vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C Spider mieri do Detroitu. Tu sú prvé fotky sériovej verzie

Alfa Romeo 4C Spider mieri do Detroitu. Tu sú prvé fotky sériovej verzie
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo 4C Spider

Na autosalóne v Detroite sa predstavuje aj nová otvorená Alfa Romeo 4C Spider. Oproti konceptu sa nič úplne zásadného nemení, takže necháme hovoriť fotky v galérii. Ostatne, o tom vždy bola Alfa Romeo ..

alfa (10).jpgalfa (31).jpgalfa (36).jpg
alfa (73).jpgalfa (76).jpgalfa (49).jpg
V principe je 4C, či už so strechou alebo bez nej, stále rovnaké auto. Spider váží len o 10 kg viac než kupé.

Len pripomenieme, že otvorený model 4C Spider i uzavreté kupé jazdí na kabronovom monokoku a to poskytuje autám vysokú pevnosť pri nízkej hmotnosti. Výsledkom je, že odrezanie strechy pridalo na váhe len zanedbateľných 10 kg. V základe dostanete látkový odnímateľný diel, neskôr pribudne ešte karbónový hard-top.

K pohonu opäť slúži uprostred umiestnený preplňovaný štvorvalec 1750 TBi s výkonom 177 kW (240 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Stovku voz zvládne za zhruba 4,5 sekundy a rozbehne sa na 258 km/h. Opäť je tu len dvojspojková automatická prevodovka a pohon zadných kolies.

Rovnako ako v kupé si môžete priplatiť za hlasnejší závodný výfuk. Ani jedna verzia nemá posilňovač riadenia. Alfa Romeo tvrdí, že vďaka tomu vodič dostane viac informácii a zažije klasické spojenie so športovým vozidlom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY