vytisknout velikost písma Alfa-Romeo 4C vyjde na 51 tisíc, je drahšia než Boxster

Alfa-Romeo 4C vyjde na 51 tisíc, je drahšia než Boxster

Nové športové kupé značky Alfa Romeo za sebou oficiálnu premiéru a postupne vstupuje na jednotlivé európske trhy. Zatiaľ čo v iných krajinách Alfa rozosiela médiám tlačové mapy vrátane cenníkov, u nás sa uvedenie modelu 4C odbilo tichým zverejnením základnej ceny na webe slovenského zastúpenia značky.

Alfa Romeo 4C v základnom prevedení bude na slovenskom trhu stáť 51 100 .

Za športové auto s karbónovou konštrukciou a motorom uprostred to nie je suma premrštená, ale ani prehnane podliezavá.

Porsche Boxster, ktoré sme vybrali do nadpisu kvôli nižšej cene , začína na sume o dvesto eur nižšej. A je to Porsche. S vyšším výkonom, väčšou maximálkou a sťahovacou strechou (avšak podstatne horšom zrýchlením 0-100 km / h a vyššou hmotnosťou). Kupé Cayman stojí 50 900 .

O zákazníkov sa ale Alfa s nikým preťahovať nebude. Po prvé preto, že pomerom výkonu a hmotnosti doslova nemá v podobnej cenovej hladine konkurenciu. Po druhé preto, že - ako dobre vedia u inej značky zo skupiny Fiat - kľúčové je udržiavať previs dopytu nad ponukou. Alfa Romeo 4C bude vznikať v počte len 3500 kusov ročne, z čoho pre Európu je určená rovná tisícka.

Vo väčšine európskych krajín vstupuje 4C na trh v lepšie vybavenej sérii Launch Edition s exkluzívnym lakom, kolesami a karbónovými doplnkami.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY