vytisknout velikost písma Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Parádny dizajn a veľmi sľubné schopnosti vrcholnej verzie. Aj keď nebolo vo Frankfurte času na rozdávanie, Giuliu som nevynechal a bližšie si tento taliansky sedan prezrel. Bohužiaľ, pôvodné nadšenie vystriedalo jednoducho sklamanie.
Alfa Romeo Giulia: Krásne auto, ktoré má zamiesené na sklamanie

Alfa Romeo Giulia vzbudila svojím predstavením oprávnený rozruch. Dizajnovo ide o auto nesmierne vydarené, aj keď niektorí kolegovia sú opačného názoru napríklad kvôli tomu, že vozidlo vsádza na uhladené tvary a nemá dnes moderné ostré línie. Samozrejme ide o vec čisto subjektívnu, ale ja som presne opačného názoru. Auto je originálne a podľa mňa veľmi atraktívne.

K tomu pridajme obrovský difúzor vzadu, štyri koncovky výfuku, decentný spojler, karbón v interiéri, perfektné športové sedačky a tachometer končiaci na hodnote 330 km/h. Naozaj, toto by vážne mohlo byť skvelé auto, ktoré by mohlo zle zakúriť všetkým tým BMW M3. Ale ja sa obávam, že sa tomu tak nestane a dôvodom nie je nič iné ako klasické talianske spracovanie.

julie-10.jpgjulie-11.jpgjulie-12.jpg
Taliansky dizajn sa nezaprie, hlavne červená novej Alfe nesmierne pristane. Potiaľ je všetko v absolútnom poriadku

Keď si do Giulie sadnete, zaplavia vás športové emócie. Sedí sa nízko, sedačky vás dokonale obopnú, volant pekne padne do ruky, aj tlačidlo štartovania motora vyzerá veľmi efektne. A dokonca je tu manuálna prevodovka.

Lenže potom sa začnete pozerať bližšie. Zošliapnete pedál spojky a je to, ako keď šliapnete do blata. Vezmete za radiacu páku a párkrát si cvične preradíte, v radení sú vôle ako v starom Renaulte. Osobne som čakal naopak športovo tuhú spojku a presne vymedzené radenie, ako to mal napríklad Ford Mustang.

julie.jpgjulie-18.jpgjulie-19.jpgjulie-2.jpgTachometer končiaci hodnotou 330 km/h tiež sľubuje veľké športové veci, rovnako ako parádne tvarované sedadlá. Lenže čakali by ste v takomto aute, že bude mať absolútne mäkkú spojku a presnosť radenia ako v starom Renaulte?

Spracovanie takto na prvý pohľad tiež úplne neosloví. Otočný ovládač multimediálneho systému sa síce tvári ako iDrive od BMW, ale k jeho vyberavému chodu má dosť ďaleko, rovnako ako ďalší otočný ovládač na zmenu jazdných režimov. Okamžite sa mi vybavili spomienky na test Fiatu 500X, čo asi nebude dobre.

Uvidíme, aká bude prax. Ako sa mi dizajn páči, tak prvý dojem z interiéru je skôr na hodnotení "nič moc". Dúfam, že to budeme po prvej prechádzke schopní zviesť na predsériový exemplár. 

julie-8.jpgjulie-9.jpgjulie-13.jpgjulie-14.jpgjulie-15.jpgjulie-16.jpgjulie-17.jpgjulie-20.jpgjulie-3.jpgjulie-4.jpgjulie-5.jpgjulie-6.jpg

  • 20. 9. 2015 1:39 Cervik
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY