľubuje veľké športové veci, rovnako ako parádne tvarované sedadlá. Lenže čakali by ste v takomto aute, že bude mať absolútne mäkkú spojku a presnosť radenia ako v starom Renaulte?

Spracovanie takto na prvý pohľad tiež úplne neosloví. Otočný ovládač multimediálneho systému sa síce tvári ako iDrive od BMW, ale k jeho vyberavému chodu má dosť ďaleko, rovnako ako ďalší otočný ovládač na zmenu jazdných režimov. Okamžite sa mi vybavili spomienky na test Fiatu 500X, čo asi nebude dobre.

Uvidíme, aká bude prax. Ako sa mi dizajn páči, tak prvý dojem z interiéru je skôr na hodnotení "nič moc". Dúfam, že to budeme po prvej prechádzke schopní zviesť na predsériový exemplár. 

julie-8.jpgjulie-9.jpgjulie-13.jpgjulie-14.jpgjulie-15.jpgjulie-16.jpgjulie-17.jpgjulie-20.jpgjulie-3.jpgjulie-4.jpgjulie-5.jpgjulie-6.jpg

  • 20. 9. 2015 1:39 Cervik
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY