vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C v detailoch: iba 1 000 kusov pre Európu (+ 63x foto)

Značka Alfa Romeo zveřejnila kromě desítek krásných obrázků i podrobnosti ke svému sportovnímu modelu 4C.
Alfa Romeo 4C v detailoch: iba 1 000 kusov pre Európu (+ 63x foto)

O význame novej rady 4C pre značku Alfa Romeo aj samotný automobilový trh sme hovorili už mnohokrát, pripomeňme teda aspoň skutočnosť, že Alfa Romeo 4C sa stane prvým sériovým automobilom porovnateľnej veľkosti a ceny, pri ktorom bude štruktúra karosérie vyrobená z uhlíkových kompozitov. Skelet sám o sebe tak váži iba 65 kg. Svoju výstavnú premiéru si Alfa 4C odbila už tento rok v Ženeve, až teraz ale môžeme byť s fotografiami a informáciami konkrétnejší, predaje totiž začnú už za niekoľko dní.

O pohon modelu 4C sa postará pred zadnou nápravou pozdĺžne usadený, celohliníkový zážihový štvorvalec 1750 TBi s výkonom 240 koní (177 kW), čo je mimochodom o 40 koní viac než sa udávalo pri staršej štúdii. Dosahovať má krútiaceho momentu 350 Nm a nadväzovať na neho bude dvojspojková prevodovka Alfa TCT. Voz s pohotovostnou hmotnosťou 895 kg má zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnuť rýchlosť 258 km/h, priemerná spotreba paliva má pritom činiť len 6,8 l/100 km.

Nová Alfa Romeo 4C vstúpi v Európe do predaja v priebehu tohto októbra, celkom bude vyrobených 3 500 vozidiel tohto typu, z ktorých je pre zákazníkov v Európe určených len 1 000 strojov. Základná verzia Essential je údajne určená pre "vodičských puritánov" a ponúkne digitálny prístrojový štít, kožený volant, látková sedadlá, šedé brzdové strmene a zliatinové kolesá s priemerom 17 palcov vpredu a 18 palcov vzadu.

Stupeň Racing Pack pridá okrem upraveného volantu tiež športovo odladený výfuk, tuhšie pruženie a o palec väčšie ráfiky. Pokiaľ si potrpíte skôr na štýl a pohodlie, je pre vás pripravená sada Luxury Pack s komfortnejšími sedadlami či hlavnými bi-xenónovými svetlometmi. Je tu ale aj široká škála samostatných príplatkových prvkov ponúkaných v rámci "koncernového" programu Mopar .

Za zmienku medzi nimi stojí hlavne zadný spojler z uhlíkových kompozitov, brzdové strmene s čiernym, červeným alebo žltým lakovaním, rôzne druhy krytov spätných zrkadiel, obklady interiéru a hlavných svetiel z uhlíkových kompozitov alebo špeciálne odladené závesy kolies s novými tlmičmi, pružinami aj skrutnými stabilizátormi väčšieho priemeru. 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY