vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C Targa Coupé prekvapila Ženevu, zatiaľ ako koncept

Alfa Romeo 4C Targa Coupé prekvapila Ženevu, zatiaľ ako koncept
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Alfa Romeo 4C Spider: Fotogaléria

Alfe sa opäť podarilo utajiť svoju autosalónovú premiéru až do poslednej chvíle. Prekvapenie z modelu 4C Spider ale predsa len nebolo tak silné ako pri pôvodnej premiére kupé - informácie, že by sa niečo také mohlo prihodiť, sa vynorili už koncom januára.

Alfa Romeo 4C Spider-2.JPGAlfa Romeo 4C Spider-13.JPGAlfa Romeo 4C Spider-9.JPG
Alfa Romeo 4C Spider váži o 60 kg viac než štandardné kupé

Technicky sa Alfa Romeo 4C Spider v zásade zhoduje s kupé. Tiež má karbónový monokok a preplňovaný štvorvalec s objemom 1750 cm3, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky. Automobilka dokonca sľubuje rovnaké zrýchlenie 0-100 km/h a maximálnu rýchlosť - teda 4,5 s a 250 km/h.

Nahradenie strechy si vyžiadalo navýšenie hmotnosti o znesiteľných 60 kg. Dielom k tomu prispieva aj ľahká látková strecha a fakt, že rám čelného okna aj zadné ochranné oblúky sú vyrobené z karbónu. Nejaké kilá ušetrí aj nový výfuk z karbónu a titánu, pod ktorým je podpísaná renomovaná firma Akrapovič. Po vzore drahších športových áut má výfuk elektronicky ovládané klapky, ktoré pri otvorení zlepšia výkon aj zvuk motora.

Od kupé sa Spider líši aj dizajnom hlavných svetlometov a liatych kolies. Oboje pritom bolo pri premiére 4C terčom kritiky. Pretože sa ale jedná o koncept, nie je celkom zrejmé, či Alfa plánuje zaradiť tieto prvky do sériovej výroby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY