vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Parádny dizajn a veľmi sľubné schopnosti vrcholnej verzie. Aj keď nebolo vo Frankfurte času na rozdávanie, Giuliu som nevynechal a bližšie si tento taliansky sedan prezrel. Bohužiaľ, pôvodné nadšenie vystriedalo jednoducho sklamanie.
Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Alfa Romeo Giulia vzbudila svojím predstavením oprávnený rozruch. Dizajnovo ide o auto nesmierne vydarené, aj keď niektorí kolegovia sú opačného názoru napríklad kvôli tomu, že vozidlo vsádza na uhladené tvary a nemá dnes moderné ostré línie. Samozrejme ide o vec čisto subjektívnu, ale ja som presne opačného názoru. Auto je originálne a podľa mňa veľmi atraktívne.

K tomu pridajme obrovský difúzor vzadu, štyri koncovky výfuku, decentný spojler, karbón v interiéri, perfektné športové sedačky a tachometer končiaci na hodnote 330 km/h. Naozaj, toto by vážne mohlo byť skvelé auto, ktoré by mohlo zle zakúriť všetkým tým BMW M3. Ale ja sa obávam, že sa tomu tak nestane a dôvodom nie je nič iné ako klasické talianske spracovanie.

julie-10.jpgjulie-11.jpgjulie-12.jpg
Taliansky dizajn sa nezaprie, hlavne červená novej Alfe nesmierne pristane. Potiaľ je všetko v absolútnom poriadku

Keď si do Giulie sadnete, zaplavia vás športové emócie. Sedí sa nízko, sedačky vás dokonale obopnú, volant pekne padne do ruky, aj tlačidlo štartovania motora vyzerá veľmi efektne. A dokonca je tu manuálna prevodovka.

Lenže potom sa začnete pozerať bližšie. Zošliapnete pedál spojky a je to, ako keď šliapnete do blata. Vezmete za radiacu páku a párkrát si cvične preradíte, v radení sú vôle ako v starom Renaulte. Osobne som čakal naopak športovo tuhú spojku a presne vymedzené radenie, ako to mal napríklad Ford Mustang.

julie.jpgjulie-18.jpgjulie-19.jpgjulie-2.jpgTachometer končiaci hodnotou 330 km/h tiež sľubuje veľké športové veci, rovnako ako parádne tvarované sedadlá. Lenže čakali by ste v takomto aute, že bude mať absolútne mäkkú spojku a presnosť radenia ako v starom Renaulte?

Spracovanie takto na prvý pohľad tiež úplne neosloví. Otočný ovládač multimediálneho systému sa síce tvári ako iDrive od BMW, ale k jeho vyberavému chodu má dosť ďaleko, rovnako ako ďalší otočný ovládač na zmenu jazdných režimov. Okamžite sa mi vybavili spomienky na test Fiatu 500X, čo asi nebude dobre.

Uvidíme, aká bude prax. Ako sa mi dizajn páči, tak prvý dojem z interiéru je skôr na hodnotení "nič moc". Dúfam, že to budeme po prvej prechádzke schopní zviesť na predsériový exemplár. 

julie-8.jpgjulie-9.jpgjulie-13.jpgjulie-14.jpgjulie-15.jpgjulie-16.jpgjulie-17.jpgjulie-20.jpgjulie-3.jpgjulie-4.jpgjulie-5.jpgjulie-6.jpg

  • 20. 9. 2015 1:39 Cervik
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY