vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C: prvých päť vozov odovzdali ich majiteľom

Automobilka Alfa Romeo pre prvých päť vyvolených pripravila ceremoniál, na ktorý asi len tak nezabudnú.
Alfa Romeo 4C: prvých päť vozov odovzdali ich majiteľom

Nová Alfa Romeo 4C sa konečne stáva skutočnosťou. Kariéru tohto modelu, ktorý sa stal objektom záujmu všetkých priaznivcov európskej tradície rýchlych ľahkých športových áut, sledujeme už od prvých štúdií, takže pripomeňme aspoň skutočnosť, že Alfa Romeo 4C sa stane prvým sériovým automobilom porovnateľnej veľkosti a ceny, u ktorého bude štruktúra karosérie vyrobená z uhlíkových kompozitov. Skelet sám o sebe tak váži iba 65 kg. Svoju výstavnú premiéru si Alfa 4C odbila už tento rok v Ženeve a my sme vám ju v detailoch predstavili v polovici septembra.

Na európske trhy teraz prichádza nová Alfa Romeo 4C v uvádzacej sérii Launch Edition. Pre prvých päť vyvolených značka Alfa Romeo pripravila odovzdanie ich vozov priamo na testovacej trati Balocco Test Centre v talianskom Vercelli. Ak vás to zaujíma, majiteľmi vôbec prvých piatich vozidiel Alfa 4C sa tam stali Pierluigi De Silvestro zo Švajčiarska, Philippe Walch z Francúzska, Carlos Diniz z Nemecka, Aldo Mariani z Holandska a Stefano Zanotti z Talianska.

Alfa 4C Edition 3.jpgAlfa 4C Edition 1.jpgAlfa 4C Edition 2.jpg
Odovzdávanie prvých piatich vozidiel Alfa Romeo 4C ich majiteľom

Za zmienku ešte stojí, že celkovo vznikne len 1 000 kusov vozidiel Alfa Romeo 4C, z ktorých polovica zostane v Európe. Ale späť k ceremoniálu vo Vercelli. V zástupe vysokých manažérov Fiatu a Alfy Romeo sa objavil tiež Nicola Larini, ktorý za volantom vozidla Alfa Romeo 155 V6 Ti v roku 1993 zvíťazil v šampionáte DTM. A to bolo mimochodom vôbec prvýkrát a naposledy, čo nemecký seriál pretekov cestovných automobilov vyhral iný ako nemecký automobil.

Európska Alfa Romeo 4C v sérii Launch Edition je k dispozícii vo farbách Alfa Red a Carrera White, avšak na spomínanom odovzdávaní boli k videniu len červené vozy. V jej výbave nájdeme napríklad sadu aerodynamických prvkov z uhlíkových kompozitov, príplatkové predné svetlá Bi-LED a zliatinové kolesá s priemerom 18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu. Na pohonnej jednotke sa nič nezmenilo, pred zadnou nápravou tak nájdeme pozdĺžne usadený celohliníkový zážihový štvorvalec 1750 TBi s výkonom 240 koní (177 kW).

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY