vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C v detailoch: iba 1 000 kusov pre Európu (+ 63x foto)

Značka Alfa Romeo zveřejnila kromě desítek krásných obrázků i podrobnosti ke svému sportovnímu modelu 4C.
Alfa Romeo 4C v detailoch: iba 1 000 kusov pre Európu (+ 63x foto)

O význame novej rady 4C pre značku Alfa Romeo aj samotný automobilový trh sme hovorili už mnohokrát, pripomeňme teda aspoň skutočnosť, že Alfa Romeo 4C sa stane prvým sériovým automobilom porovnateľnej veľkosti a ceny, pri ktorom bude štruktúra karosérie vyrobená z uhlíkových kompozitov. Skelet sám o sebe tak váži iba 65 kg. Svoju výstavnú premiéru si Alfa 4C odbila už tento rok v Ženeve, až teraz ale môžeme byť s fotografiami a informáciami konkrétnejší, predaje totiž začnú už za niekoľko dní.

O pohon modelu 4C sa postará pred zadnou nápravou pozdĺžne usadený, celohliníkový zážihový štvorvalec 1750 TBi s výkonom 240 koní (177 kW), čo je mimochodom o 40 koní viac než sa udávalo pri staršej štúdii. Dosahovať má krútiaceho momentu 350 Nm a nadväzovať na neho bude dvojspojková prevodovka Alfa TCT. Voz s pohotovostnou hmotnosťou 895 kg má zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnuť rýchlosť 258 km/h, priemerná spotreba paliva má pritom činiť len 6,8 l/100 km.

Nová Alfa Romeo 4C vstúpi v Európe do predaja v priebehu tohto októbra, celkom bude vyrobených 3 500 vozidiel tohto typu, z ktorých je pre zákazníkov v Európe určených len 1 000 strojov. Základná verzia Essential je údajne určená pre "vodičských puritánov" a ponúkne digitálny prístrojový štít, kožený volant, látková sedadlá, šedé brzdové strmene a zliatinové kolesá s priemerom 17 palcov vpredu a 18 palcov vzadu.

Stupeň Racing Pack pridá okrem upraveného volantu tiež športovo odladený výfuk, tuhšie pruženie a o palec väčšie ráfiky. Pokiaľ si potrpíte skôr na štýl a pohodlie, je pre vás pripravená sada Luxury Pack s komfortnejšími sedadlami či hlavnými bi-xenónovými svetlometmi. Je tu ale aj široká škála samostatných príplatkových prvkov ponúkaných v rámci "koncernového" programu Mopar .

Za zmienku medzi nimi stojí hlavne zadný spojler z uhlíkových kompozitov, brzdové strmene s čiernym, červeným alebo žltým lakovaním, rôzne druhy krytov spätných zrkadiel, obklady interiéru a hlavných svetiel z uhlíkových kompozitov alebo špeciálne odladené závesy kolies s novými tlmičmi, pružinami aj skrutnými stabilizátormi väčšieho priemeru. 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY