vytisknout velikost písma Albánska polícia má flotilu elektrických VW Golf, ktoré nemá kde nabíjať

Dôvodom nákupu je snaha o lepšie životné prostredie a nízke prevádzkové náklady.
Albánska polícia má flotilu elektrických VW Golf, ktoré nemá kde nabíjať

Elektromobily v službách polície dnes už nie sú ničím až tak výnimočným. Napríklad mníchovská polícia jazdí na BMW i3, rovnaký model má k dispozícii aj talianska polícia (tej mimochodom jeden exemplár so spaľovacím generátorom nedávno zhorel) a policajné elektromobily nájdeme napríklad aj v Rakúsku. Dnes si na tento zoznam môžeme pridať ďalší štát, u ktorého by ste to ale pravdepodobne nečakali - Albánsko.

Tamojší minister vnútra Saimir Tahiri včera (5. 10. 2016) oficiálne prevzal flotilu policajných elektrických automobilov. Konkrétne ide o model Volkswagen e-Golf, ktorých má tamojšia polícia celkovo jedenásť. Minister Tahiri hrdo vyhlásil, že sa Albánska týmto krokom stala unikátnou v regióne a tiež jednou z piatich európskych krajín, ktoré policajné elektromobily používajú.

Iste tušíte drobný háčik a áno, jeden taký tu naozaj je. V Albánsku totiž chýba akákoľvek sieť dobíjacích staníc, takže policajtom nezostane nič iné, než sa kvôli dobíjaniu svojich vozidiel vracať späť na základňu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY