vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C Spider vs. Porsche 718 Boxster S: Dva svety

Ideálom by boli obe tieto autá v jednej garáži. Pokiaľ nepatríte medzi zákazníkov, ktorí si to môžu dovoliť, musíte si byť úplne istí tým, že chcete od športového auta len a len zábavu za volantom, emócie, rýchlosť a že si to všetko chcete odpracovať. Potom bude 4C skvelá voľba.
Alfa Romeo 4C Spider vs. Porsche 718 Boxster S: Dva svety

Z pražských Letňan to je do Krušných hôr niečo málo cez hodinu nudnej cesty. So silnejším Porsche 718 Boxster S vybaveným automatickou prevodovkou som všetko zvládol v pokoji a v pohode, vlastne ani neviem ako. Pamätám si iba ubiehajúce prerušované čiary na ceste a sem tam sa mihajúce autá v pravom pruhu. Z letargie ma preberie až krik rómskeho chlapca pri prejazde Dubou. Nie, nedeje sa mu nič zlé, to len jeho všedné štvrtkové dopoludnie narušilo okolo prechádzajúce Porsche. A to nevie, čo sa behom pár chvíľ vynorí spoza rohu.

Ako hladný pes ma už od Prahy prenasleduje jasne červené a veľmi placaté auto. V spätnom zrkadle vidíte jeho nizučkú kapotu, nízke čelné sklo a do boku vystupujúce zadné blatníky. Z nich trčia nasávacie otvory poskytujúce vzadu umiestnenému motoru adekvátny prísun vzduchu. Alfa Romeo 4C Spider vyzerá na fotkách skvele, ale myslím, že práve takto v spätnom zrkadle jej to pristane zo všetkého vôbec najviac. Je to superšport so všetkým, len je oproti všetkým tým Lamborghini trochu malé.

Niečo mi hovorí, že kolega Dalibor na rozdiel od mojej maličkosti sediaci v tej dobe v Porsche rozhodne za volantom nemal tendenciu zaspať a že určite dobre vedel o každom prejdenom kilometri na diaľnici D8. Alfa Romeo 4C je v hrubých rysoch podobný automobil ako Boxster, cenovo je prakticky rovnaká, ale v praxi predstavujú obe tieto autá dva úplne rozdielne svety.

DSC1996.jpg

Nadšený chlapec mizne z dohľadu, rovnako ako o niečo neskôr značka ohlasujúca koniec obce Dubí. Odbočujeme z hlavnej a konečne sa púšťame do lesa a ďalej do hôr, ktoré sme pomaly už od Prahy videli na obzore.

Boxster dobre poznáme

Porsche Boxster poznám veľmi dobre. Riadil som ho v posledných rokoch niekoľkokrát, a to vrátane súčasnej štvorvalcovej verzie. Je to klišé apokaliptických rozmerov, ale nemôžem si pomôcť. Boxster S osadený štvorvalcovým boxerom s objemom 2,5 litra je vynikajúci automobil, lenže skorší šesťvalec mal niečo, čo súčasnému prevedeniu chýba. Stále si hovorím, že čas všetko spraví, ale za volantom štvorvalca si vždy na predchádzajúcu atmosféru spomeniem. No nevadí.

Súčasný Boxster S používa viac než dobrý (i keď štvorvalcový) motor, ale hlavne má fantastický podvozok. To okamžite potvrdzuje prvá rýchlejšie prejdená zákruta. Naše auto dostalo nad rámec štandardnej výbavy adaptívne tlmiče (Porsche Active Suspension Management) za 2 tisícky. Veľmi užitočná vec. Posúva model 718 medzi absolútnu špičku toho, s čím môžete na bežné okresky vyraziť (na príplatkový aktívny diferenciál ale tentoraz nedošlo). Rozbité cesty nevadia, elektromechanický posilňovač je možno až moc horlivý, ale riadenie je dokonale presné, brzdy jedovaté. Netrvá dlho a Alfu za sebou nevidím.

DSC2042.jpg

Porsche 718 Boxster je špičkový športový automobil. Nemusíte sa s ním príliš dlho zoznamovať, než sa začnete cítiť za volantom veľmi isto. Potom stačí prepnúť stabilizáciu do športového režimu, ktorý vám dovolí celkom veľké pošmyknutie zadku, no včas zasiahne, takže sa rýchlo odhodláte k úplnej deaktivácii. Drift v zákrute? To nie je príliš veľký problém. K tomu pridajme perfektný interiér a samozrejme každodennú použiteľnosť, podtrhnutú dvojicou batožinových priestorov.

Alfa Romeo 4C Spider Porsche 718 Boxster S PDK
Zdvihový objem valcov (cm3): 1742 2497
Najvyšší výkon (kW/min-1) 177/6000 257/6500
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 4,5 4,2 (se Sport+)
Dĺžka/šírka/výška (mm) 3968/1864/1183 4379/1801/1280
Prevodovka automatická dvojspojková šesťstupňová automatická dvojspojková sedemstupňová
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,9 7,3

A teraz si predstavte tú drzosť. Nie, nie je drzosť, keď Alfa Romeo postaví športové vozidlo s motorom uprostred. Lenže jej športiak má nižší výkon, je o niečo pomalší v priamke (základné porovnanie oboch áut je vyššie v tabuľke), nemôže mať zďaleka tak bohatú výbavu, v porovnaní s Boxsterom vyzerá jej interiér, ako keby ho dodávala Dacia a za to všetko si automobilka povie v základe 78-tisíc eur. Tak na túto cenovú obhajobu som fakt zvedavý.

Presadnutie je ako...

... rana kladivom do hlavy alebo ako príchod z krčmy v noci domou, kedy vás už medzi dverami prekvapí nahnevaná priateľka. Ako chcete. Alfa Romeo 4C vznikla s jediným cieľom: Ponúknuť extrémne ľahké športové vozidlo. Tomu je podriadené úplne všetko. Tento fakt si dobre zapamätajte, pretože sa od neho odvíja celý charakter auta.

DSC2151.jpg

Alfa Romeo sa uchýlila k odvážnemu kroku. Základom 4C je karbónový monokok s pomocnými rámami, na ktoré sú upevnené nápravy a motor. Nejde o nič, čo by sme nevideli, ale zároveň sa jedná o veľmi drahé riešenie známe z čistokrvných superšportov. Pre lepšiu predstavu sa môžete pozrieť na priložené video ukazujúce výrobný proces. Predovšetkým úvodná časť týkajúca sa monokoku stojí za pozornosť.

Aby bolo možné udržať cenu vozidla na prijateľnej úrovni, vyzerá interiér úplne katastrofálne. Oficiálnym dôvodom je snaha o nízku hmotnosť, ale to ešte neznamená, že by ovládače a použité plasty nutne museli vyzerať ako z Dacie. Kým som jazdil len v 4C, nejako som to akceptoval. Ale ak si do tejto kabíny sadnete po jazde v dobre vybavenom Boxsteri, môžete byť najortodoxnejšími fanúšikmi talianskych áut, ale rovnako sa sami seba začnete pýtať, či sa niečo také ešte dá prehliadať.

DSC1954.jpgDSC1971.jpg

Okrem toho sú tu aj drobnosti typu posuvného sedadla spolujazdca za príplatok (Spider ho má našťastie štandardne), katastrofálneho rádia či absencia prakticky akýchkoľvek odkladacích priestorov. Teda s výnimkou schránky, ktorú som si premenoval na "integrovanú kabelku". Tá sa dá uzamknúť miniatúrnym kľúčikom. Aké roztomilé.

Pri statickej prehliadke nemá 4C Spider proti 718 Boxster S najmenšiu šancu. Okrem toho Porsche ponúka klasickú sťahovacie strechu, ktorú navyše môžete ovládať diaľkovo. Alfa dostala menšie strechu a musíte s ňou manipulovať ručne. Dôvod? Iste, hmotnosť. Práve táto vec mi príliš nevadí. Je to jeden diel a po niekoľkých pokusoch všetko zvládnete behom chvíle, hoci nejde o žiadny sofistikovaný mechanizmus. Stále to nie je nič proti tomu, čo predvádza Jaguar Project 7, kde sa strecha tiež nasadzuje ručne, ale je zložená hneď zo štyroch dielov.

DSC1974.jpgDSC1975.jpg

DSC1992.jpgklc.jpg

Akonáhla cez výrazný karbónový prah zapadnete do karbónovej sedačky, začnete pomaly na ten škaredý a nepraktický interiér zabúdať. Sedí sa tu v podstate na zemi a nohy máte zastrčené ďaleko pod prednú kapotu. Výhľad von mi navodil podobný pocit, aký som zažíval kedysi pri prechádzke s Ferrari 458 Italia.

Nás ale zo všetkého najviac zaujímajú argumenty, ktoré predloží Alfa na kľukatých cestách. Veď práve to je prostredie, kvôli ktorému vznikla.

Zvyk je vážne potreba

Naštartujete a namiesto tichého pradenia nemeckého štvorvalcového boxera vám za hlavou začne burácať radový taliansky štvorvalec 1750 TBi (Turbo Benzina iniezione diretta), známy z Giuletty QV. Uložený je naprieč, využíva turbo a pre 4C bol upravený, takže je o 22 kg ľahší. Motor je spojený s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, pracujúci s dvojicou suchých spojok. Už prvé posúvanie naznačuje, že 4C si bude vyžadovať zvyk. Pri jazde krokom prevodovka spína spojku s oneskorením, takže auto chvíľu nerobí nič, načo poskočí dopredu.

Prvé kilometre za volantom 4C Spider mi priniesli šok. Hneď niekoľkokrát. Predovšetkým ide o dynamiku. Talianske zmenšené Ferrari je veľmi rýchle. Nie tak rýchle ako Boxster S (namerané jazdné výkony nájdete na konci článku), ale trochu utrhnutý prejav motora vám poskytne viac emócií. Kým nemecký boxer sa nechá vytočiť až k siedmim tisícom a pritom svoje predstavenie graduje s dokonalou plynulosťou, Alfa v prvých chvíľach nič moc nepredvádza, načo sa okolo dvoch tisíc za vašim chrbtom ozve hlasné "tssss", ako sa turbo nadýchne, a príde príval krútiaceho momentu. 4C vystrelí vpred. Povolíte a opäť jasne počujete, ako si turbo odfúkne.

DSC2094.jpgDSC2107.jpg

Druhý šok pramenil z toho, ako vie byť talianska motokára hlučná. Opäť v záujme čo najnižšej hmotnosti. Izolačné materiály niečo vážia, takže tu nie sú. Alfa dokonca úmyselne nasadila tenké sklá, pretože sú ľahšie. Spider má navyše čelné a bočné sklá o 10% tenšie oproti kupé (podľa všetkého snaha kompenzovať nárast hmotnosti o 10 kg). Stačí sa trochu rozbehnúť a v interiéri prevládne zmes hučania štvorvalce podčiarknutá dunením výfukov, poklepávania odletujúceho neporiadku od kolies a bez strechy aj hluk vzduchu. V tomto kontexte je regulárne vtipná skutočnosť, že naša Alfa dostala aj hands-free. Volať som cez neho za jazdy skúsil iba raz, nemá to veľký zmysel.

A do tretice riadenie. Dôvod, prečo som spomínal Daliborovu cestu po diaľnici v Alfe a to, že dobre vedel o každom kilometri, je prostý. Alfu som vyzdvihol o dva dni skoršie a po diaľnici som s ňou už išiel. Kým v Boxsteri o rýchlosti 200 km/h skoro neviete, pretože len sedíte a ľahko držíte volant, niečo také sa v Alfe ani náhodou nekoná.

DSC2084.jpg

Riadenie je samozrejme tuhé a prenáša sa do neho úplne všetko. To je na jednu stranu dobre, ale na druhú stranu tu máme aj ľahký predok, krátky rázvor a široké pneumatiky. Čo táto Alfa robí vo chvíli, keď stretne sebemenšie vyjazdené koľaje, to najlepšie vystihuje futbalové "poď sem, kam ideš". Je to ako keď vám spolujazdec chytí volant a cukne do strany. Motor nemá problém ísť ďaleko cez 200 km/h, ale 4C je v takej rýchlosti celkom dosť nervózna a kvôli svojej extrémne nízkej hmotnosti veľmi citlivá na akékoľvek vonkajšie vplyvy. Chceš ísť rýchlo? Tak to sa budeš musieť pánko môj snažiť.

Všetky tieto veci musíte vziať na vedomie a na všetko toto si musíte zvyknúť. Až potom ste pripravení na naozaj rýchlu jazdu s Alfou Romeo 4C. To je zároveň podľa môjho súdu aj zlomový okamih, kvôli ktorému väčšina zákazníkov zo showroomu Alfy utečie, div že sa neprerazí. Nie, 4C ani 4C Spider vážne nie sú pre každého. Tu má Porsche obrovskú výhodu.

Ukáž, čo v tebe je

Nadpis by sa dal chápať tak, že chceme, aby nám v Krušných horách Alfa ukázala, čo v nej je. To sme tiež mali v pláne, avšak realita je trochu odlišná. V praxi je to skôr o tom, že vy máte ukázať Alfe, čo je vo vás ako vo vodičoch.

Prvé ostré zákruty v Alfe boli po Boxsteri celkom iné. To, ako vnímate z pozíciu vodiča a svoje okolie, sa dosť líši. Boxster, hoci sám o sebe dosť nízky, zrazu vyzerá ako vysoké SUV a posed v ňom sa zdá byť ako sedenie pri obede v reštaurácii. Nie je to pravda, no v kontexte extrémnej 4C ten pocit mať budete. Alfa je navyše vo všetkom intenzívnejšia a predovšetkým nie je na nerovných cestách tak istá. Sem tam vám niečo zatiahne za volant, sem tam vám auto niekam odskočí. Chce to pevnú ruku.

DSC2026.jpg

Na druhú stranu je v tom zvláštne tvarovanom volante cítiť každý kamienok. S autom ste doslova zrastení, preskakujete nerovnosti a v každom okamihu vnímate extrémnu tuhosť karbónového monokoku, ktorému nevadí ani absencia strechy. Hoci jazda po hrboľatej ceste nie je ideálna, nie je to ani taká katastrofa, ako sa môžete rôzne po internete dočítať. Dôvodom je skutočnosť, že na rozdiel od staršieho novinárskeho kupé Spider nedostal príplatkový športový podvozok. A to je dobre, pretože ten v našich končinách vážne nemá akýkoľvek zmysel.

S ďalšou a ďalšou zákrutou stupňujeme tempo a prichádzajú ďalšie a ďalšie konské dávky emócií. Čo na tom, že Boxster ide s ľadovým pokojom v konštantnom odstupe a jeho vodič sa v jednom kuse čuduje, prečo 4C nezrýchli.

Žiadne nerovnosti, žiadne problémy

Po čase prichádza výrazne kvalitnejší asfalt a tým pre 4C Spider končia všetky ťažkosti. Auto sa upokojí a prisaté k zemi hltá rýchle zákruty takým štýlom, že sa to opäť môže rovnať čistokrvným superšportom. Na pretáčavé hravosť Boxsteru ale rovno zabudnite. Alfa Romeo 4C má rozloženie hmotnosti 60/40 v prospech zadnej nápravy a keď v zákrute pritlačíte na plyn, začne byť skôr nedotáčavá. Prirodzene keď budete chcieť, drift Alfa tiež vie, ale my sme osud príliš pokúšať nechceli. Kratučký rázvor, nízka hmotnosť, utrhnutý priebeh motora... Na zoznámenie by to chcelo letisko, na ktoré však tentoraz nedošlo. Rozbiť 4C na úzkej okreske by bola škoda. Zas tak veľa ich nejazdí.

DSC2005.jpgDSC2033.jpg

Každopádne chvíle, kedy sa v plnom tempe striedala jedna zákruta za druhou, si budem pamätať ešte dlho. Brzdy sú dokonalé, s ľahkou motokárou nemajú veľa práce. Alfa všeobecne ponúka obrovské množstvo priľnavosti. Odhadnúť správnu rýchlosť pre prejazd zákrutou chce opäť zvyk. Väčšinou som brzdil príliš skoro a v oblúku išiel príliš pomaly. Asi som odmietal uveriť rýchlostiam, aké je 4C v oblúku ochotné akceptovať.

Na plyn môžete poriadne šliapnuť už v zákrute, pretože trakcia je na suchom asfalte na rozdávanie. Opäť preradíte a upaľujete za mohutného burácania k ďalšej zákrute. A takto to ide stále dookola. Pre pripomenutie, počas toho všetkého sedíte asi tak 15 cm nad cestou.

DSC2123-1.jpgDSC2132-1.jpgDSC2140-1.jpg

DSC2149.jpg

Na tomto mieste by som chcel upozorniť na dve skutočnosti: 1) Snáď ešte nikdy sa mi nestalo, aby ma po jazde s civilným autom boleli ruky. 2) Za volantom 4C Spider máte plné ruky práce a máte z toho skvelý pocit, Porsche 718 Boxster S ale takmer určite neujdete.

Späť do Porsche

Ďalšie fotenie na inom mieste v Krušných horách prináša decentný oddych. Následne si beriem Porsche a pokračujeme ďalej. Je to zvláštne. Skoro sa to bojím napísať, ale zrazu jazda v Boxsteri neprináša také vodičské uspokojenie. Na Alfu pozeráte zhora, motor, prevodovka, podvozok, všetko funguje tak dokonale. Idete a emócie sa akosi nedostavujú. Že by som si jazdou v Alfe vyčerpal zásoby adrenalínu? Neviem, každopádne po ďalšej zastávke už pri Daliborovom dotaze "čím chceš teraz ísť" vždy nasledovala automatická odpoveď - Alfou. Je tak intenzívna, nezvyčajná, exotická a predovšetkým úplne surová. Takto surové auto dnes na trhu nenájdete. Je ale pri jazde natoľko dobrá, aby sme ju mohli s pokojným svedomím vyhlásiť za víťaza tohto porovnávacieho testu?

Skôr by som mal jasnú odpoveď. Nie, nie a nie. Ani keby ste sa na hlavu postavili a pri tom spievali taliansku hymnu. Boxster bol, je a bude etalón. Bodka. Lenže to bolo v čase, keď Boxster S používal skvelý šesťvalec (budiž mu zem ľahká). Aktuálne sa Porsche tejto predsa len zásadnej výhody zbavilo. Štvorvalec je stále vynikajúci a auto neuveriteľne rýchle, avšak moja odpoveď na otázku z predchádzajúceho odseku tentoraz bude "asi nie".

DSC2076.jpg

Ono je to tak. Porsche robí všetko lepšie. Akože úplne všetko. Je rýchlejšie, má pre bežné cesty lepší podvozok, je použiteľné pre bežné cestovanie, vie byť pohodlnejšie a keď príde na vec, umožní vám prelet po okreskách, ktorý bude len toľko rýchly, na čo si trúfnete. Pri podobnej cene je objektívne lepšie. Napriek tomu, ako už ste asi poznali, ma viac bavila jazda s Alfou. Síce ide o horší automobil, ale jeho riadenie v rýchlom tempe je naozajstný zážitok. Dokáže vám tento zážitok kompenzovať denná nepoužiteľnosť, škaredý interiér, tak trochu nevyspytateľné jazdné vlastnosti na nerovnej ceste a samozrejme cena takmer 80-tisíc eur?

Keď ju milujete...

Alfa 4C je typické jednoúčelové auto. Defender medzi cestnými športiakmi, Ferrari pre chudobných, výzva aj pre veľmi zdatných vodiča. Oproti Boxsteru je to úplne iný svet. Zatiaľ čo Porsche robí všetko tak príliš precízne, až aj ostrá jazda začína byť nuda, Alfa vie byť veľmi nepoddajná. Keď ju však donútite k správaniu vzdialene sa približujúci vycibreným spôsobom Porsche, dočkáte sa o to väčšieho potešenia.

DSC2083.jpgDSC2085.jpgDSC2096.jpg

DSC2113.jpg

Ideálom by boli obe tieto autá v jednej garáži. Pokiaľ nepatríte medzi zákazníkov, ktorí si to môžu dovoliť, musíte si byť úplne istí tým, že chcete od športového auta len a len zábavu za volantom, emócie, rýchlosť a že si to všetko chcete odpracovať. Potom bude 4C skvelá voľba. Akonáhle sa v reťazci vášho rozhodovania objaví čo i len miniatúrna pochybnosť, nie je čo riešiť. Jednoznačne lepší bude Boxster, pretože Alfa Romeo 4C by vás čoskoro začala štvať.

Cena testovaného auta

Porsche 718 Boxster S: 71 499 eur
Alfa Romeo 4C Spider: 78 399 eur

Cena testovaného auta vrátane príplatkovej výbavy
Porsche 718 Boxster S: 101 499 eur
Alfa Romeo 4C Spider: 90 999 eur

Poznámky pod čiarou, spotreba a iné starosti všedných dní

Alfa Romeo 4C Spider je stroj určený výhradne pre vodičovo potešenie. Na nejaké všedné starosti konštruktéri nehľadeli, pretože všetko zaslepila čo najnižšia hmotnosť. Aj tak je minimálne zaujímavé, ako sa s týmto autom žije. Pretože aj s Alfou 4C bude občas potrebné niekam prejsť. Pripraviť sa musíte na rad ťažkostí.

Predovšetkým je 4C extrémne nízky stroj. Svetlá výška podvozka 113 mm znamená konštantný obavy o predný nárazník aj nervy pri prechádzaní každého ostrejšieho zlomu. Rovnako ako pri superšportoch. Boxster tiež nie je práve vysoký voz, ale po tejto stránke je na tom oveľa lepšie. Rovnako tak je trochu problém s výhľadom cez malé zadné okno (najmä šikmo), ale na to si zvyknete.

DSC1967.jpgDSC1989.jpg

Je tiež dobré vedieť, že v Alfe toho veľa neodveziete. Kufor je vzadu za motorom a má objem 110 litrov. Technici si nerobili vrásky nad praktickou stránkou veci, takže musíte otvoriť celkom ťažké veko motora a podoprieť si ho klasickú tyčkou, ako to poznáte pri kapotách bez plynokvapalinových vzpier. Okrem toho, ak uložíte do kufra zrolovanú strechu, tu veľa priestoru nezostane. Boxster naproti tomu ponúka dva kufre. Na prevoz chladničky to síce nestačí, ale oproti Alfe je to hotový sťahovák.

Spotreba ani jedného z týchto áut nie je nijako dramatická. Bežne sa dá jazdiť zhruba za deväť, na okreskách pri rýchlej jazde do pätnástich litrov. To je v porovnaní so skutočnými superšportmi celkom príjemný rozdiel. Z našej dvojice bola približne o dva litre úspornejšie Alfa. A aby som nezabudol, ovládanie prevodovky klasickým voličom je oproti talianskym tlačidlám neporovnateľne praktickejšie.

DSC1962.jpgDSC1979.jpg

A ešte jedna vec. Pripravte sa na neustálu pozornosť okolia. Alfa predala na českom a slovenskom trhu prekvapivo veľa exemplárov. No v bežnej prevádzke stretnete 4C len veľmi zriedka. Ľudia nevedia úplne presne, čože to je vlastne za auto, a ak dostane automobil červenú farbu ako ten testovací, mnohí v ňom vidia Ferrari. Ani sa im nečudujem.

Čerešničkou na torte pri 4C je doplňovanie vody do ostrekovačov, ktoré sa ale už na internete preslávilo. No čo, nízka hmotnosť predovšetkým.

Dynamika

Aj pri týchto dvoch autách sme merali dynamiku. Nižšie nájdete grafy a hlavne výsledné čísla. Tá potvrdzujú skutočnosť, že Boxster S je vo všetkom lepší. Je síce ťažší, ale zrýchlenie zvláda lepšie. Aby aj nie, keď má o 80 kW (109 k) vyšší výkon. Menším prekvapením je brzdenie. Aj v tejto disciplíne dokázal Boxster svojho talianskeho súpera poraziť.

Namerané hodnoty Alfa Romeo 4C Spider Porsche 718 Boxster S
ZRÝCHLENIE Z MIESTA
0-50 km/h (s) 2,00 1,64
0-100 km/h (s) 4,97 4,22
0-130 km/h (s) 7,80 6,43
0-150 km/h (s) 10,33 8,31
0-170 km/h (s) 13,25 10,60
0-200 km/h (s) 19,66 15,09
ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 0,86 0,69
50-70 km/h (s) 1,02 0,89
80-120 km/h (s) 3,07 2,58
130-150 km/h (s) 2,53 1,87
130-200 km/h (s) 11,86 8,66
BRZDY
50-0 km/h (s) 1,35 1,26
50-0 km/h (m) 8,36 8,10
100-0 km/h (s) 2,56 2,41
100-0 km/h (m) 33,56 32,00
130-0 km/h (s) 3,28 3,10
130-0 km/h (m) 56,65 54,26
150-0 km/h (s) 3,77 3,56
150-0 km/h (m) 75,43 71,98
ODCHÝLKA RÝCHLOMERU
50 km/h 48,1 47,3
90 km/h 86,5 86,8
130 km/h 124,3 126,6

alfa_vs_porsche_akcelerace.jpg

alfa_vs_porsche_brzdy.jpg

Technické údaje Alfa Romeo 4C Spider Porsche 718 Boxster S PDK
MOTOR
Konštrukcia: uprostred uložený preplňovaný radový štvorvalec; turbodúchadlo uprostred uložený preplňovaný plochý štvorvalec s protibežnými piestmi; turbodúchadlo s premennou geometriou
Zdvihový objem valcov (cm3): 1742 2497
Ventilový rozvod: DOHC, 16 ventilov DOHC, 16 ventilov
Vrtanie x zdvih (mm): 83,0 x 80,5 102,0 x 76,4
Najvyšší výkon (kW/min-1) 177/6000 257/6500
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 350/2200-4250 420/1900-4500
Kompresný pomer: 9,5:1 9,5:1
Prevodovka: automatická dvojspojková šesťstupňová automatická dvojspojková sedemstupňová
Pohon zadný zadný
JAZDNÉ VÝKONY
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 4,5 4,2 (so Sport+)
Najvyššia rýchlosť (km/h): 258 285
Spotreba paliva mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 10,1/5,1/6,9 9,5/6,0/7,3
ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm): 3986 4379
Šírka (mm): 1864 1801
Výška (mm): 1183 1280
Rázvor náprav (mm): 2380 2475
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm): 1620/1600 1515/1540
Polomer otáčania (m): 5,0 5,49
Prevádzková hmotnosť (kg): 940 1385
Najvyššia prípustná hmotnosť (kg): 1175 1695
Objem batožinového priestoru (l): 110 150 vpredu, 125 vzadu
Objem palivovej nádrže (l): 40 64
PODVOZOK A PNEUMATIKY
Zavesenie vpredu dvojité lichobežníkové vzpery MacPherson
Zavesenie vzadu: vzpery MacPherson vzpery MacPherson
Riadenie: hrebeňové bez posilňovača, prevod 15,7:1 hrebenové s elektromechanickým posilňovačom a premenným prevodom (15,0:1 až 12,4:1)
Brzdy vpredu: chladené kotúčové, 305 x 28 mm chladené kotúčové, 330 x 34 mm
Brzdy vzadu: chladené kotúčové, 292 x 22 mm chladené kotúčové, 299 x 20 mm
Pneumatiky vpredu: 205/45 ZR 18 235/40 ZR 19
Pneumatiky vzadu: 235/40 ZR 18 265/40 ZR 19
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY