vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C: prvých päť vozov odovzdali ich majiteľom

Automobilka Alfa Romeo pre prvých päť vyvolených pripravila ceremoniál, na ktorý asi len tak nezabudnú.
Alfa Romeo 4C: prvých päť vozov odovzdali ich majiteľom

Nová Alfa Romeo 4C sa konečne stáva skutočnosťou. Kariéru tohto modelu, ktorý sa stal objektom záujmu všetkých priaznivcov európskej tradície rýchlych ľahkých športových áut, sledujeme už od prvých štúdií, takže pripomeňme aspoň skutočnosť, že Alfa Romeo 4C sa stane prvým sériovým automobilom porovnateľnej veľkosti a ceny, u ktorého bude štruktúra karosérie vyrobená z uhlíkových kompozitov. Skelet sám o sebe tak váži iba 65 kg. Svoju výstavnú premiéru si Alfa 4C odbila už tento rok v Ženeve a my sme vám ju v detailoch predstavili v polovici septembra.

Na európske trhy teraz prichádza nová Alfa Romeo 4C v uvádzacej sérii Launch Edition. Pre prvých päť vyvolených značka Alfa Romeo pripravila odovzdanie ich vozov priamo na testovacej trati Balocco Test Centre v talianskom Vercelli. Ak vás to zaujíma, majiteľmi vôbec prvých piatich vozidiel Alfa 4C sa tam stali Pierluigi De Silvestro zo Švajčiarska, Philippe Walch z Francúzska, Carlos Diniz z Nemecka, Aldo Mariani z Holandska a Stefano Zanotti z Talianska.

Alfa 4C Edition 3.jpgAlfa 4C Edition 1.jpgAlfa 4C Edition 2.jpg
Odovzdávanie prvých piatich vozidiel Alfa Romeo 4C ich majiteľom

Za zmienku ešte stojí, že celkovo vznikne len 1 000 kusov vozidiel Alfa Romeo 4C, z ktorých polovica zostane v Európe. Ale späť k ceremoniálu vo Vercelli. V zástupe vysokých manažérov Fiatu a Alfy Romeo sa objavil tiež Nicola Larini, ktorý za volantom vozidla Alfa Romeo 155 V6 Ti v roku 1993 zvíťazil v šampionáte DTM. A to bolo mimochodom vôbec prvýkrát a naposledy, čo nemecký seriál pretekov cestovných automobilov vyhral iný ako nemecký automobil.

Európska Alfa Romeo 4C v sérii Launch Edition je k dispozícii vo farbách Alfa Red a Carrera White, avšak na spomínanom odovzdávaní boli k videniu len červené vozy. V jej výbave nájdeme napríklad sadu aerodynamických prvkov z uhlíkových kompozitov, príplatkové predné svetlá Bi-LED a zliatinové kolesá s priemerom 18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu. Na pohonnej jednotke sa nič nezmenilo, pred zadnou nápravou tak nájdeme pozdĺžne usadený celohliníkový zážihový štvorvalec 1750 TBi s výkonom 240 koní (177 kW).

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY