vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C: prvých päť vozov odovzdali ich majiteľom

Automobilka Alfa Romeo pre prvých päť vyvolených pripravila ceremoniál, na ktorý asi len tak nezabudnú.
Alfa Romeo 4C: prvých päť vozov odovzdali ich majiteľom

Nová Alfa Romeo 4C sa konečne stáva skutočnosťou. Kariéru tohto modelu, ktorý sa stal objektom záujmu všetkých priaznivcov európskej tradície rýchlych ľahkých športových áut, sledujeme už od prvých štúdií, takže pripomeňme aspoň skutočnosť, že Alfa Romeo 4C sa stane prvým sériovým automobilom porovnateľnej veľkosti a ceny, u ktorého bude štruktúra karosérie vyrobená z uhlíkových kompozitov. Skelet sám o sebe tak váži iba 65 kg. Svoju výstavnú premiéru si Alfa 4C odbila už tento rok v Ženeve a my sme vám ju v detailoch predstavili v polovici septembra.

Na európske trhy teraz prichádza nová Alfa Romeo 4C v uvádzacej sérii Launch Edition. Pre prvých päť vyvolených značka Alfa Romeo pripravila odovzdanie ich vozov priamo na testovacej trati Balocco Test Centre v talianskom Vercelli. Ak vás to zaujíma, majiteľmi vôbec prvých piatich vozidiel Alfa 4C sa tam stali Pierluigi De Silvestro zo Švajčiarska, Philippe Walch z Francúzska, Carlos Diniz z Nemecka, Aldo Mariani z Holandska a Stefano Zanotti z Talianska.

Alfa 4C Edition 3.jpgAlfa 4C Edition 1.jpgAlfa 4C Edition 2.jpg
Odovzdávanie prvých piatich vozidiel Alfa Romeo 4C ich majiteľom

Za zmienku ešte stojí, že celkovo vznikne len 1 000 kusov vozidiel Alfa Romeo 4C, z ktorých polovica zostane v Európe. Ale späť k ceremoniálu vo Vercelli. V zástupe vysokých manažérov Fiatu a Alfy Romeo sa objavil tiež Nicola Larini, ktorý za volantom vozidla Alfa Romeo 155 V6 Ti v roku 1993 zvíťazil v šampionáte DTM. A to bolo mimochodom vôbec prvýkrát a naposledy, čo nemecký seriál pretekov cestovných automobilov vyhral iný ako nemecký automobil.

Európska Alfa Romeo 4C v sérii Launch Edition je k dispozícii vo farbách Alfa Red a Carrera White, avšak na spomínanom odovzdávaní boli k videniu len červené vozy. V jej výbave nájdeme napríklad sadu aerodynamických prvkov z uhlíkových kompozitov, príplatkové predné svetlá Bi-LED a zliatinové kolesá s priemerom 18 palcov vpredu a 19 palcov vzadu. Na pohonnej jednotke sa nič nezmenilo, pred zadnou nápravou tak nájdeme pozdĺžne usadený celohliníkový zážihový štvorvalec 1750 TBi s výkonom 240 koní (177 kW).

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY