vytisknout velikost písma Albánska polícia má flotilu elektrických VW Golf, ktoré nemá kde nabíjať

Dôvodom nákupu je snaha o lepšie životné prostredie a nízke prevádzkové náklady.
Albánska polícia má flotilu elektrických VW Golf, ktoré nemá kde nabíjať

Elektromobily v službách polície dnes už nie sú ničím až tak výnimočným. Napríklad mníchovská polícia jazdí na BMW i3, rovnaký model má k dispozícii aj talianska polícia (tej mimochodom jeden exemplár so spaľovacím generátorom nedávno zhorel) a policajné elektromobily nájdeme napríklad aj v Rakúsku. Dnes si na tento zoznam môžeme pridať ďalší štát, u ktorého by ste to ale pravdepodobne nečakali - Albánsko.

Tamojší minister vnútra Saimir Tahiri včera (5. 10. 2016) oficiálne prevzal flotilu policajných elektrických automobilov. Konkrétne ide o model Volkswagen e-Golf, ktorých má tamojšia polícia celkovo jedenásť. Minister Tahiri hrdo vyhlásil, že sa Albánska týmto krokom stala unikátnou v regióne a tiež jednou z piatich európskych krajín, ktoré policajné elektromobily používajú.

Iste tušíte drobný háčik a áno, jeden taký tu naozaj je. V Albánsku totiž chýba akákoľvek sieť dobíjacích staníc, takže policajtom nezostane nič iné, než sa kvôli dobíjaniu svojich vozidiel vracať späť na základňu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY