vytisknout velikost písma Alfa Romeo 4C o sekundu lepšia ako BMW M3

Talianska kráska budí vášne milovníkov talianskych plnokrvníkov už desiatky mesiacov, teraz sa ale ukazuje, že bude skutočne rýchla...
Alfa Romeo 4C o sekundu lepšia ako BMW M3
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogaléria

Tento príbeh sa začína už na ženevskom autosalóne v roku 2011, na ktorom sa verejnosti predstavila štúdia Alfa Romeo 4C. Ďalšia verzia prototypu Alfa 4C sa objavila v tom istom roku vo Frankfurte a potom nastala pauza spôsobená predovšetkým neradostnou ekonomickou situáciou značky Alfa Romeo. Sériové prevedenie modelu Alfa Romeo 4C potom oslavovalo premiéru tento rok v Ženeve. Podrobne sme vám Alfu 4C predstavili v polovici septembra, teraz je už isté, že na slovenskom trhu bude stáť Alfa 4C necelých 50 tisíc eur.

Alfa 4C det 23.jpgAlfa 4C det 19.jpgAlfa 4C det 59.jpgAlfa 4C det 06.jpgAlfa 4C det 24.jpgAlfa 4C det 04.jpg
Alfa Romeo 4C

Aktuálne vydanie talianskeho magazínu Quattroruote bez ďalších podrobností teraz prichádza s tým, že jedno zo sériových vozidiel radu Alfa Romeo 4C zabodovalo na legendárnej Nordschleife nemeckého okruhu Nürburgring. Podľa týchto informácií toto auto zašlo sľučku za 8:04, čo by bol mimochodom o 1 s lepší výsledok ako pri BMW M3 (E92) z roku 2007. Čo z tohto zdanlivo banálneho porovnania plynie? Predovšetkým to, že vývoj v konštrukcii športových automobilov beží aj cez rad skeptických zvestí stále veľmi rýchlo ...

Obzvlášť pikantne toto porovnanie vyznie vo chvíli, kedy poznamenáme, že Alfa 4C má oproti BMW M3 (E92) o polovicu menej valcov (4 vs. 8) a takmer polovičný výkon (240 vs. 420 koní). Iné je ale aj umiestnenie motora (pred zadnou nápravou/nad prednou nápravou) a pohotovostná hmotnosť (895 vs. 1 655 kg). Čo sa času na Severnej slučke týka, rovnaký ako Alfa 4C mal v roku 1999 Lamborghini Diablo GT a Jaguar XKR-S tam bol predvlani len o sekundu rýchlejší.

Alfa 4C det 45.jpgAlfa 4C det 47.jpgAlfa 4C det 46.jpgAlfa 4C det 50.jpgAlfa 4C det 51.jpg
Leví podiel na vynikajúcich jazdných výkonoch Alfy 4C má jej mimoriadne ľahká stavba

O pohon modelu 4C sa stará pred zadnou nápravou pozdĺžne usadený, celohliníkový zážihový štvorvalec 1750 TBi s výkonom 240 koní (177 kW), čo je mimochodom o 40 koní menej než sa udávalo v starších štúdiach. Dosahovať má krútiaceho momentu 350 Nm a nadväzovať na neho bude dvojspojková prevodovka Alfa TCT. Nová Alfa Romeo 4C vstúpi v Európe do predaja v priebehu tohto mesiaca, celkom bude vyrobených 3 500 vozidiel tohto typu, z ktorých je pre zákazníkov v Európe určených 1 000 strojov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY